De start van deel 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicole Plas - WaarBenJij.nu De start van deel 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

De start van deel 2

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

21 April 2004 | Thailand, Bangkok

Dinsdag 13 april afscheid genomen op Schiphol van mijn ouders, zus, nichtjes en vriendinnen.

Na een hele goede vlucht (had nl. 3 ruime stoelen tot mijn beschikking) ben ik heelhuids aangekomen in Bangkok. Tjeetje wat een stad!

De warmte die voorspeld was door velen bleef gelukkig nog even uit. Wel bleek het nieuwe Boedha jaar begonnen en werd er volop met water en een soort talkpoeder rondgestrooid. Ook ik ben daar 1,5 dag niet aan ontkomen! Maar geen klagen hoor want het brengt een hoop lol met zich mee.

Natuurlijk in de 4 dagen Bangkok het Grand Palice bezocht en een super trip over de rivier gemaakt per boot. Ons zelf verplaatst via taxi en tuk tuk wat toch wel heel bijzonder is de eerste keer. Ook een super fietstocht gemaakt door Bangkok met Bas en Debbie (nederlanders die ik heb ontmoet in Bangkok) en een hele troep KLM medewerkers (zouden ze korting krijgen of zo?). Op www.realasia.net kun je de foto's zien. Kiezen voor foto's en dan voor 17-4-04. Een aanrader!

Na Bangkok achter me gelaten te hebben ben ik aar de bridge of the river kwai geweest voor 1,5 dag wat de nodige indrukken achter heeft gelaten. Daar ook nog een ondergrondse carve bezocht en dit alles met de fiets! Wel enorm warm maar ach met een volle waterfles kom je een heel eind.

Tijdens de bus en treinrit naar de oude hoofdstad van Thailand het nodige kunnen verwerken en gezien hoe de bewoners van Thailand zichzelf voorzien van vuilnisbelten. Werkelijk overal ligt vuilnis langs de weg!

Aangekomen op de nieuwe stek wederom Bas en Debbie ontmoet en met hun nog een gezellig avond gehad alvorens onze wegen zich zouden gaan scheiden. Het weer is vooral erg warm maar 's middags een goede bui wat toch wel de nodige afkoeling bezorgt.

Nog 1 dag hier vertoeven en dan op naar het noorden. Tips zijn natuurlijk van harte welkom!

Tot in het noorden van Thailand.

Nicole

• 21 April 2004 - 10:03

Patty:

Wow, wat een uitvinding een eigen website.
    Heb meteen je foto's bekeken. Lekker op het fietsje, zit er erg gezellig uit. Ben zwaar jaloers.

Maar eh, ik wil toch graag mailtjes blijven ontvangen hoor. Blijft toch steeds leuk een berichtje uit het verre oosten.

Liefs Patty

• 22 April 2004 - 07:56

JST:

He vrouwke,
    Goed idee deze site. Ik heb inderdaad je foto (moest wel even zoeken) al bekeken. Geinig!
    Gisteravond hebben wij ons naar Schijndel getogen waar we ontvangen werden in een heus prieel (van de ouders van SLU; het heeft zelfs dubbel glas!!) en hebben we (=de kookclub) heerlijk gegeten. Zoals gewoonlijk had SLU het weer goed verzorgd!

Ik lees je.
    Liefs JST

• 25 April 2004 - 22:47

Jeannette ( Niet Zus ):

hoi Nicole

hoorde van je vader van deze site, geweldig wat jij allemaal ziet en meemaakt
    leuke foto's
    ik blijf je nu dus volgen.
    groetjes aal en sjaan

• 30 April 2004 - 07:30

Deb En Bas:

Hi Nicole!

Toppie dat je nu ook bij de waarbenjij-club hoort! Super he, zo'n site!

Regen in Ayutaya, het is dus gewoon doorgegaan? Wij zijn nu in Nepal. Eerste indruk is een geweldig groen land, veel bergen of course, gezellige straatjes (totaal niet a la Kho San Rd) en heerlijke temperatuur! Over een paar dagen gaan we aan de klim beginnen, 23 dagen lang...! Vanuit het vliegtuig hebben we het puntje van de Mount Everest al gezien en we werden al helemaal enthousiast!
    Myanmar was geweldig trouwens, sprookjesachtig. Alleen wel enorm arm.

De week met jou in Bangkok vonden wij ook super en het is jammer dat we zo snel alweer onze eigen weg gingen. Maar we blijven zeker mailen en we zien elkaar over een jaar in Den Bosch of Naaldwijk!

Heeeel veeel plezier in het noorden en we horen natuurlijk graag over je avonturen in Laos en Cambodia!

Liefs,

Deb en Bas