van Thailand naar Maleisie - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Nicole Plas - WaarBenJij.nu van Thailand naar Maleisie - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

van Thailand naar Maleisie

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

16 Juli 2004 | Maleisië, Malakka

In Phuket blijven steken met mijn "verslag". Nou dat is me het eiland van de sextoerisme wel!! Daarbij hadden de hotel eigenaren me zo beloofd dat ik de halve finale op mijn tv (jawel lekker luxe) zou kunnen zien maar helaas bleek dat niet zo te zijn. Ik als een speer naar een de enige bar die nog open was en waar ze voetbal op tv aan hadden staan..... blijkt het een ordinaire hoerentent te zijn. Maar ja je moet wat voor je vaderland overhebben dus ik ben er gewoon tussen gaan zitten en heb eigenlijk toch wel veel lol gehad toen men eenmaal erachter kwam dat ik alleen voor het voetballen kijken kwam en zowaar uit Nederland. Ineens was echt heel de kroeg voor Nederland!!!

Vanuit Phuket de bus genomen (weer 6 a 7 uur hangen) naar Hat Yai om daar een nacht te slapen en door te gaan naar Penang. Nou dacht je dat ik alle hoerenkasten in Phuket achter me had gelaten... niets was minder waar. Kreeg een hotel aangeboden (voor niet al te veel geld) via het bureautje waar ik ook mijn vervolg busticket had gekocht. Overdag (rond een uur of 4 'smiddags) was het nog allemaal heel rustig in de straat van het hotel. Ik op mijn gemak rondlopen in de stad.... kom terug en blijkt het een grote karaoke en hoeren straat te zijn. Tjee waar zijn ze in Thailand toch mee bezig?!!? Maar ach het was maar voor 1 nachtje.

's ochtends weer "fris" de bus in om de grens met Maleisie over te gaan. Dit verliep allemaal vlotjes (heb nog steeds geen strafblad hier...) en op naar Penang (Georgetown) waar we na 4 uur aankwamen. Een guesthouse gevonden en wat rondgelopen in de backpackersstraat van Georgetown. De volgende ochtend 's ochtends eerst naar de ambassade van Indonesie geweest om daar mijn visum aan te vragen. Zowaar liep dit allemaal vlotjes ook al wilde ik 60 dagen. Was daar geen enkel probleem. De volgende dag zou mijn paspoort weer klaar liggen. Rond het middaguur met de bus naar Penang hill. Om de heuvel op te gaan kun je normaal gesproken van een treintje gebruik maken voor 1 euro maar helaas was die stuk en hadden de localen heren een lucratief handeltje opgezet. Je kon nu alleen met een 4 wieldrive naar boven en beneden voor 15 euro!!! Maar als goede Nederlanders gingen we daar natuurlijk niet mee akkoord. Na een tijdje te hebben gezeten, gekletst en gewacht kwam er zowaar een vrouw met pick up om naar boven te gaan. Wij alle charmes in de strijd gegooid en .... me mochten gratis!!! mee naar boven. Nou die 15 euro is het echt niet waard. Oke je hebt een geweldig uitzicht maar voor dat geld... Na wat te hebben gedronken een auto geregeld om ons weer naar beneden te brengen.

De volgende dag zouden we het strand gaan bezoeken. Nou dat strand stelde niet veel voor. Maar de resorts waren daarin tegen meer dan geweldig. Zoals altijd zijn de bedjes en zwembaden alleen toegankelijk voor de gasten maar wij (zo brutaal als we zijn) hebben gewoon handdoeken gepakt en zijn gaan liggen. Heerlijk zo'n dagje zwembad. 's avonds in de bar gehangen.

De volgende dag heb ik alle bezienswaardigheden bezocht van Penang. Niet alles was open want in Maleisie is op vrijdag heel veel dicht (is hun zondag). Nou wilde ik de dag erop weer aan een zwembad gaan liggen waren het niet dat het zaterdag was en dit meestal wisseldagen van gasten zijn en het daardoor niet druk is. Dus ik werd direct "betrapt" en van het resort verwijderd! Tja kan niet altijd meezitten he. Maar aan het strand liggen in je badpak als enige buitenlander terwijl de rest met kleren aan gaat zonnen en zwemmen voelt ook niet echt geweldig dus maar heerlijk een strandwandeling gemaakt en op een terras gehangen (met een goed boek).

De zondag is weer een reisdag geworden. 6 uur in de bus om naar de Cameron Highlands te gaan. Tjee wat is het daar koud (voorspeld niet veel goeds voor mijn terugkomst in NL). Het is daar 15 graden 's avonds dus het fleeze jack kon weer dienst doen en geslapen met 2 dekens wat soms nog te koud bleek. Een onwijs leuk guesthouse gevonden met bar waar dan ook iedere avond volop gebruik van werd gemaakt door vele incl. mezelf!

's maandags de 1e dag op jungle tocht op zoek naar een bloem die maar 2 weken per jaar bloeit. Na 3 uur zoeken, glibberen, vallen en weer opstaan konden we de bloem eindelijk bekijken. Ja en dan te weten dat bloemen niet echt mijn favoriet zijn.... Maar de jungle was geweldig!! De gids had 12 jaar in het leger op Borneo in de jungle gedient dus die kon ons enorm veel bijbrengen hoe te overleven (niet dat dat het plan was maar je weet het maar nooit).

De volgende middag op een zeer teleurstellende toer geweest naar van alles en nog wat maar het merendeel kwam uit.... jawel Nederland!! Aarbeien farm, bloemen farm enz. Voelde wel even als thuis maar toch.... Woensdag dag 2 van de jungle tochten gedaan en ook deze dag was weer geweldig. Een gigantische theeplantage bezocht (niet voor te stellen hoe groot), een dorp in de jungle bezocht, natuurlijk weer volop gegleden en opgestaan in die jungle, een waterval bezocht en doodmoe naar het guesthouse teruggekeerd. Daar een "heerlijke" massage genomen (kost niet meer dan 7 euro voor een heel uur). Oke ten tijde van de massage was het heerlijk maar ik heb nu nog spierpijn!!! De donderdag niet meer uitgespookt als rondgehangen, gelezen, film gekeken, gekletst en natuurlijk 's avonds de bar bezocht.

Vanochtend (na een hele korte nacht) weer de bus genomen om 5 uur later in Kuala Lumpur over te stappen in een bus van nog eens 2 uur naar Melaka. Hier aangekomen blijkt het erg druk te zijn (de mensen hebben een lang weekend want maandag en dinsdag zijn feestdagen) en dan vertrekt iedereen uit KL. Maar bij het 2e guesthouse een betaalbare kamer gevonden dus nog niet te klagen. Net wat wezen eten en nu deze mail zodat jullie weer helemaal op de hoogte zijn van wat ik zoal uitspook. Voorlopig zit ik nog wel even in Maleisie dus ik zou zo zeggen Salamat Jalan!

Nicole

  • 30 Juli 2004 - 14:55

    Jeannette En Adalard:

    Beste Nicole

    van harte gefeliciteerd!
    waar ben je nu precies, want laatste bericht is al 2 weken oud.
    maak er in ieder geval een leuke dag van.

    groetjes Jeannette en Adalard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

De wereld is geweldig!! En daarom reis ik graag en ontdek ik van alles.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 773
Totaal aantal bezoekers 212546

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 30 Augustus 2011

West Afrika

07 April 2008 - 13 November 2010

allerlei mooie reizen!

07 Juni 2007 - 04 April 2008

Zuid Amerika

31 Januari 2005 - 06 Juni 2007

reisjes tussendoor

02 Januari 2004 - 31 Januari 2005

Oost Afrika, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

Op weg naar een nieuw thuis...

Landen bezocht: