Van Buenos Aires naar Santiago - Reisverslag uit , van Nicole Plas - WaarBenJij.nu Van Buenos Aires naar Santiago - Reisverslag uit , van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

Van Buenos Aires naar Santiago

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

09 December 2007 | ,

Buenos Aires werd door Jenny en mij nog 2,5 dag "onveilig" gemaakt. We zijn naar de wijk Recoletta geweest waar we de nodige uurtjes op het terras mensen hebben zitten te bespreken en zondag's op naar de wijk San Telmo. Dit is de wijk waar de tango probeert te overleven... nou wij vonden dat dat wel meeviel. 1 karige show op straat en verder moet je hier behoorlijk wat betalen voor een show te zien! Maar wij als goede Nederlanders, vonden een restaurant (alias vreetschuur) met een gratis show! Het eten was goed, de show aardig maar de boxen waren echt van de jaren 1920 of zo. Daar kwam dus echt geen goed geluid meer uit. Maar afijn kunt niet alles hebben bij een gratis show;);)

De maandag werd door ons het vliegtuig genomen om 1,45 uur later in Santiago weer te landen (heeeel wat beter dan 24 uur bussen!!). Deze keer was onze kamer voorzien van een stapelbed... en dat had de nodige gevolgen voor onze lachspieren. Want trapjes voor op het bovenste bed te komen.. die kennen ze hier (helaas) niet. Jenny offerde zich op om bovenop te slapen. Maar eer dat ze bovenop lag is er eerst een half uur gelachen.... Eenmaal bovenop bleek het bed niet zo stabiel. Als ik draaide draaide Jen ook en andersom. De nachtrust was dus ver te zoeken maar afijn we hebben wel vreselijk gelachen!

Tja toen brak de dag van Jenny haar vertrek aan.. Al vroeg naar het vliegveld om haar uit te zwaaien en daarna weer alleen terug naar het hostel. Toch weer even wennen hoor!! Maar gelukkig bleek het hostel vol te zitten en was er die avond een bbq feestje dus heb ik het "verdriet" van het vertrek maar verdronken!

De volgende dag de bus genomen naar Valparaiso. Gelukkig was dit maar een busrit van 1,5 uur! Daar een geweldig leuk hostel gevonden en daarna de stad bekeken. Het is een bijzondere stad te noemen omdat je echt overal graffitie tegenkomt. Niet dat dit legaal is maar men heeft geen zin om hier tegen op te treden of zo... Wel een heel mooi gezicht. Ook de huizen boven op de bergen zijn van verschillende kleuren wat een leuk aanblik geeft.

Na 1,5 dag de stad onveilig te hebben gemaakt vond ik het eens hoog tijd worden voor mijn volgend paardrijrit... Nou dat heb ik geweten!! Echt geen rit voor beginners maar wel een zoals in de films! Eerst een uur de bus genomen naar Con Con wat een geweldig mooi natuur gebied heeft. Daar hebben ze me opgehaald en begon de pret. De groep bleek echter al vaker paard te hebben gereden maar ikke dus niet. Geen probleem werd er geroepen.. nou dat vond ik eigenlijk wel maar afijn er werd niet rustig gelopen nee men ging gelijk in draf en galop!!! Nou vraag ik je... Maar een super korte les leerde me wat te doen om het paard stil te laten staan en om het in galop te laten gaan want voor draf heb ik echt een betere bh nodig!!

We hebben 2 uur gereden waarvan een half uur galoperend langs het strand. Een droom! En ik moet zeggen na een half uurtje zat ik wat zekerder in het zadel en ging het me best goed af (al zeg ik het zelf!). Aan het einde werd ik zelf gefeliciteerd. Al weet ik niet zeker of dit was voor mijn rijkunsten of voor het feit dat ik het overleefd had:):) Daarna gezellig een bbq en op weer naar de bus terug naar "huis".

De dag erop heerlijk een dagje strand gehad in Vina del Mar. Een luxe badplaats 10 minuten van Valparaiso. Met de metro die kant op. Een bedje met parasol gezocht en gevonden en heelijk genoten van een luie dag.

Daarna maar weer terug naar Santiago om me op te maken voor het bezoek aan de paaseilanden.... Na 5 uur!! vliegen kon in dan eindelijk voet zetten op het meest geisoleerde eiland van de wereld! Wat een verademing!! Geen drukte, overal oceaan en vriendelijke mensen.

Na inchecken direct het stadje bewondert en ´s avonds gezellig in het hostel zitten kletsen... had ik dat de 2e avond ook maar gedaan! Afijn de 2e dag een toer over het eiland gemaakt om alle toppers te zien en veel te weten te komen over het leven op het eiland. Want alles is zo ontzettend duur daar dat ik me toch echt afvroeg of de locale bevolking ook deze prijzen moeten betalen.. en jawel ook deze prijzen zijn voor hen! Maar ´s avonds ging ik met een Nederlands stel wat drinken wat erg gezellig was. Helaas zijn er legio honden op het eiland wat mij al niet echt beviel. Op weg naar het hostel heeft een van hen dan ook mijn bange vermoeden waargemaakt... hij beet me flink in mijn been waar nu dus ook 2 behoorlijke gaten in zitten (hechten vond men nl. niet nodig in het ziekenhuis). Direct door de hosteleigenaar naar het ziekenhuis gebracht voor behandeling van de wonden en de 1e in een reeks van 5! anti rabbies spuiten te halen.

De 3e dag heb ik dan ook weinig tot niks kunnen uitvoeren. Mijn kuit deed erg zeer en de wonden bleven bloeden. Gelukkig was het weer niet al te best en kon ik het beter verkroppen dat ik niet over het eiland kon gaan wandelen, kon gaan duiken of kon gaan paardrijden... De laatste dag (4e) dag hielden de wonden op met bloeden en heb ik een scooter gehuurd en ben met 3 jongens het eiland over gecrosst. Zo heb ik toch alles kunnen zien wat ik wilde maar dan in de luie versie.... ´s avonds met iedereen uit het hostel gekookt en een klein "afscheids"feestje gevierd. Tenslotte zouden we met zijn 3e morgen weer het vliegtuig naar Santiago nemen.

En helaas komt er dan altijd weer een dag van vertrek! Ook van dit mooie eiland moest afscheid genomen worden. Spullen weer gepakt en weer het vliegtuig in voor 5,5 uur. Dit keer ging het super snel. Met 2 jongens van het hostel vloog ik deze keer en we hebben wat afgelachen. 1 van hen is nl. stuward (oke ze noemen het tegenwoordig flight luitant.. klinkt beter of zo!?!?) en regelde van alles met de crew. Foto´s werden gemaakt, extra drinken en eten werd verzorgt... wat wil een mens nog meer. Maar ook aan die vlucht kwam weer een einde dus werd Santiago weer verblijdt met een bezoek.

Santiago heb ik nu wel gezien. Ik ga dan ook richting Patagonie! De weersverandering zal wel shocking zijn. Hier is het nu zo´n 28 graden met volop zon. Daar is het maximum 15!! graden maar wel met kans op zon! Afijn ik hoop dat mijn been snel geneest want lopen is daar een must!

Jullie zien.. ik vermaak me nog meer dan goed dus maak je vooral geen zorgen! Voorlopig hoeft Nederland nog niet op mij te rekenen!

In ieder geval voor iedereen.......fijne feestdagen en drink een borrel op mij!!

Hasta nuevo año!!

  • 11 December 2007 - 09:51

    Monique (kiek):

    Ha Nicole,
    Zo te lezen gaat het helemaal super met jou.Ik vind het geweldig om je verhalen allemaal te lezen en ik kijk dan ook regelmatig op de site hoe en waar je uithangt.Ik vind trouwens dat je je ruiterbewijs nu wel verdient hebt,ik doe je dat niet na.Van mij mag je nu ook wel bij de mutsenclub.Hier wordt tegenwoordig weinig gereden,alleen maar vergaderd op de vaste woensdag.
    Wat wil je met dat vieze weer hier in dit kouwe kikkerlandje ,geniet maar van dat lekkere weer en de zon en al dat mooie wat op je pad komt.
    Wij ...Jan de kinderen en ik wensen je nog heel veel moois toe en veel goeds voor 2008
    Groetjes Kiek


  • 16 December 2007 - 05:25

    Klaartje:

    Wat nou weer, gebeten door een hond! Hopelijk heb je er nu niet meer al teveel last van en kan je weer lekker genieten van al het moois om je heen. Voor jou natuurlijk ook hele fijne feestdagen en een super oud en nieuw. Vanaf 21 december zitten we in Nederland maar gelukkig kunnen we skype. Dikke kus en geniet ervan. Liefs Klaartje

  • 16 December 2007 - 21:12

    Neeltje:

    He Nicole,

    Vanuit Bolivia wil ik je heel veel plezier toewensen met de kerstdagen en ik zie je waarschijnlijk met oud en nieuw!! Heel veel plezier in Patagonie, maar dat zal wel lukken!

    Kus en knuffel, Neeltje

  • 21 December 2007 - 19:53

    Robin En Judith:

    he nicole,
    Wat een verhalen weer, rot van je been! Rapa nui klinkt super. Wij gaan over 2 dagen weer op naar het koude nederland. Hebben we stiekem wel weer zin in! Waarschijnlijk tot met de koninginnendag:) geniet nog je reis!

    Liefs Judith en Robin

  • 24 December 2007 - 15:14

    Judith:

    He Nicole, Hopelijk is je been inmiddels alweer wat genezen! wat zijn je plannen voor Kerst en Oud & Nieuw? Hier wordt het een kerst met schoonfamilie en oud & nieuw in Barcelona (ook leuk..) Hoop snel weer wat van je te horen! Geniet ervan en dat al je wensen voor maar weer uit mogen komen!! (werk je in ieder geval heeeeel hard aan....)

    xxxx
    Juut

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Zuid Amerika

Live the dream!!!

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2008

Golden

08 Maart 2008

Van Rio naar Buenos Aires

10 Februari 2008

van Colonia naar Rio de Janeiro

17 Januari 2008

van Iguazu naar Colonia

29 December 2007

van Santiago naar Puerto Iguazu
Nicole

De wereld is geweldig!! En daarom reis ik graag en ontdek ik van alles.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 212731

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 30 Augustus 2011

West Afrika

07 April 2008 - 13 November 2010

allerlei mooie reizen!

07 Juni 2007 - 04 April 2008

Zuid Amerika

31 Januari 2005 - 06 Juni 2007

reisjes tussendoor

02 Januari 2004 - 31 Januari 2005

Oost Afrika, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

Op weg naar een nieuw thuis...

Landen bezocht: