Van Rio naar Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Nicole Plas - WaarBenJij.nu Van Rio naar Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

Van Rio naar Buenos Aires

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

08 Maart 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Na een busrit van 24 uur was ik weer terug aan de grens met Argentinie.. helaas bracht de bus me maar tot Foz de Iguazu dus met nog eens 3 a 4 busjes de grens over naar Puerto Iguazu.... Oke het zijn dezelfde watervallen maar andere landen!

Helaas bleek ook hier het weer niet mee te werken. Regen, regen en nog eens regen. Uiteraard wel heel goed voor het bijvullen van de watervallen maar of dat echt nodig is??? Maar na 2 nachtjes weer 22 uur bussen om aan te komen in zonnig Salta!! Eindelijk weer heerlijk weer. Dat was lang geleden.... Salta ligt dan wel in een woestijnachtig gebied maar echt... ook hier kan het regenen! Wat direct opvalt is dat hier de mensen nog veel autentieker zijn. Hier wonen nog de oorspronkelijke bewoners van Argentinie die erg veel weg hebben van de Bolivianen. Het werd dan ook weer echt kleurrijk!

Met wat andere meiden een auto gehuurd (tja ik durfde het weer aan!) voor 2 dagen. De eerste dag zouden we richting het noorden rijden. Helaas durfde geen van de dames te rijden in de chaos van Argentinie dus yo was weer het haasje... maar het is wel heeeel goed voor je rijvaardigheid! De weg ernaar toe was geweldig mooi. Veel bergen wat helaas ook voor de medereizigers bij sommige wagenziekte opleverde... maar we stegen qua hoogte ook. En dit werd een van de meiden "fataal". Zij werd op ongeveer 2500 meter behoorlijk ziek. Dan zit er niet veel anders op dan omkeren en terug naar lager gelegen gebied.... Het uiterste stukje wat we wilde bereiken werd dus niet bezocht...

De volgende dag zouden Leslie en ik alleen met de auto erop uit gaan... richting het zuiden. Na eerst de nodige omwegen te hebben genomen vonden we dan eindelijk de juiste weg die we zochten. Deze weg was meer dan spectaculair te noemen... de vegetatie veranderde echt met het uur. Van heel groen naar woestijnrood... geweldig!!! Op weg naar Cafayete stonden moeder en zoon te liften met hun boodschappen. Aangezien wij toch maar met zijn tweetjes waren en ruimte over hadden pikte we hen op. Het contact op deze manier met de locale bevolking is geweldig. Ergens volledig achteraf woonde deze familie in een hutje... of we wilde binnenkomen... nou dat wilde we wel maar dan zouden we ons zwaar bezwaard voelen om iets aan te nemen... het zag er niet echt welvarend uit. Dus we bedankte vriendelijk, namen hartelijk afscheid en vervolgde onze weg.

Het plaatsje Cafayete zelf was ook echt een dorpje vanaf een foto! Ook veel wijngaarden zijn hier te vinden wat vreemd voor mij overkwam aangezien het echt meer woestijn leek dan iets anders... Na een heerlijke lunch met live muziek weer de auto in om de weg terug te gaan nemen... tenslotte doe je er toch zo´n 4 uur over om weer in Salta aan te komen...

De volgende dag zijn Leslie en ik met de gondel de berg in Salta opgegaan om te zien dat Salta toch echt wel veeeel groter is dan dat je denkt. Alles speelt zich af in een klein centrum wat enorm gezellig aanvoelt. Het is dan ook erg bijzonder om te zien dat het een grote stad is. Daarna rondgelopen in Salta..

De volgende dag de andere kant van Salta eens bekeken... in wijken rondgelopen waar je nog echt aangekeken wordt omdat je toerist bent en buiten het toeristische deel bent... schijnbaar komt dat niet zo heel vaak voor.. De conclusie is dat Salta zeker de moeite waard is!!

Iedere avond met een groepje wezen eten en zowaar de beste steak in Argentinie... nou die kwam echt, voor mij, uit Salta!! Het is nl. zo dat de steaks allemaal heerlijk zijn maar men kent hier niet echt medium... het is hier allemaal heeeel goed doorbakken.. eeuwig zonde!! Maar al geef je nog zo goed rood!! aan... zij vinden doorbakken al rood! Wel in Salta ging het goed alleen de porties zijn niet normaal zo groot... daar kun je met 3 personen gemakkelijk van eten! Ik denk dat vele koeien hier dagelijks het loodje leggen.

Maar ook Salta werd weer vaarwel gezegd... na een busrit van 13 uur was daar dan Cordoba... Een stad wat op zich niet echt een bezoek waard is (naar mijn idee) maar 1 uurtje van Cordoba staat het ouderlijk huis van Che Guevara! En daar was het mij om te doen... Het is tegenwoordig een museum dus dat zou bezocht worden door mij. Helaas de eerste dag in Cordoba was het wederom noodweer... waar komt al die regen toch vandaan?? Met 2 andere meiden de bioscoop dan ook maar opgezocht omdat iets anders ondernemen bijna onmogelijk was.

Dag 2 door Cordoba zelf gelopen waarbij ik constateerde dat het oude gedeelte vies en onaantrekkelijk is maar het nieuwe gedeelte wel aardig is.

De volgende dag werd dan het museum opgezocht. Het ligt een uurtje bussen van Cordoba af en het plaatsje zelf is klein en niet echt noemenswaardig. Het museum was leuk en een bezoekje waard! Niet dat er veel buitenlandse toeristen naar toe komen maar meer de Argentijnen zelf. Alle musea bleken op woensdag (de dag dat het door mij bezocht werd) gratis te zijn! Altijd leuk! Dus ook nog een klooster bezocht. Deze zijn toch altijd wel prachtig! Maar of je er de dure entree voor over hebt?? Gratis is dan wel een sleutelwoord voor een bezoekje!

De dag erop wederom "maar" 4 uur de bus in om uit te komen in Rosario... En wat denk je... uiteraard bakken met regen! Een leuk plaatsje maar weinig te doen als het regent! Dag 1 ging dan ook grotendeels verloren door de regen en dan doet een boek altijd wel weer goed. Afijn de volgende dag scheen de zon dus heerlijk Rosario bekeken. Een super leuke stad wat een beetje voelde als klein Buenos Aires alleen dan met strand en boulevard!!!

Na een dagje rondslenteren heb je het wel gezien en de dag erop dan ook de bus weer in voor de laatste 4 uurtjes!! Op naar Buenos Aires!!. Ik heb mezelf getrakteerd op een appartement... het slapen op een dorm met 4 tot 10 vreemden heb ik wel gehad.. iedereen heeft zijn eigen schema en komt en gaat dus echt super goed slapen... Uiteraard!! bleek bij aankomst dat ik niet direct in het geboekte appartement kon... een nachtje weer in een andere appartement... dit gebeurd ook zo vaak in hostels.. had ik hier ook niet om een appartement gehuurd... maar niks aan te doen dus de volgende dag weer verhuizen!! Gelukkig is het geboekte appartement een stuk gezelliger dan het eerste appartement!!

Buenos Aires.... het is een geweldige stad. Echt veel toeristische dingen zijn er niet te doen... maar het rondslenteren hier door de straten is heerlijk!!! Normaal gesproken is het weer hier hot en mooi! De afgelopen weken dus niet echt... veel regen, wind en maar weinig zon!! Jammer maar het weer is niet te voorspellen.. ook hier niet blijkt!

Ondanks het weer toch 2 heerlijke weken gehad... vandaag helaas alles weer gereed maken voor vertrek. Vanavond het vliegtuig in voor maar 11,5 uur!! Een eitje na al die busritten!!

Na duizenden kilometers in bus, trein, auto, taxi, fiets door dit geweldige continent kan ik iedereen aanbevelen de bezochten landen ook te bezoeken. Leer de basis spaans en je hebt onwijs leuk contact met de lokale bevolking welke allemaal trots zijn op hun land ondanks de nodige problemen.... Colombia is er, voor mij, uitgesprongen als favoriet... ondanks dat iedereen me waarschuwde voor "het" gevaar... bleek dat dit echt niet nodig te zijn geweest. Helaas ben ik niet vrij gebleven van de nodige "acties". De rekening; gebeten door een hond, 5x bestolen en 1x beroofd. Echt een hele andere ervaring dan Azie... maar ach zelf ben ik verder zonder kleerscheuren afgekomen dus als dit alles blijft!!

Via deze weg wil ik iedereen bedanken voor alle steun, email, belletjes enz. tijdens deze mooie reis. Vooral, ik denk wel namens alle lezers, dank aan Marjolein H. voor het schenken van de foto ruimte!! Hierdoor is alles wat visueler geworden voor de thuisblijvers! Ook wil ik Jenny bedanken voor de 2 geweldige weken tijdens haar verblijf. Toch altijd speciaal als vrienden uit Nederland me komen bezoeken!

Verder valt me nog te zeggen; Hasta pronto y nos vemos proxima semana!!

  • 08 Maart 2008 - 16:07

    Neeltje:

    He Nicole,

    Wat waren dat geweldige maanden!! Gauw werken en een nieuw plan opstellen, maar dat zal geen probleem zijn :-)
    Ik hoop dat je een fijne vlucht hebt naar Nederland. Veel plezier in je eigen huisje!
    Doe NL de groeten van mij!

    Beso, Neeltje

  • 08 Maart 2008 - 16:10

    Neeltje:

    He Nicole,

    Wat waren dat geweldige maanden!! Gauw werken en een nieuw plan opstellen, maar dat zal geen probleem zijn :-)
    Ik hoop dat je een fijne vlucht hebt naar Nederland. Veel plezier in je eigen huisje!
    Doe NL de groeten van mij!

    Beso, Neeltje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Zuid Amerika

Live the dream!!!

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2008

Golden

08 Maart 2008

Van Rio naar Buenos Aires

10 Februari 2008

van Colonia naar Rio de Janeiro

17 Januari 2008

van Iguazu naar Colonia

29 December 2007

van Santiago naar Puerto Iguazu
Nicole

De wereld is geweldig!! En daarom reis ik graag en ontdek ik van alles.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 669
Totaal aantal bezoekers 212585

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 30 Augustus 2011

West Afrika

07 April 2008 - 13 November 2010

allerlei mooie reizen!

07 Juni 2007 - 04 April 2008

Zuid Amerika

31 Januari 2005 - 06 Juni 2007

reisjes tussendoor

02 Januari 2004 - 31 Januari 2005

Oost Afrika, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

Op weg naar een nieuw thuis...

Landen bezocht: