Slenteren door de steegjes in Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Nicole Plas - WaarBenJij.nu Slenteren door de steegjes in Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

Slenteren door de steegjes in Marrakech

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

23 Februari 2009 | Marokko, Marrakesh

In sommige plaatsen op de wereld zou ik zo graag een man willen zijn... hier in Marrakech is het vaak geen pretje om als vrouw alleen door de steegjes te slenteren. De hele dag en avond hoor je niets anders dan ca va?, mon amour enz. Dat is leuk voor het eerste uur maar daarna word je er knetter gek van! Maar gelukkig (nog) geen huwelijksaanzoeken....

Maar verder is Marrekech zeker een bezoekje waard. Als je het aanklampen, nafluiten ed wegdenkt waan je je in een sprookje. Verdwalen doe je zomaar... kost totaal geen moeite. Overdag is dat uiteraard heerlijk want je komt op plaatsen waar je geen toerist tegenkomt (en dat valt soms echt niet mee!) maar 's avonds is het wat minder leuk. Zo ben ik de 2e avond helaas in het donker verdwaalt en vond ik na 3 uur!! pas weer het plein. Overdag kom je altijd wel weer op het plein uit maar 's avonds blijkt dat toch een kunst te zijn. Natuurlijk zijn er legio kinderen die je wel naar het plein brengen (tegen betaling) alleen het plein krijg je nooit te zien (en zij dus ook niet het geld) en je weet eigenlijk niet of ze te vertrouwen zijn. Want gebleken is dat de Marrokanen hier niet te vertrouwen zijn (helaas waar maar uiteraard zijn er uitzonderingen....).

Als je betaalt op de markt moet je maar afwachten of je het juiste wisselgeld krijgt, ze vragen onmogelijke prijzen voor hun waar, ze blijven net zolang naast of voor je lopen totdat je onderhand kwaad wordt, als je een foto maakt en zij denken erop te staan nou dan trek maar vast je portomonee... toch jammer want het kan zo anders!!

De manager van het hostel is een van de grote uitzonderingen. Zonder enige bijbedoelingen (of ze moeten nog komen :))heeft hij mij kookles gegeven omdat de officiele kookschool waar ik een dag les had geboekt had afgezegd... komt nooit voor werd er gezegd?!?!? alleen als ik dus boek :) Maar nu weet ik wel hoe ik een tajinge (of hoe je het schrijft) moet gebruiken. Het bereiden is meer stomen dan bakken en braden... En het resultaat was smullen!

Verder ben ik op zondag een dagje naar het Atlas gebergte geweest met enkele medereizigers uit het hostel (wat overigens een super plek is!!). Na een thee sessie (met heeeel veeeel suikers!!!) en een goed ontbijt richting bergen. Na een klein uurtje klimmen, klauteren en glijden bij een waterval aangekomen. Tja het is een waterval en de klautertocht is altijd wel onwijs mooi maar om nu zo uit je dak te gaan van de waterval... misschien in het regenseizoen... of ik ben te verwend wat absoluut mogelijk is!! De afdaling was zowaar nog meer avontuur dan het beklimmen dus veel gelachen en op de billen naar beneden (toch handig een behoorlijk achterwerk!!!). Heerlijk Marrokaans geluncht. Koken dat kunnen ze hier nl. wel als de beste. Ik heb nog nooit zulke heerlijke olijven en couscous op!!

Tevens is mijn Franse taal iets beter geworden.. niet dat het nu echt iets is maar afdingen, afwijzen enz kan ik nu wel duidelijk... met wederom dank aan mijn Spaanse les!

Na 6 heerlijke dagen zon, slenteren en nog lekkerder eten zit het er op... het vliegtuig brengt me weer terug naar het koude Nederland.

  • 23 Februari 2009 - 22:28

    Maup:

    ha Nicole,ca va? (grapje) ben net terug van carnaval en zo zat as unne kut! Heb er natuurlijk enkele op jou genomen. Groeten, Maupie.

  • 24 Februari 2009 - 20:38

    Dian:

    Hoi Nicole.
    Je kent me niet...ik ben Dian. Oktober 2008 naar Thailand geweest en heb nu de smaak van het reizen te pakken. Daar trouwens ook een waarbenjij bijgehouden. Onze volgende vakantie willen we doorbrengen in Marokko, wat mij uiteraard op waarbenjij.nu bracht om verhalen van reizigers te lezen. Is toch de beste info die je kan krijgen... Is Marokko een aanrader? Mooi? Betaalbaar? De moeite waard? Als je zin/tijd hebt, hoor ik graag van je. Mijn e-mail: dianpaasman@hotmail.com.
    Fijne reis verder!
    groet Dian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

De wereld is geweldig!! En daarom reis ik graag en ontdek ik van alles.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 583
Totaal aantal bezoekers 212623

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 30 Augustus 2011

West Afrika

07 April 2008 - 13 November 2010

allerlei mooie reizen!

07 Juni 2007 - 04 April 2008

Zuid Amerika

31 Januari 2005 - 06 Juni 2007

reisjes tussendoor

02 Januari 2004 - 31 Januari 2005

Oost Afrika, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

Op weg naar een nieuw thuis...

Landen bezocht: