Via Alice Springs naar Tasmanie - Reisverslag uit Hobart, Australië van Nicole Plas - WaarBenJij.nu Via Alice Springs naar Tasmanie - Reisverslag uit Hobart, Australië van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

Via Alice Springs naar Tasmanie

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

18 November 2004 | Australië, Hobart

De vlucht naar Alice Springs duurde 2 uur en heb ik slapende doorgebracht. Eenmaal aangekomen in Alice mijn rugzak neergezet en rondgelopen. Gelukkig is het hier wel heet maar niet vochtig. Dit voelt toch wel wat prettiger aan! 3 jaar geleden was ik hier ook al en het is nog niets verandert. Nog even veel dronken Aberiganols in de parken.

's avonds wezen eten met Jean (heb ik ontmoet tijdens de westkust toer) en de volgende dag samen met haar de flying doctors en het reptielen centrum bezocht. Beide zeer de moeite waard. 's avonds nog meer "oude" bekenden van de westkust ontmoet en weer "als vanouds" een feestje gevierd.

De volgende dag zou mijn 5 daagse toer naar het red centre vertrekken. Vroeg op dus. De groep bestond uit 9 deelnemers en 1 gids. De eerste uren wordt er meestal weinig gezegd en dus ook vandaag. Na de lunch eindelijk de Uluru bezocht. Omdat het te warm was werd de geplande wandeling uitgesteld tot de volgende ochtend en hebben we de wandeling om de Uluru gedaan. Dit is zo'n 10 km en je kan dan alle kanten van de enorme Uluru bekijken. Helaas mag je niet alles fotograferen maar ja kan niet alles hebben. De zonsondergang bekeken onder het genot van een toostje en een wijntje!! Wat is het leven toch mooi!

's avonds bushcamp gemaakt wat inhoud dat je echt totaal geen faciliteiten hebt en onze maaltijd moesten klaargemaakt op het kampvuur. Weer eens wat anders dan op buta gas!! En zoals altijd wordt er rond het kampvuur volop gekletst en gedaan!

De volgende ochtend wederom een mooie wandeling gemaakt, daarna geluncht en naar een ander mooi bushcamp gereden, gekookt op het kampvuur en rond het kampvuur met zijn alle geslapen omdat het 's avonds behoorlijk afkoelt. We slapen in Swags wat niet meer inhoud dan in een canvas "slaapzak" plaats te nemen. In de Swag zit wel een heel dun matras en een kussen dus wat willen we nog meer?!?!

De volgende dag na de nodige kilometers te hebben gereden weer de wandelschoenen aangetrokken om een Canyon te "bedwingen". Een super wandeling van ruim 4 uur. Daarna weer wat km gereden en camp gemaakt. Die avond hebben we zeker 45 minuten kunnen genieten van een geweldig lichtflitsen spectakel incl. donder. Helaas na de 45 minuten kwam er regen bij en zijn we min of meer uit de bush "gevlucht". Een donder kwam werkelijk naast de truck terecht wat gigantisch was. Na 1 uur al zingende gereden te hebben kwamen we aan op een campsite waar we onder nood shelters mochten slapen in onze swags. Niet dat dat veel droger was maar ach het gaat om het idee!

De volgende dag maar weer vertrokken voor de volgende geweldige wandeling. Het redcentre heeft zoveel mooie gebieden om te bewandelen dat het echt de moeite waard is om hier een keertje naar toe te gaan! Na de wandeling weer de nodige kms gereden en camp gemaakt. Dit zou het laatste bushcamp van de toer worden. Gezellig met marshmellows (of hoe je dit ook mag schrijven) en games onze laatste avond volgemaakt.

De volgende dag de laatste lange wandeling gemaakt. Geluncht en terug gereden naar Alice Springs. 's avonds met z'n alle wezen eten en wat wezen drinken. Zoals altijd emails uitgewisseld. Niet dat dit enige nut heeft van van 80 tot 90% hoor of zie je nooit meer iets maar ach het hoort er nu eenmaal bij:)

De volgende dag de was gedaan (was weer meer dan hoognodig), wat rondgehangen en 's avonds nog wat wezen eten met een andere NLse die op ook de 5 daagse toer had gedaan. De dag erna wederom het vliegtuig genomen om naar Melbourne te gaan voor 2 dagen. In Melbourne Mandy en Patrick(van de westtoer) wederom ontmoet. Mandy werkt daar nl. als arts en Patrick hangt daar maar wat rond. Daar 2 geweldige dagen mee doorgebracht en toen het vliegtuig in naar Hobart (Tasmanie).

Niet veel toeristen doen dit eiland aan maar op advies van vele heb ik de sprong maar wel gemaakt. En zeker niet voor niets. In Hobart aangekomen was het koud en kil. Helaas geen zomers weer hier. De eerste volle dag in Hobart maar wat rondgelopen en eigenlijk heel weinig uitgevoerd (moet ook eens kunnen nietwaar). De dag erna om 6 uur 's ochtends (wie zegt dat het leven van een reiziger over rozen gaat?) opgehaald om weer deel te nemen aan een 6 daagse toer door Tasmanie.

We begonnen aan de westkust waar het helaas volop regende en waaide. Wel hele mooie wandelingen gemaakt. Ook een uurtje quat gereden door de duinen. Toch wel gaaf hoor op zo'n 4 wiel moter rondscheuren (oke mocht niet echt maar wat niet weet wat niet deert!!). Ook sandboarden ondernomen. Dit is op een soort snowboard de duinen af. Leuk maar het zand zit echt overal!

Na de westkust volgde de oostkust wat een hele verandering het het weer betekende. Eindelijk weer de zon!! De oostkust bracht ook super mooie wandelingen al waren ze wel heel wat zwaarder dan aan de westkust. Zo hebben we een berg beklommen (op handen en voeten) en een wandeling waar meer dan 600 traptreden in verwerkt waren gemaakt. Maar alles was zeker de moeite waard en ach het is goed voor de billen zullen we maar denken!

Ook Port Arthur bezocht. Dit is een oude "gevangenis" voor de engelse. Hier zijn heel wat mensen omgekomen. 's avonds heb ik deelgenomen aan een ghosttoer wat leuke verhalen opleverde maar helaas geen geest! De volgende ochtend een rondleiding gehad en een 20 minuten duurde boottocht. Ook mochten we er zelf rondlopen door de woningen (het is een soort dorp) en foto's maken. Die volgen nog!!

Na Port Arthur moesten we helaas terug naar Hobart omdat dit de laatste dag van de toer was. In Hobart aangekomen de rugzak weer neergeploft en naar de film geweest (shall we dance). Jawel met mijn (Bangkok) studentenkaart krijg je hier leuke kortingen dus ook op de film!!!

Vandaag de was maar weer eens gedaan, ticket omgezet, rondgehangen in de haven en jullie weer even op de hoogte gebracht!

Voor nu was dit het weer even. Morgen ga ik op bezoek bij een chocolade fabriek (net als Sjaakie) wat me en leerzaam lijkt maar ook vooral heerlijk. Je schijnt alles te mogen proeven...... Daarna naar Sydney om weer "oude bekende" te ontmoeten en dan op naar Nieuw Zeeland!!!

Tot daar!

Nicole

• 20 November 2004 - 15:07

Willy.:

Zo dat was weer een heel verhaal. Hoe was het bij Sjaakie?weer een pondje erbij? behalve veel zien maken jullie er ook een leuk fest van. Knap hoor!

• 20 November 2004 - 15:09

Willy:

vervolg. hoi nicole, hier is het bar slecht weer. daar bij jou gaat het beter.nog heel veel plezier en tot wederhorengroetjes Willy en theet

• 21 November 2004 - 15:19

Dominique:

lieve zus, nog bedankt dat je gebeld hebt op Marlous d'r verjaardag!
    Ben benieuwd hoe het is in Nieuw Zeeland. x Do

• 21 November 2004 - 15:36

Peet:

He Nicole
    Ja, weer super om je site te bekijken en te lezen. Wat een avonturen zeg! Ben ook weer benieuwd naar je avonturen in NZ dadelijk. En hoe was het sandboarden. Gaaf he. Alleen dat zand. Tja een kleinigheidje hou je toch.

Veel plezier. Groetjes Peet