van Perth naar Broome - Reisverslag uit Perth, Australië van Nicole Plas - WaarBenJij.nu van Perth naar Broome - Reisverslag uit Perth, Australië van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

van Perth naar Broome

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

11 Oktober 2004 | Australië, Perth

Na nog een heerlijke 2 dagen geluierd te hebben op Bali moest het er dan toch van komen. Het werd tijd om Azie te verlaten. Nou de vlucht was super maar eenmaal uit de luchthaven kreeg ik letterlijk een koude douche!! Mijn god wat een shock het bleek 's avonds af te koelen tot 10 graden en dat ben ik niet echt meer gewend. Sta je dan in je zomerkleren te blauwbekken!!

De bus naar het hostel genomen. Het hostel bleek een zeer goede keus te zijn. Leuke mensen, schoon (zie je hier ook niet altijd) en van alles te doen. Perth bleek ook een geweldige stad. Voor iedereen die denkt aan Aussie bezoeken.... start in Perth!! Een heerlijke relaxte stad met heel wat te bieden (zelfs op zondag). De eerste volle dag wat rondgelopen in de stad want het was zondag en dan zijn alleen de winkels open (het lijkt wel Amsterdam!). Ook bleken de nachten dusdanig koud dat ik een lichtgewicht slaapzak heb aangeschaft en daarnaast nog 2!! dekens moest gebruiken om het enigzins warm te krijgen. 's avonds met zijn alle gegeten in het hostel en rond de tv gehangen.

En toen kwam de maandag. Ik op weg met de digitale camera in de hoop dat deze gemaakt kon worden... helaas hij bleek overleden te zijn door MIEREN!!! Ooit gehoord dat mieren van de binnenkant van je camera houden?? Nou ik nog nooit maar nu weet ik dus dat deze kleine wezendjes veel schade kunnen aanrichten. Helaas dus (voorlopig) geen foto's meer. Daarna nog meer Perth verkend en 's avonds kennis gemaakt met het nachtleven van Perth. Nou bleken er 12 boten van de Amerikaanse marine in de haven te liggen a 5.000 manschappen dus de kroegen waren afgeladen vol. Wel super gezellig en jawel ik heb weer (met vele met mij) de kroeg gesloten. Maar de volgende morgen weer vroeg op om naar Kings park en andere attracties te gaan. 's avonds wederom het nachtleven "onveilig" gemaakt.

's ochtends voor "de verandering" vroeg opgestaan om de boot naar Rottnest Eiland te nemen. De boottocht duurde 1,5 uur waarna ik op de fiets stapte om het eiland rond te fietsen. Helaas had ik er niet bij stilgestaan dat het eiland niet vlak zou zijn dus met veel puffen en hijgen toch alle plekken kunnen bezoeken die het absoluut waard waren. De fiets was waardeloos maar wij als Nederlanders zijn dan ook wel erg verwend!

Na een lange dag (pas rond 7 uur weer terug in het hostel) heerlijk neergeploft voor de tv omdat ik de volgende ochtend aan een toer zou beginnen die 10 dagen zou duren. En zo gezegd zo gedaan.....

Om half acht opgehaald om eerst in 5 dagen richting Exmouth te gaan met de gehele groep (16 man/vrouw groot met "teveel" duitsers, nederlanders, Nieuw Zeelander, Ierse, Engelse). Echt een super gezellige groep met 25+ers. Heel veel gezien en gedaan onderweg. Deze dagen sliepen we nog in hostels dus dat was wel relaxt. We hebben dolfijnen (van heel dichtbij) mogen aanschouwen zo ook walvissen. Ook hebben we heel wat gewandeld maar ook vooral veel in de bus gezeten. Wat zijn die afstanden hier toch enorm!! Je komt echt uren lang niemand tegen.... In Exmouth hebben we (helaas) van 3 leden van de groep afscheid genomen maar kregen we 2 nieuwe (ook erg gezellige) nieuwe medereizigers erbij. En toen begon het echte avontuur....

We zijn naar het Karijini national park gegaan om daar 2 dagen te gaan "wandelen". Nou zeg maar klimmen en klauteren! Daarbij komt nog eens dat alles bedekt is met rood zand dus je snapt wel dat alle kleding een mooie nieuwe egale kleur hebben gekregen. Het was zeker meer dan de moeite waard want je ziet het ene na het andere mooie landschap!

Gelukkig hebben we tussen het lopen veel gezwommen in de ene na de andere geweldige pool want in de bushcamps waar we in verbleven was er echt niets aan faciliteiten (zelfs geen waswater!). Wel heerlijk onder de blote hemel geslapen (samen met miljoenen mieren en dingo's) en genoten van het uitzicht van de heldere hemel. Ook 1 nacht op het dak van de truck doorgebracht omdat die mieren me echt gek maakte!

Na 5 dagen klauteren, klimmen, glijden en buszitten zijn we in Broome aangekomen. Deze plaats (stel je er niet te veel van voor) is vooral bekend vanwege zijn strand. Ze zeggen dat het een van de 10 mooiste stranden van de wereld heeft.... nou het is inderdaad een geweldig mooi strand. Ook heeft het (zeggen ze) een goed uitgaansleven al werden we gisteren (zondag) er al om 22.00 uur!!!! uitgeveegd. Nog nooit voorgekomen voor zover ik weet hier in Aussie maar ach voor alles moet een eerste keer zijn....?

Aanstaande donderdag vertrekken we weer met een deel van de groep en we gelukkig slapen nu 4 nachten in een hostel en hebben net allemaal de was gedaan. Gelukkig is bij mij het meeste schoon geworden (leve zwarte kleding!!)maar bij vele heeft het nog steeds de mooie zandkleur. Helaas moeten we weer van 4 medereizigers afscheid nemen want zij vervolgen niet mee naar Darwin. Ik ben wel heel benieuwd wie de nieuwe 4 zijn want ook deze toer is volgeboekt. We vertrekken a.s. donderdag om in 11 dagen weer een behoorlijke afstand af te gaan leggen. Of ik blij moet zijn dat we de Kimberley (een nationaal park) gaan bezoeken weet ik nog niet want hier is het al rond de 38 graden en te warm maar daar kan het 53!!!! graden worden rond deze tijd van het jaar (jawel ik weet het ik zit weer eens in het verkeerde seizoen het is dan ook de laatste toer die gaat dit jaar).

Jullie zien, het vergaat me nog meer dan super. Onmoet veel leuke, gezellige mensen en het nachtleven in Aussie is toch stukken beter dan in Azie!!

Zie jullie in Darwin.

Nicole

  • 16 Oktober 2004 - 10:53

    Petra Nibbeling:

    He Nicole.
    Heb zojuist een mailtje naar je gestuurd en lees nu pas dit verslag. Echt super zeg wat je allemaal al hebt gezien. Effe een dingentje.
    Mieren. Weet je nog in Afrika dat je helemaal onder de mieren zat!!!!!!!! Hi hi.
    Groetjes Peet

  • 24 Oktober 2004 - 09:29

    Willydejager:

    hallo nicole.
    het is een tijd geleden, dat ik je een bericht gestuurd heb.zoals ik lees, is dit weer héél anders. Wat bis de wereld toch mooi he!Gr. Willy

  • 06 November 2004 - 13:33

    PWR:

    Hee vrouwke,
    ik had thuis je internetsite niet,maar nu wel, dus ben weer wat bijgelezen. Ik ga je snel een mailtje sturen.
    Liefs,
    je PWR

  • 18 Oktober 2011 - 07:10

    Patricia Van Dun:

    VBeste Ex-reisgenoot van Perth tot Broome,

    Hoe gaat het met je? Je zult het wel vreemd vinden dat ik je na 7 jaar mail.
    Ik heb een probleem en hopelijk wil je me helpen. Ongeveer 1,5 maand geleden is er bij me ingebroken en ben o.a. de foto's van Australie kwijt. De inbreker heeft er helemaal niets aan, maar ik ben mijn mooie foto's die de mooie reis bevestigen.

    Aangezien ik samen met jullie heb gereisd hoop ik dat jullie mij foto's zouden mailen of opsturen via de post. (kosten zijn voor mijn rekening)

    Ik wacht je reactie af.

    Groetjes,

    Patricia van Dun, Breda (Holland)
    ul hier je reactie in...

  • 19 Oktober 2011 - 15:08

    Nicole:

    Hoi Patricia,

    Leuk van je te horen! Dat is inderdaad lang geleden...

    Hopelijk gaat het ondanks alles toch goed met je... kun je mij je email adres zenden? Dan kan ik nl. op je berichtje reageren... mijn email is: ikke.nicole@hotmail.com.

    Groetjes Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

De wereld is geweldig!! En daarom reis ik graag en ontdek ik van alles.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 212835

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 30 Augustus 2011

West Afrika

07 April 2008 - 13 November 2010

allerlei mooie reizen!

07 Juni 2007 - 04 April 2008

Zuid Amerika

31 Januari 2005 - 06 Juni 2007

reisjes tussendoor

02 Januari 2004 - 31 Januari 2005

Oost Afrika, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

Op weg naar een nieuw thuis...

Landen bezocht: