van Cambodja naar de laatste week Thailand - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Nicole Plas - WaarBenJij.nu van Cambodja naar de laatste week Thailand - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

van Cambodja naar de laatste week Thailand

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

03 Juli 2004 | Cambodja, Khett Batdambang

Ik was gebleven op weg naar Siem Riep. 's ochtends de bus genomen om na ongeveer 8 uur aan te komen in Siem Riep. Daar een guesthouse gevonden en 's avonds Koen en Janine weer ontmoet. Gezellig samen wezen eten. De volgende dag begonnen aan het bezichtigen van Angor Wat. Ik moet zeggen
dat ik er even in moest komen maar
bij Wat 2 was alles toch absoluut mooi. Ook omdat ik daar helemaal alleen
rond kon lopen en bij wat 1 (wat een van de grootste was) het eigelijk te druk was om alles goed te bekijken.

Na 7 uur rondgelopen en gereden te
hebben besloten de rest de volgende dag te bekijken. Bleek een goede beslissing
te zijn geweest want eenmaal terug in het guesthouse viel de regen met bakken uit de lucht (het is tenslotte regenseizoen!!). 's avonds voor het laatst (dit maal echt) gegeten met Koen en Janine want zij zouden de volgende dag naar Saigon terugvliegen
om richting NL te gaan.

De volgende ochtend weer vroeg opgehaald door de taxi (een brommer met
een zitkarretje erachter) om voor de 2e dag de wats te gaan bezichtigen. Deze waren allemaal super! Het is absoluut de moeite waard om hiervoor naar Siem Riep te gaan! Ook 's middags weer bijtijds terug ivm de nodige regenval. Gelukkig had ik tv op mijn
kamer maar helaas werkt de schotel niet als het zo hard regent (waarom heb je dan een tv?!?!? Als het mooi weer is ben je niet op je kamer....). Afijn na deze 2 dagen genoten te
hebben van de oudheid boekte ik een
bootreis om naar Battambang te gaan.

Nou die weg was lang.... Ik zou een boottocht van 4 uur gaan maken om daar te komen en een boottocht werd het alleen de 4 uur werden er 9! De omgeving was super, de boot te klein en gammel en de duur veel te lang maar ach achteraf was het het allemaal wel waard). De mooiste boottocht tot
nu toe dus daar moet je wat voor over
hebben he. Eenmaal aangekomen in Battambang besprongen vele mannen de boot om er maar voor te zorgen dat
je voor hun guesthouse koos. Nou dat die boot niet gezonken is mag een wonder wezen.... Maar afijn een goed guesthouse gevonden en tevens een gids voor de volgende dag afgesproken. Deze kwam me 's ochtends op zijn scooter ophalen om de omgeving te gaan bewonderen en de nodige dingen te bekijken.

De gids bleek een overlevende uit een kinderkamp te zijn uit de Pol Pot periode. Hij heeft hier super veel over vertelt wat ik zeer interressant vond natuurlijk maar toch wel het nodige bij hem los maakte... We hebben ook
een cave bezocht waarin vele mensen (waaronder leden van zijn familie) zijn vermoord. Jeetje dat iemand dat kan om zijn kost te verdienen..... De omgeving was meer dan geweldig. Dit was en is het echte Cambodja. Iedereen begroet je, niemand ziet ooit een toerist dus jij bent voor hen
een bezienswaardigheid... Een super
dag. Hierdoor ook maar de dag erna afgesproken om nog meer dingen te gaan
bezichtigen. Zo heeft hij me een bamboo trein laten bekijken. Dit is een daadwerkelijk in gebruik zijnde trein. Een zitgedeelte gemaakt van bamboo wordt op wielen gelegd, met een motortje aangedreven en zo verplaatst men zich over het spoor....
Daarna een aantal "fabrieken" bekeken hoe ze vis kaas (jawel) en bladeren voor de springrols (heel bekend eten hier in Cambodja) maken. Allemaal even interresant!

De dag erna het stadje zelf bekenen en een busrit geboekt naar Bangkok.
De volgende dag vertrokken die kant
weer op en weer heerlijk geslapen in hostel Thailand! Het ontvangst was daar super. Joe (de manager) was meer dan hartelijk. De dag erna Bangkok wederom onveilig gemaakt. Het was wel zondag en dan is niet veel open daar ook al zegt men dat het een 24 uurs economie is.... nou qua winkels
in ieder geval niet!

'smaandags erop het vliegtuig naar Phuket genomen. Aan Karon beach een
geweldig hotel gevonden. Aangezien
het ook hier regenseizoen is is het goed onderhandelen over de prijs. Ben op dit moment de enige in het hotel! en zit erg luxe te wezen. Iedere dag heerlijk lezen, rondlopen en op hetstrand uitrusten. Het gebeuren in Cambodja doet toch wel wat met je en dan is het heerlijk als je daarna
alles los kunt laten aan de stranden van
Thailand!

Nog maar heel kort in Thailand en dan de grens over naar Maleisie!! Dus tot daar!

Nicole

• 07 Juli 2004 - 15:29

Willy De Jager:

hoi wereldreizigster! Je hebt al weer heel wat beleefd hoor! Cambodja zal dan ook wel watbte denken geven. Nu op naar Maleisie. Hioer gaat alles zijn gangetje, wel heel wat rustiger dan bij jou zeg. Hartelijke groeten en tot de volgende mail. Willy