van Medellin naar Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nicole Plas - WaarBenJij.nu van Medellin naar Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

van Medellin naar Quito

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

16 Juli 2007 | Ecuador, Quito

De laatste dag in Medellin niet echt veel bijzonders meer gedaan. Door Roel rond 22.00 uur op de bus gezet naar Popayan. 12 uur later stapte ik weer uit...

Popayan is een leuk plaatstje in het zuiden van Colombia. Het heeft 2 gezichten. 1 die heel veel lijkt op het oude centrum van Cartagena en dus heel mooi is en 1 die wat verloederd is.. minder mooi dus. Daar de hele dag door de straten geslenterd en de volgende dag weer de bus in om 5 uur later in Ipiales uit te stappen. Dit is het laatste dorpje voor de grens met Ecuador. Ipiales is vooral bekend om zijn, 7 km verderop liggende, enorm mooie kerk. De volgende dag kon ik dit dan ook niet overslaan en heb een bezoekje aan deze kerk gebracht. Ze beweren dat, na Lourdes, hier de meeste wonderen gebeuren... nou ik heb mijn wens achter gelaten. Nu maar hopen dat deze uitkomt!

De volgende dag de grens over naar Ecuador om op tijd te zijn voor de cruise.. Een makkie... duurde wel 2 uur maar dan ben je weer legaal uit Colombia en in Ecuador... Daar weer voor 5 uur de bus in om in Quito aan te komen. Het hostel wat ik gereserveerd had opgezocht om te vernemen dat er geen bed voor mij vrij was op de dorm zoals gevraagd...tja toch niet altijd even leuk om te horen na zo'n barre dag in de bus... maar heel schappelijk.. ze boden mij een eigen kamer aan voor de prijs van een bed in een dorm... scheelt 12 dollar dus mij hoorde je niet klagen!!

En dan de volgende dag heeel vroeg op om het vliegtuig naar de Galapagos eilanden te nemen. Op het vliegveld dacht ik... dit wordt niks.. alleen maar Amerikanen met mega grote koffers en ruim in de 50!!! Maar aangekomen op de Galapagos eilanden en bij de crew van de boot bleek dat we met 12 jonge {ik was de oudste!!} mensen, bijna allemaal langreizend, de cruise zouden gaan maken. De boot {een Catamaran} was geweldig, de crew meer dan behulpzaam en de medepassagiers super dus de afgelopen 8 dagen waren meer dan geweldig. Uiteraard waren de bezochte eilanden ook adembenemend mooi. Heel veel dieren gezien {ook van heel dichtbij}, veel gewandeld, iedere dag gesnorkeld en 2 duiken gemaakt. Tijdens de duiken en snorkelen hebben we gezwommen met de zeeleeuwen. Echt geweldig. Helaas is er geen koraal op de Galapagos maar dat maakte het niet minder mooi. Haaien, vissen, zeeleeuwen, schildpadden enz... alles was aanwezig.

's avonds op de boot veel lol gehad. Veel gekaart met het oog op Las Vegas.. {2 Amerikanen waren op onze boot en zij konden ons de regels precies uitleggen. Altijd handig nietwaar}, een avond op Santa Cruz goed wezen stappen, de laatste avond nog even een feestje op de boot gevierd en toen kwam helaas het einde. Het vliegtuig terug.... weer naar Quito. Mijn rugzak heeft veel geleden met deze vlucht. Hengsel ligt er volledig af... hopelijk is het te maken met duketape... we zullen het gaan zien. Anders wordt het op zoek naar een ander hulpmiddel!!

Gisteren dus teruggekomen. Vroeg naar bed om de gemiste nachtrust in te halen. Dadelijk ga ik maar een het oude centrum van Quito bekijken. Ik heb tenslotte nog niets van deze stad gezien! Het uitzicht in het hostel is geweldig mooi dus van dichtbij moeten de gebouwen ook een indruk kunnen achterlaten.

Ik hoop zsm met spaanse les te beginnen want tja echt een praatje met de crewleden van het schip viel me wel weer even tegen. Het gaat wel hoor maar het zou toch veel beter moeten kunnen... dus voorlopig zit ik wel een weekje of 2 in Quito en zal er weinig te melden zijn. Zodra er weer nieuws is zien jullie het weer verschijnen!

Hasta Luego!

• 16 Juli 2007 - 23:07

Galapagos Ro En Ju:

Hoi Nicole,

Zijn wij toch de eerste om een berichtje te plaatsen op je site..
    Wij zijn ook weer goed teruggekomen en zijn ondertussen ook al aardig bijgeslapen. Rot van je tas trouwens.
    Woensdagavond om 7 uur hebben we met Johan, Avi en Charles afgesproken in de ¨Tapas Queso y vino´ Tegenover de coffee tree in mariscal! Hopen dat je ook komt!

Groetjes,
    Robin en Judith

• 17 Juli 2007 - 17:10

Evelien:

Lekker aan het internetten?
    Vanavond lekker een hapje eten!

Hasta Luego!

• 17 Juli 2007 - 19:18

Claire:

he Nicole@rondreis!hoe gaat het daar met je. Ben via Sharonneke op de hoogte.Prachtige foto's en vele nieuwe ontmoetingen en belevingen zo te zien. Beter dan de dag vh levenslied in Den bosch! hahah.en een luxe cruise??niet verkeerd!wij willen foto's!veel plezier en pas op voor negerlullen he?
    groetjes van Claire@oss....
    tjussssss

• 24 Juli 2007 - 06:38

Janneke En Joost:

Heey Nicole!
    Wij zijn in croatie geweest en daar was het hartstikke leuk ! Het was wel 35/40 graden, maar we zaten op een boot dus dan voelde je de hitte niet zo heel erg!We hebben gezwommen,dode zeegels opgedoken,en we hebben krabbetjes gezien en ook dolfijnen!We zijn 10 dagen gebleven. Papa heeft gefilmd dus als je terug bent (ookal duurt dat nog best lang) moet je een keer langskomen.

Dikke Kus en nog veel plezier! Janneke,Joost,Jan,Sabine

• 24 Juli 2007 - 13:55

Marthijn:

Ik lees veel, maar post weinig!!! In ieder geval leuk en geruststellend om te lezen dat alles oké is. Maar ja, als je Den Bosch gewend bent kun je overal overleven of nie!!
    Hier ook alles weer zijn gangetje, heb over een kleine 3 weken eindelijk vakantie!!

Verder weer even een ex-werkverzoekje. Bovemij en NV schadeverzekering zijn wederom moeilijk aan het doen. Blijken nu weer vrijwel iedereen automatisch te hebben aangemeld voor die WIA verzekering. Nu zoekt men hier het dossier met de correspondentie van de afmeldingen, echter niet gevonden. Heb jij nog een ideetje?!?

Kunt me altijd mailen op info@schimmelnet.nl

Alvast bedankt en natuurlijk veel plezier daar in Z.Amerika.

Groeten Marthijn

• 29 Juli 2007 - 09:01

Ilse:

Hey Nicole,

Hier een berichtje van je 'ex-collega'! Wat leuk zeg, om te lezen wat je daar allemaal meemaakt. Gaaf dat je naar de Galapagos eilanden bent geweest, met allemaal mooie dieren van dichtbij te bekijken! Het is goed om te lezen dat alles goed met je gaat! Ik had je beloofd om te laten hoe het in Bali was... Nou het was helemaal super! Helaas zijn we wel ruim een week later vertrokken dan gepland. Een dag voor vertrek ging het nl. erg slecht met de opa van mijn vriend, waardoor we onze reis moesten annuleren. Die nacht is hij gestorven... 'Gelukkig' konden we onze reis toch opnieuw boeken, maar dan anderhalve week later. We vlogen alleen via Kuala Lumpur i.p.v. Hongkong. Verder was de reis helemaal hetzelfde. Ik vind Bali echt een geweldig eiland, zowel de cultuur als natuur zijn zo mooi. En ik vind vooral de mensen er zo ontzettend lief, ze doen echt alles voor je om het je naar de zin te maken! We hebben een aantal excursies gemaakt, dus we hebben veel van het eiland gezien, tempels, rijstvelden, het apenbos... Verder hebben we ook lekker gerelaxed bij het zwembad van onze drie luxe hotels, heerlijk ;-) Helaas zijn 17 dgn zo voorbij, dus ben nu alweer twee weken aan het werk :-( Bij SNS is het super rustig, erg veel mensen zijn nu op vakantie.
    Ik houd je verhalen op deze site zeker bij, en ik zal zeker nog eens een berichtje achterlaten. Heel veel plezier daar in Zuid Amerika, geniet ervan!!

Groetjes,
    Ilse

• 30 Juli 2007 - 13:39

Yvette Rogier:

Hola lieverd,

Volgens mij ben je vandaag jarig?

If so, gefeliciteerd! Bouw maar een goed feestje daar, maar jouw kennende (en de Ecuadorianen..)zal dat echt geen probleem zijn.

Beso, Yvette

PS enne... eeuwig jong blijven he!

• 30 Juli 2007 - 16:03

Peet:

He Nicole

Proficiat. En heb je je verjaardag een beetje gevierd?
    Wat een avonturen weer. Ook leuk om telkens al wat foto's van je reis te zien. Krijgen we al een beetje een indruk hoe het daar is.

Nou fijne verjaardag nog. En tot mails maar weer.

Groetjes Peet