Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nicole Plas - WaarBenJij.nu Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

Quito

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

01 Augustus 2007 | Ecuador, Quito

Tja het is even geleden maar ik ben nog steeds in Quito! Veel is er eigenlijk niet gebeurd dus...

Om jullie mee te laten genieten van een filmpje wat tijdens onze reis op de galapagos is gemaakt...http://www.youtube.com/watch?v=b2wku1T71Vo Hierin zie je hoe onze gids wordt aangevallen door een bull (mannelijke zeeleeuw). Dit nadat wij eerst met de hele groep op de vlucht moesten.....(tis maar een tip).

Maar wat is er verder zoal te vertellen. Ik ben al 1,5 week bezig met spaanse les. Ik maak vorderingen maar of het ooit echt iets wordt blijf ik mezelf afvragen... De lerares is goed maar mijn hersens lijken vol (misschien de leeftijd??). Ik slaap momenteel ook in een huis bij de school waar meerdere vrijwilligers verblijven. Het is een soort Melrose place zonder mooie mannen maar met 3 ecadoriaanse families dus het oefenen van spaans kan volop. Maar overwegend wordt er toch wel engels gesproken in huis. Het is wel super relaxt!

2 weekenden geleden ben ik op zaterdag naar de grootste markt (volgens de gidsen dan he) van Zuid Amerika geweest. Het was super kleurrijk maar alle souveniers zijn toch wel overal hetzelfde dus ik heb niets gekocht. Maar de mensen waren volop in klederdracht en dat is uiteraard geweldig om te zien! Zondags naar Mital del Mundo geweest. Dit is de evenaar en als goede toerist moet je daar natuurlijk geweest zijn. Veel stelde het niet voor maar het museum ernaast was des te interessanter. Daar lieten ze zien hoe alles op de evenaar anders is dan erbuiten. Bv water valt recht naar beneden. Een ei kan (na veel oefenen) op een spijker blijven staan enz.

Afgelopen weekend heb ik zaterdag, als goed student!!, spaans geleerd en ben dus thuis gebleven. ´s avonds een dvdtje gekeken dus...
Zondags ben ik naar de Teleferiqo (of hoe je dit ook schrijft!) geweest. Dit is een berg van 4100 meter hoog met de mogelijkheid om naar een vulkaan te lopen (afzien!!) op 4800 meter. Nou na 30 minuten lopen had ik het gezien!! Ik heb heerlijk op de berg genoten van het uitzicht en de (soms aanwezige) stilte. Het is er op zondag enorm druk met toeristen en locale bevolking. Hiervoor hebben ze 2 rijen gemaakt!! 1 rij kost 4 dollar en de andere is 7 dollar! Die van 4 duurt gemiddeld 2 uur voordat je de kabelbaan (a la wintersport) in mag de berg op en die van 7 duurt 10 minuten. 3x raden wat ik betaald heb... juist 7 dollar!! Het voelde even alsof ik in Oostenrijk was maar dan zonder sneeuw!

Deze week weer volop aan het spaans begonnen al was dinsdag een grote uitzondering. Maandag waren nl. 7 (incl. moi) leden van de galapagos reis in Quito. Aangezien ik 25 werd die dag zijn we met zijn alle wezen eten bij Vinos i Tapas. Voor 18 dollar zoveel tapas, wijn enz. als je wilt.... Nou om 12 uur werd ons verzocht te betalen. Hoezo zoveel je wilt wij wilde nog niet weg. Ik denk dat we teveel op hadden of zo... Daarna naar een bar gegaan om verder te feesten. Die sloot om 3 uur en ook daar werden we verzocht te vertrekken. Buiten stonden een hoop ecadorianen te overleggen waar naartoe te gaan. Zegt Louise.... hetis haar verjaardag dus wij gaan mee!! Met zijn alle een truck in op naar een club... die bleek dicht te zijn. Dat kon echt niet vond iedereen want het was mijn verjaardag!! En jawel hoor 5 minuten later opende ze voor ons de club!! Heeel bijzonder allemaal. Rond het ochtend uur toch maar een taxi naar huis genomen om nog wat huiswerk te maken en de les te gaan volgen.

Na 10 minuten had de lerares wel door dat het niets zou worden en we zijn de stad ingegaan om daar de les voort te zetten. We bezochten van allerlei interessante gebouwen en zij legde in het spaans uit hoe en wat de historie erachter was. Ook de virgin van Quito bezocht. Deze staat boven op de berg en kijkt uit over een 60 km lang Quito! Onvoorstelbaar wat een stad!! Ook had ze voor mijn verjaardag super lief een ketting gemaakt en een haar elastiek gehaakt. Ik heb nu dus sieraden!! De andere cadeau's waren: van de meiden in het huis kreeg ik een doos met koekjes (konden geen taart vinden), van het zwitserse stel van de galapagos chocolade en van Neeltje (meid uit NL waar ik samen mee reis) een lunch. Dus ik ben gruwelijk verwend!!
Al met al werd het dinsdag dus een super leuke les!! Maar vandaag was het gewoon weer hard werken!!

Zondag ga ik eindelijk Quito verlaten. Ik vertrek om 9 uur met de bus om 8 uur later aan te hopen komen in Lago Argio. Vanuit hier zal maandag een tocht naar en door de jungle gaan plaatsvinden. Daar is geen electriciteit ed. dus internet zal wel helemaal niet aanwezig zijn. De update kan dus wat later komen. Maak je geen zorgen ik ga alleen maar op piranha´s vissen ed....

Hasta pronto

ps. iedereen onwijs bedankt voor de lieve felicitaties. Ik heb op jullie allemaal een borrel genomen!!

  • 02 Augustus 2007 - 19:24

    Ilona Peeters (BP):

    Hoi Nicole,

    Ik was het zeker niet vergeten om op je site te kijken, alleen wat drukke maanden gehad! Zelf op vakantie geweest, van ons Deborah was een jaar geleden dus dat viel ook zwaar! Verschillende collega's tegelijkertijd op vakantie geweest,volop gewerkt om het rond te kunnen breien poeh poeh. Nu is er wat meer rust in de tent!

    Helemaal te gek om die avontuurlijke verhalen van je te lezen, ga het zeker bijhouden nu! Ook hele mooie indrukwekkende foto's.
    Nicole, geniet er lekker van, uitkijken en geen dingen doen die ik ook niet zou doen....... dus ga je gang!

    Groetjes Ilona

  • 05 Augustus 2007 - 17:02

    Robin En Judith:

    Hoi,
    Uiteraard alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! Zo te horen hebben we een heel leuk feestje gemist. Erg balen... Maar misschien kunnen we het met en aantal later nog even overdoen, in Peru ofzo!
    We houden contact!
    Groetjes, Robin en Judith

  • 06 Augustus 2007 - 11:47

    Nicole:

    Ha Niek,

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag meid!!

    Wat heb je al veel beleefd de afgelopen weken, niet normaal. En wij dachten dat het bijzonder was om dolfijnen in het wild te zien (boottocht bij Gran Canaria)maar nu ik jouw foto's zie moet Jill gewoon veel verder gaan reizen er zit niks anders op (en sparen ha ha).

    Nog bedankt voor je mail (Diana) wat tragisch allemaal, 40 jaar, net zo oud als Marc. Begrafenis gemist, waren op vakantie pff. Anyway, niet te veel bij stilstaan. Weer een teken dat je er extra van moet genieten!!

    Hou je taai.

    Groetjes en een dikke kus van Nicole en Jill.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Zuid Amerika

Live the dream!!!

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2008

Golden

08 Maart 2008

Van Rio naar Buenos Aires

10 Februari 2008

van Colonia naar Rio de Janeiro

17 Januari 2008

van Iguazu naar Colonia

29 December 2007

van Santiago naar Puerto Iguazu
Nicole

De wereld is geweldig!! En daarom reis ik graag en ontdek ik van alles.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 212585

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 30 Augustus 2011

West Afrika

07 April 2008 - 13 November 2010

allerlei mooie reizen!

07 Juni 2007 - 04 April 2008

Zuid Amerika

31 Januari 2005 - 06 Juni 2007

reisjes tussendoor

02 Januari 2004 - 31 Januari 2005

Oost Afrika, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

Op weg naar een nieuw thuis...

Landen bezocht: