De stad van Gaudi - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Nicole Plas - WaarBenJij.nu De stad van Gaudi - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

De stad van Gaudi

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

21 Juni 2009 | Spanje, Barcelona

Een weekje Barcelona is bij lange na niet genoeg om deze mooie stad goed te bekijken en te proeven maar het is een goed begin! Om ons te oriënteren zijn we als echte toeristen op de rode dubbeldekker gestapt en hebben we ons laten rondrijden naar alle hoogtepunten van Barcelona welke je niet mag missen… de zon scheen heerlijk, de wind door je haren dus wat wenst een mens nog meer. Het is een goede manier om zonder te veel te lopen, Barcelona te bewonderen.

Maar uiteraard werd ook de Rambla bezocht… vergane glorie als je het mij vraagt. Veel te druk, allemaal hetzelfde… pizza en sangria. Al moet ik zeggen dat de enorme bellen sangria erg goed smaken!

Een dagje dwalen door de straatje van het oude gedeelte mag zeker niet ontbreken maar ook een bezoekje aan het mooie strand niet. Al liet het weer het enorm afweten. Niet dat ik niet verbrand ben maar echt zonnig kon je die dag niet noemen.

De metro is een enorme uitkomst!! Je neemt een 10 rittenkaart en komt overal. Maar je kunt ook volop fietsen. En nog wel erg veilig (zeggen de inwoners) nu er aan de linkse kant (waarom links?) van de wegen fietspaden zijn gemaakt. Ziet er overigens wel mooi uit maar veilig??

Park Guell is een van de plekjes die je echt niet mag missen. Je zult de enige zeker niet zijn maar het deed mij denken aan de efteling… al was Anton Piek later dan Gaudi… De overige mooie plekjes zijn allemaal noemenswaardig maar dit park vond ik een uitblinker. Al viel het eten wat tegen (uitzonderingen nagelaten) de rose en sangria smaakte er niet minder om!
Na deze week verliet ik dan ook met pijn in mijn hart deze mooie bruisende stad!

  • 23 Juni 2009 - 20:12

    Dominique:

    Nou niekske, heb eindelijk de tijd genomen om alles nog eens door te lezen en de foto's te bewonderen.....Kortom ook Europa heeft zijn schoonheden!
    Dikke kus Do

  • 24 Juni 2009 - 21:20

    Sharona:

    Jij komt ook echt overal!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

De wereld is geweldig!! En daarom reis ik graag en ontdek ik van alles.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 212467

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 30 Augustus 2011

West Afrika

07 April 2008 - 13 November 2010

allerlei mooie reizen!

07 Juni 2007 - 04 April 2008

Zuid Amerika

31 Januari 2005 - 06 Juni 2007

reisjes tussendoor

02 Januari 2004 - 31 Januari 2005

Oost Afrika, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

Op weg naar een nieuw thuis...

Landen bezocht: