van Broome naar Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nicole Plas - WaarBenJij.nu van Broome naar Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

van Broome naar Darwin

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

29 Oktober 2004 | Australië, Darwin

Jawel na 4 nachten in een bed te hebben geslapen vertrokken we donderdag ochtend alweer om 07.00 uur om de laatste 11 dagen te gaan rondreizen op weg naar Darwin.

Er werden 4 nieuwe reizigers en een nieuwe gids toegevoegd aan de groep waarvan 1 reizigster het al na 2 uur opgaf. Toch wat afgeschrikt door het verhaal van de gids dat we rekening moesten houden met 53 graden en hoger dus vooral veel drinken! Zo gingen we na 2 uur rijden verder met 15 medereizigers en 1 gids. De gids was zelf opgegroeid in Derby (een plaatsje in de de bush bush) en wist van alles te vertellen over de plaatsen die we zouden gaan aandoen.

We hebben enorm vele mooie wandelingen in Gorges gemaakt. De ene nog mooier dan de andere. Het was inderdaad meer dan bloedheet maar gelukkig hadden we tijdens en/of na iedere wandeling een heerlijke waterval of andere pool om ons in onder te dompelen en iets af te koelen. Liters water zijn er doorheen gegaan! Maar zeker meer dan de moeite waard!

Helaas bleek de truck niet tegen alles bestand en stranden we echt in de middle of now where met een gebroken chassis (vraag niet hoe het kan maar het gebeurde). Terwijl wij het kamp op de weg (een off the road weg waar geen sterveling komt) opsloegen probeerde Cameron (de gids) volop zijn best te doen om iemand te bellen voor hulp via zijn satteliet telefoon. En zowaar zou de volgende ochtend rond 9 uur een "monteur" komen voor hulp. Deze zou een noodvoorziening treffen zodat we verder konden tot we ergens een andere truck zouden krijgen.

Om de tijd in de bush goed door te brengen zijn we maar hints en andere spelletjes gaan spelen. Uiteindelijk zou het een van de leukste avonden blijken te zijn. Helaas hadden we 2 dagen later weer een half uur vertragen ivm problemen aan de dynamo. Het geluk zat ons effe niet mee.

De truck werd omgeruild zodat we weer "fris" verder konden aan de trip. Helaas bleek dat niet zo te zijn want de volgende dag kregen we weer stukken nadat Cameron op een rots iets aan de onderkant van de truck defect had gereden. Dat werd dus niet naar de bungle bungles maar terug (na wederom 3 uur in de schaduw langs de weg spelletjes te hebben gespeeld terwijl Cameron wederom de truck probeerde op te lappen) naar een roadhouse om daar kamp op te maken. Voor ons een gelukje want we hadden een onverwachte douche gelegenheid en geloof me die was hard nodig!! Maar gelukkig bleek 3x scheepsrecht te zijn want bij deze 3 maal is het gelukkig gebleven. De truck was weer helemaal opgelapt echter konden we de bungle bungles alleen nog per vliegtuigje gaan bezichtigen. Ik koos ervoor om niet te gaan vliegen en bleef achter aan het zwembad van de camping. Heerlijk relaxt dacht ik zo. Helaas pakte het anders uit. Er kwam een stortregenbui langs en werkelijk binnen 2 minuten ben je dan door en door nat. Maar ach binnen 10 minuten is alles ook weer droog zodra de zon zich weer laat zien.

Tijdens het bezoek aan Katharine Gorge hebben we de hele ochtend op de Gorge kano gevaren wat de nodige lach momenten opleverde. Walter (een Amerikaan) en ik deelde een kano en bleven werkelijk boven op een rots hangen. Tja krijg dan je kano maar weer eens drijvende zonder zelf nat te worden. Gelukkig, na enige minuten waren we van de rots met het nodige kunst en vliegwerk! Moe van het roeien en lachen reden we naar de hot springs voor een plons in het water. Na een uurtje rijden kwamen we op onze laatste avond bestemming aan. Na een gezellige laatste avond komt natuurlijk ook een laatste dag. Deze begonnen we met een wandeling van 10 km waar we 5 uur over hebben gedaan doordat we na ieder uurtje een plons konden nemen in fantastische watervallen en pools. Daarbij was het al vanaf 7 uur 's ochtends onhoudbaar heet dus weer heel veel gedronken (water uit de watervallen wat heerlijk fris en koel smaakte). Na de lunch begonnen we aan de laatste 3 uurtjes in de truck. Aangekomen in Darwin een kamer met meiden van de toer geboekt. De duitsers uit de groep hadden nl. allemaal al (luxe) hotelkamers geboekt.

's avonds met zijn alle wezen eten als wijze van "afscheid". Tijdens het dinner kwamen nog 2 andere meiden ons vergezellen van de vorige toer wat natuurlijk super is om ze weer terug te zien. 's avonds naar The Vic geweest (voor vele ex Darwin reizigers wel bekend!). Werkelijk waar nog niks verandert daar. Een behoorlijk late avond vol lol. De dag erop de was gedaan wat meer dan hoog nodig was, rond het zwembad met zijn alle gehangen en 's avonds met zijn alle wezen eten in een visrestaurant waar je onbeperkt vis kon eten voor 27,50 aussie dollars (ongeveer 17 euro). De gamba's en garnalen smaakte me super!!

Wederom met de "harde" kern de kroeg bezocht tot in de kleine uurtjes. De dag erop zou de laatste dag van vele van ons zijn. Deze dan ook met z'n alle doorgebracht. 's avonds de backchair bioscoop bezocht voor een film. Dit is een openlucht bioscoop waar je op ouderwetse strandstoelen de film bekijkt. Aan de zee dus wat wil je nog meer. Alleen de taxi om er te komen bracht wat "problemen". De chauffeur sprak en verstond eigenlijk geen engels en wist niet over welke bioscoop we het hadden. Zelfs na het erbij halen van een lokale jongen begreep hij nog niet waar we het over hadden. Dus zijn we de taxi maar min of meer uitgevlucht.

's avonds de Vic weer opgezocht om met z'n alle nog een laatste avond door te zakken.
De volgende dag was 's ochtends een ware afscheidsochtend. Iedereen vertrok super vroeg om de trein en/of bus te halen voor de volgende bestemming. Alleen Cameron en ik bleven achter. Wel kwamen we 2 meiden uit Aussie tegen die we al eerder op de toer waren tegengekomen en met zijn vieren hebben we de woensdagavond doorgebracht met als starter een geweldige zonsondergang aan het strand en daarna rondhangen op het strand. Donderdags kwamen er weer 2 Nederlandse meiden van een andere toer terug en met hen ben ik 's avonds naar de avond markt geweest. Leuk opgezet met veel eettentjes en verkoopwaar. Maar ook volop entertainment. Het was ook nog eens de laatste van het jaar dus er was van alles extra te doen. Kei gezellig en als afsluiter op een terras nog wat gedronken.

Zondag a.s. vlieg ik naar Alice Spring. Daar zal ik weer een van de meiden van de afgelopen toer ontmoeten want zij is daar dan ook. Onwijs leuk dat je elkaar toch weer tegenkomt ondanks dat het zo'n enorm groot land is. Tenslotte heb ik de afgelopen 24 dagen op de toer minimaal 7.000 kilometer afgelegd.

Jullie zien dat er nog geen reden is om je zorgen over mij te maken. Ik vermaak me nog volop en Australie blijft een super mooi en gezellig land!

Tot over 2 a 3 weken (misschien Tasmanie??)

Nicole

• 31 Oktober 2004 - 13:30

Dominique:

Zo te lezen en de foto's te zien heb je het nog steeds geweldig!!!
    Blijf genieten en tot de volgende mail. Kus Do

• 01 November 2004 - 16:19

Marjolein:

Hee Nicole,

Hoe gaat het met je? De foto's zien er geweldig uit, jezus wat heb jij een gave tijd daar!! Volgens mij heb jij nog steeds geen heimwee..!

Geniet ervan, en hou ons op de hoogte (oftewel hou ons lekker jaloers!)

xx
    Marjolein

• 03 November 2004 - 21:31

Johanneke:

He Nicole,
    alles goed daar?? Je verhalen blijven mooi lijkt het wel. Helaas voor mij zijn we alweer 1,5 maand thuis en verlang ik nu alweer naar een ver oord. Er blijven genoeg oorden om van te dromen dus als je nog wat tipjes hebt.
    1 ding hebben we na al die heerlijke weken in Indonesie wel besloten, dat het net zo gezellig is om in 1 huis te wonen als in twee, dus ik zit nu lekker in de verhuisrotzooi in Utrecht, maar wel gezellig.
    Foto's zijn erg mooi geworden, helaas niet digitaal te verzenden, dus dat wordt wachten op een Bosch biertje dan maar.
    Geniet nog van je reis, liefs Johanneke

• 04 November 2004 - 16:27

Willy De Jager:

wat geweldig allemaal, en wat kan jij een goed verslag maken en dan al die foto's.het is gewoon fantastisch. en dat die stukken aan de bus nou, nou!Heel veel groeten van willy enn theet
    en goede reis verder

• 11 November 2004 - 17:28

Willydejager:

Hoi Nicole,
    Geweldig om dit allemaal te lezen! Wat een reis maak je!! Ik (Jacqueline)ben nu bij mijn ouders op bezoek en bekijk je website. Grandioos. Ik ga zeker thuis ook nog wat bekijken zodat je me bekend kunt maken met Australië. Je bent niet veel veranderd, nog steeds even gezellig om te zien. Is dit nu ook het gebied (of kom je daar nog) waar Tolkien is opgenomen?
    In ieder geval geniet nog volop. Tot de volgende keer,
    Jacqueline en natuurlijk ook Teet en Willy.