allerlaatste bericht vanuit Azie - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Nicole Plas - WaarBenJij.nu allerlaatste bericht vanuit Azie - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

allerlaatste bericht vanuit Azie

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

23 September 2004 | Indonesië, Bali

Toch nog even een laatste bericht uit Azie om jullie te laten weten hoe de afgelopen 2 weken zijn geweest.

Alleerst natuurlijk mijn moeder en zus van het vliegveld gehaald en met de taxi richting het super de luxe hotel!! Nou de afgelopen 2 weken zijn door ons doorgebracht in een 4 sterren hotel op Bali. Hier weten ze absoluut hoe je je gasten in de watten moet leggen. Eenmaal bijgekomen van onze ahs en ehs zijn we op weg gegaan naar de 1e tempel in de buurt. Daar aangekomen werden we door de taxi chauffeur en de kaartverkopers gewaarschuwd voor de agressieve apen die het vooral voorzien hebben op alles wat los en vast zit aan mensen. Mijn moeder dacht dat het wel mee zou vallen en hield stug haar zonnebril op. Nou na nog geen half uur was deze door een van de apen afgenomen, opgezet en in 3 stukjes gebroken!! Hilarie alom voor alle aanwezigen. Afijn, zonder bril dus terug richting hotel waar we van 5 tot 7 uur happy hour hadden waar mijn zus en ik dan ook (bijna dagelijks) van de partij waren om te genieten van alle heerlijke coctails die het personeel daar voor ons maakte.

De volgende dag werden we opgehaald om naar Ubud te gaan. Na een mooie rit daar aangekomen en na een heerlijke kop koffie in een cafe met een geweldig mooie lotus tuin begonnen we aan een misschien nog mooiere wandelroute door de rijstvelden. Na ongeveer een 3 uurtjes daarvan genoten te hebben kwamen we terug in Ubud waar de eerste souvenirs werden aangeschaft. Moe maar voldaan begonnen we aan de terugreis naar het hotel om ons weer te voegen bij het happy hour.

Ook de volgende dag stond weer van alles op het programma dus vroeg op, ontbijten (wat zeker geen straf is met zo'n onwijs uitgebreid buffet) en weer de auto in om tempels en andere bezienswaardigheden te gaan bezoeken. Ook het museum in Denpasar werd bezocht wat zeker de moeite waard bleek want eindelijk kregen we uitleg waar nou al die offertjes voor dienen en waarom men daarin sigaretten en kopjes koffie neerlegt en zet. Nou die zijn dus om de bode geest in de boom zoet te houden.

De vrijdag werd gebombadeerd tot shop dag in Kuta. Na 5 uur winkel in winkel uit te zijn gegaan kwamen we met mega veel tassen terug naar de taxi chauffeur. Die zal wel gedacht hebben.... Maar wanneer alles deze prijzen heeft is het ook wel moeilijk om alles te laten liggen?!?!? 's avonds zijn we gaan eten in een vissersdorp 30 minuten van ons hotel. Daar waren alle terrassen op het strand en moest je je vis uitkiezen uit een bak en deze werd dan meteen (vers!!) voor je klaargemaakt. Echt super gezellig en vooral ook heel lekker!!

En toen kwam de dag erop. We werden om half 8 's ochtends al opgehaald om de vulkaan te gaan beklimmen. Na ongeveer 2,5 uur rijden stonden we aan de voet van de berg. Na het inhuren van een gids zijn we op pad gegaan. Mijn zus op gimpen, ik op bergschoenen (werd ik door mijn moeder nog om uitgelachen) en mijn moeder op gewone (winkel) schoenen. Bij de start werd al door menig locale man raar gekeken dat mijn moeder ging klimmen op deze schoenen maar ach.... De route zou ongeveer 1,5 uur duren. Het was een geweldig mooie weg maar niet echt gunstig voor ma haar schoenen. Eenmaal boven aangekomen werden we rondgeleid door de krater wat een schitterend gezicht was. Na wat uitrusten begonnen we aan de afdeling via een andere (makkelijker te lopen?!!?) route. Halverwege zagen de schoenen van ma het niet meer zitten en gaven min of meer de geest. Schoenen werden uitgedaan en op blote voeten ging de weg voor ma verder. Eenmaal beneden waren we zeker moe maar ook trots op ma dat ze toch deze tocht had volbracht!!! Maar nu is wel bekend waarom ik op bergschoenen dit soort tochten loop.

De zondag was voor mij een dagje heerlijk op het prive strand van het hotel. Mijn zus en moeder wilde Nusa Dua in en werden om 10 uur daarvoor opgehaald. Rond het middag uur kwamen ze ook richting strand met enkele aankopen maar min of meer toch wel teleurgesteld. Ook Nusa Dua bleek een spookstad te zijn geworden. Ondanks dat daar de duurste hotels van het eiland staan waren de meeste winkels dichtgetimmerd. Toch wel onwijs zonde van deze vergane glorie. De rest van de dag werd dan ook heerlijk op een bed aan het strand doorgebracht.

Maandag werd weer een aktie dag. We werden weer om half 8 opgehaald. We hadden een wandeltocht uitgezocht die ons wel leuk leek. Helaas had de chauffeur het anders begrepen en werden we bij het verkeerde meer afgezet. Maar daar kwamen we pas achter in de boot. Ondanks dat was de boottocht (op originele wijze, zonder moter maar met iemand die roeide) naar de tempel een mooie tocht. Helaas was het te bewolkt om alles van de natuur te kunnen bewonderen. De tempel bekeken en weer terug de boot in. Uitgelegd aan de chauffeur wat we eigenlijk bedoelde zijn we op weggegaan naar de "wandeling". Dit bleek een stijle trap naar beneden te zijn. Nou is naar beneden niet zo erg maar naar boven...... Moe en bezweet kwamen we gedrieen (onder de lach van de chauffeur die boven stond te wachten) weer boven. Het werd volgens hem nu tijd voor het bezoek aan een waterval. Nou ma had geen zin meer in lopen naar boven en beneden dus die bleef het leven van de lokale bevolking eens afkijken terwijl mijn zus en ik de tocht naar de waterval gingen ondernemen. Het was zeker de moeite waard al was het alleen maar voor de geweldige geuren van de koffieplant bloemen!! Deze ruiken echt enorm lekker en de hele route stond er vol mee. Na terugkomst toch maar aan de weg terug naar het hotel begonnen aangezien dat ook nog 2 uur in beslag zou nemen. Het happy hour werd door ons aan de bar in een van de 3 zwembaden genuttigd (ook zeker een aanrader!).

Dinsdag zou de laatste dag van aktie worden. Niet te vroeg beginnen maar rond 10 uur weer de auto in om naar het Bali bird park te gaan. 1,5 uur later arriveerde we en stonden we tussen allerlei mooie gekleurde vogels. Een goed onderhouden park waar je ook tussen de vogels door kunt lopen (welliswaar in een grote kooi maar toch). Ook de Komodo dragonmocht natuurlijk niet ontbreken en er was er zowaar 1 aanwezig! Na al dit moois weer even op weg naar Ubud om daar nog wat door de straten te struinen. Tenslotte hadden we van Ubud zelf nog niet al te veel gezien. Het is een leuk, relaxt dorp (afgezien van alle mannen die vragen of je transport nodig hebt!) met enorm veel tempels. Wederom moe maar voldaan op weg naar het hotel om de laatste happy hour mee te gaan maken.

Woensdag was het pakdag voor mijn moeder en zus. Ik had het genoegen nog 3 nachten bij te mogen boeken met steun van de vertrekkende partij (waarvoor nogmaals mijn hartelijke dank!!). Nog een aantal uren gezamelijk op het strand doorgebracht en toen kwam het uur der afscheid. Mijn moeder en zus werden (zowaar op tijd) opgehaald en ik bleef in het hotel om nog even 2,5 dag van Bali te genieten. Wel vreemd om dan dezelfde kamer alleen in te komen!

Vandaag een heerlijke dag strand gehad. Geen verkopers om je heen is al een hele verademing!! Morgen nogmaals bijbruinen (tenslotte is het goed om in Aussie al een tint te hebben!) en dan op weg naar Australie. Ben zeer benieuwd wat dat weer gaat brengen!

Nu kan ik echt zeggen tot in Australie. De foto's van Indonesie staan reeds in het foto album. Of hier nog foto's bijkomen is een groot vraagteken aangezien het toestel even de geest heeft gegeven. Het eerste wat ik dan ook ga doen in Perth is naar een fotozaak in de hoop dat het een klein euvel is en zij dit voor mij kunnen oplossen.

Selemat Jalan en see you mate.

Nicole

• 23 September 2004 - 15:06

Esther, Maik En Frank:

g'day mate and welcome to aussie!

ben benieuwd hoe je Perth vindt, laat het ons maar weten want wij zijn ook nog niet die kant op geweest....wij worden zolangzamerhand behoorlijk jaloers op al je belevenissen, maar goed dan moeten wij ook maar weer de rugzak pakken....
    hoelang ben je van plan in Aussie te blijven by the way? en daarna naar huis of komt er nog een vervolg richting zuid amerika???
    affijn, veel plezier maar weer en tot mails....

• 30 September 2004 - 15:23

Willy De Jager:

dat was nog eens gezellig bezoek he! Nu kan je er weer een hele tijd tegen.Je moeder is er ook vol van, wat hebben jullie genoten zeg!Benieuwd wat Australie je brengt. Veel groeten vasn Willyen nog een voors[poedige reis.

• 04 Oktober 2004 - 09:14

Arjan:

Hé Nickie,

Verveelde me 'n beetje op het werk; dus ik dacht ga nog maar ff kijken of die bolle nicht van me nog wat beleefd heeft... en Ja hoor; beb je laatst bericht gelezen. Eigenlijk niets nieuws onder de balinese zon; want ik had alle verhalen al uit de 1e hand gehoord! Wel leuk om te lezen; een aantal dingen hebben wij van de zomer ook gedaan! Bijv. de wandeling in Ubud; begint en eindigt bij het lotus cafe en duurt inderdaad een uurtje of 3; ik neem dus aan dat we dezelfde route hebben gelopen. En die tempel met de apen hebben we ongeveer 'n zelfde verhaal gezien! Oké; anyway!! Veel plezier daaroh en tot mails! Enuh besteed is wat € aan ons en stuur nog eens een mailtje aan ons allen persoonlijk!! Succes! Arjan xxx