Een jaar later.... - Reisverslag uit Calpe, Spanje van Nicole Plas - WaarBenJij.nu Een jaar later.... - Reisverslag uit Calpe, Spanje van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

Een jaar later....

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

30 September 2012 | Spanje, Calpe

Alweer een jaar geleden kocht ik vandaag de laatste spullen om mee te nemen en zou ik vanavond tapas eten met lieve vriendinnen, vrienden en mijn zus. Waar blijft de tijd. Er is veel gebeurd ondertussen (of eigenlijk ook niet….). Na 6 dagen Frankrijk hield ik het met behulp van een tractor, gezien en vertrok nog voor een weekje reparatie aan de auto terug naar Nederland. Dan maar meteen door naar Alicante. Na 2 dagen rijden en genieten van muziek dan toch aangekomen in het zonnige Spanje. 16-10-2011, vanaf die dag zou de zon bijna iedere dag voor niets op gaan! Nog iedere dag geniet ik van het feit dat bij opstaan direct de deuren open kunnen en de zon je tegemoet komt. Gewoon 8-9 maanden lang niet nadenken "wat kan ik aan"… nee, gewoon korte broek met t-shirt en de dag kan weer beginnen.

Vandaag de dag start bijna iedere dag met een half uurtje naalden vegen. De boom die dit iedere dag teweegbrengt is mooi, oud en groot maar wat vervloek ik die naalden toch. Zo ook de buren. Die gooien gewoon de opgeveegde naalden die bij hen op de oprit zijn gevallen over het hek. En maar aardig hallo blijven zeggen en net doen of ze er niets vanaf weten… zo hypocriet. Misschien komt het omdat ze van Duitse afkomst zijn…. Eerst rijden ze nl. tegen de auto van mijn zwager aan en rijden weg, dan rijden ze vrienden van mij bijna van de weg af en als klap op de vuurpijl rijden ze ook mijn achterkant van de auto aan gort en rijden gewoon weer weg…. Waarschijnlijk te beneveld door de alcohol :) Maar gelukkig had een andere buurman het zien gebeuren en meldde dit netjes aan mij waardoor de verzekering van de buurman moet opdraaien voor de kosten… maar toch je kunt toch niet zomaar doorrijden???

Afijn, verder ben ik er wel achtergekomen dit jaar dat weinig werken (nog) niets voor mij is. De villa draait goed en kan alleen maar beter maar er is te weinig werk voor mij wanneer de villa verhuurd/niet verhuurd is…. Een baantje zoeken hier in Spanje valt niet mee maar er komt ook nog eens bij dat ze bijna altijd verwachten dat je in het weekend werkt. Op zich geen enkel probleem maar…. dan is er wel werk hier in de villa. Het zij linnenwissel of de mensen vertrekken en dan komt ook het poetsen om de hoek. Dit resulteert dus in het feit dat ik na een jaartje de villa te hebben gerund medio maart zal stoppen met het uitbaten van deze villa. Nee, lieve vrienden, niet blij worden ze komt terug naar Nederland… want het wonen in Spanje bevalt me enorm goed dus voorlopig blijf ik hier nog wel. Of zoekend naar een baan of in de studie banken om Spaans beter te leren. Aankomend jaar zal ik dus zeker hier nog genieten van het Spaanse leven.

Gelukkig weten vele vrienden/familieleden me te vinden in Spanje en blijf ik zo mooi op de hoogte van alle nieuwtjes. Zowel via internet als in levende lijve! Toch altijd leuk om te laten zien waar je neer gestreken bent en je geniet van het leven op dit moment.

Ik kan niet anders zeggen dat na een jaartje leven in Spanje het me goed bevalt, ik zeker nog niet denk aan terugkeren naar Nederland en wel zie waar het schip gaat stranden (of door blijft varen :)).

Hasta luego y un bien domingo!

  • 30 September 2012 - 11:31

    Marie-José Brans:

    Hallo Nicole,
    Gezellige brief die je hebt gestuurd via mail.
    Het is zó goed te lezen dat je het naar je zin hebt in Calpe.
    We komen over enkele dagen zelf kijken hoor hoe je het daar maakt.
    Hasta luego ya.
    Saludos y un abrazo de nosotros.
    Marie-José en Gerard.

  • 01 Oktober 2012 - 10:05

    Paulien:

    Beter een goede buur... Ben benieuwd wat de toekomst je gaat brengen!

  • 01 Oktober 2012 - 10:05

    Paulien:

    Beter een goede buur... Ben benieuwd wat de toekomst je gaat brengen!

  • 01 Oktober 2012 - 10:05

    Paulien:

    Beter een goede buur... Ben benieuwd wat de toekomst je gaat brengen!

  • 01 Oktober 2012 - 10:05

    Paulien:

    Beter een goede buur... Ben benieuwd wat de toekomst je gaat brengen!

  • 01 Oktober 2012 - 10:05

    Paulien:

    Beter een goede buur... Ben benieuwd wat de toekomst je gaat brengen!

  • 01 Oktober 2012 - 10:05

    Paulien:

    Beter een goede buur... Ben benieuwd wat de toekomst je gaat brengen!

  • 01 Oktober 2012 - 10:05

    Paulien:

    Beter een goede buur... Ben benieuwd wat de toekomst je gaat brengen!

  • 01 Oktober 2012 - 10:05

    Paulien:

    Beter een goede buur... Ben benieuwd wat de toekomst je gaat brengen!

  • 01 Oktober 2012 - 10:12

    Nicole:

    Hoi Niek,

    je gaf het eerder zelf aan aan hè, heel jammer maar niet het einde van de wereld zou ik denken, op naar het volgende avontuur!!

    Geniet van de zon, hier kunnen de handschoenen inmiddels aan!!

    Doei

    Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Calpe

Nicole

De wereld is geweldig!! En daarom reis ik graag en ontdek ik van alles.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1080
Totaal aantal bezoekers 212466

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 30 Augustus 2011

West Afrika

07 April 2008 - 13 November 2010

allerlei mooie reizen!

07 Juni 2007 - 04 April 2008

Zuid Amerika

31 Januari 2005 - 06 Juni 2007

reisjes tussendoor

02 Januari 2004 - 31 Januari 2005

Oost Afrika, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

Op weg naar een nieuw thuis...

Landen bezocht: