van Taganga naar Medellin - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Nicole Plas - WaarBenJij.nu van Taganga naar Medellin - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

van Taganga naar Medellin

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

03 Juli 2007 | Colombia, Medellín

De bus naar Cartagena duurde inderdaad maar 5 uur! Zowaar... in Cartagena aangekomen bleek het super druk te zijn met toeristen en moest ik even zoeken naar een hostal...

Cartagena is een mooie, toeristische stad in het noorden van Colombia. Ook hier is het warm met een hoog vochtigheidsgehalte waardoor zweten de enige optie is! Maar ondanks dat toch het plaatsje de volgende dag goed bekeken. Ik moet zeggen...het lijkt enorm veel op Cuba. Oke hier zit meer verf op de huizen maar de stijl van bouwen is hetzelfde... Spaanse invloeden misschien??

Zondag was het super rustig. Niets open en heerlijk "koel" in de straten van Cartagena. Als er weinig tot geen mensen lopen kan de wind vanaf de zee er een beetje doorheen waaien vandaar de "koelte". Maar ondanks de "koelte" is het opzoeken van een airco soms een verademing!!

Maandag zou stapte ik 's avonds weer in de bus om 12,5 uur later in Medellin aan te komen. Hier werd ik opgehaald door Roel (een broer van een vriendin van Marjolein.. nog te volgen??). Roel is getrouwd met een Colombiaanse vrouw en woont al 3 jaar in Medellin. Zonder dat hij en zijn vrouw Luz Dary mij kende ben ik met enorme gastvrijheid ontvangen! In hun appartement was er een eigen kamer voor mij!! Overdag kon ik doen wat ik wilde en 's avonds werd ik door Roel "bezig" gehouden.

In Medellin is zat te zien! Het weer is hier lente achtig dus dat maakt alles geweldig. T shirt, broek en slippers aan en je kunt de stad ontdekken. Hier heb je een plein met allerlei kunstbeelden van de beroemde kunstenaar Botero. Hij komt uit Medellin en vandaar dat hier ook een museum voor hem is ingericht. Het grappige is dat alles bij hem dik is!! Dikke mensen, dikke handen enz. Ik heb uiteraard zowel het plein als het museum bezocht. Daarnaast met de metro (jawel al is hij boven de grond.. hij is hier aanwezig en super snel) van de ene naar de andere kant van de stad gereisd waardoor je een mooi en goed beeld krijgt van de stad. Ook de Botanische tuinen heb ik bezocht maar die vielen wat tegen omdat men daar druk aan het bouwen is om een giga mooi plein, boulevard enz. aan te leggen. De huidige gemeente heeft er nl. voor gezorgd dat Medellin de mooiste en veiligste stad van Colombia is geworden.

Mooi is de stad zeker. Ik heb dan ook uren door de straatjes gelopen en genoten van alle mensen en winkels. Schoon is de stad ook! Daar kan DB nog wat van leren!! Veilig is het ook zeker al moet ik zeggen dat ik mij (tot nu toe dan) overal in Colombia veilig heb gevoeld en nog steeds voel. 's avonds nabijgelegen dorpjes bezocht met Roel en neefjes om daar wat rond te lopen en te drinken.

Afgelopen weekend was het een topper!! Roel zei... de familie van Luz Dary heeft een buitenhuisje en daar gaan we naartoe want maandag is weer een vrije dag... zo gezegd zo gedaan... nou huisje is wat te weinig gezegd... zeg maar gerust villa!!! Een villa met veel grond, zwembad, patio met biljart tafel, tafeltennistafel enz.... Luxer kan haast niet. Wederom door alle aanwezige familieleden meer dan hartelijk ontvangen. Dit weekend is super relaxt geweest. Overdag hangen aan het zwembad en relaxen onder het genot van een (ahum meerdere..) rum-cola. 's avonds met Roel en de neefjes weer allerlei nevendorpen bezocht.

Ik heb nu een kijkje mogen nemen in de wereld van de welgesteldere Colombianen! Waarvoor uiteraard mijn enorme dank uitgaat naar Roel en Luz Dary! Zonder hun gastvrijheid had ik dit alles nooit mogen ervaren!!

Vandaag is mijn laatste dag Medellin. Helaas is er ook altijd een tijd van gaan.. Vanavond neem ik de bus (jawel weer een uurtje of 12!!) richting het zuiden. Om zo richting de grens met Ecuador af te zakken.

Waarschijnlijk vernemen jullie pas weer iets overe enkele weken in Ecuador. Ik heb nl. een heerlijke "cruise" geboekt voor 8 dagen om de Galapagos eilanden te gaan bewonderen!!!

Hasta Luego en muchos besos por vosotros

ps. voor ik het vergeet: onwijs bedankt voor al jullie super reacties tot nu toe. Helaas heb ik niet alle prive emailadressen van jullie maar weet dat ik geniet van de berichten vanuit NL!! Bea, Ingrid en OLC Herpen.... super dat jullie mij ook berichten!! Ga hier vooral mee door!

  • 03 Juli 2007 - 17:45

    Peet:

    He, Nicole

    Leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat. Wens je van hier, natte nederland heel veel plezier bij de galapogos eilanden. Dus toch geboekt? Super hoor.

    Nou geniet ervan.
    Groetjes Peet

  • 03 Juli 2007 - 17:53

    Joep:

    he nicole,
    hoe is het nu in colombia.
    we zijn al een paar dagen geleden op ponykamp geweest was heel leuk.
    we waren bij centerparkds wezen zwemmen
    we hebben wel allemaal blauwe plekken van de wild water baan!!
    en op de laatste dag hebbebn we pizza op
    wel 25 besteld!!
    we hebben ook sevuivlt tom van leeuwen had een hele baan voor ons gemaakt.
    we hebben veel lol gehad!
    wel veel foto's maken he!!

    't zou leuk zijn als je zou reageren.



    groetjes joeperrrrrrrrrrrrr!!

  • 04 Juli 2007 - 07:37

    Marjolein:

    Hoi Nicole,
    Echt kei grappig om Roel daar ineens op de foto te zien staan! Ik heb jouw mailtje ook doorgestuurd naar zijn zus Linda, die zal dat wel leuk vinden!! Misschien kom je de vriendin van mijn broer nog wel tegen, die vertrekt komend weekend naar Equador! Superveel plezier daar hè! En stuur ff wat van die zon deze kant op. Kunnen we op zich goed gebruiken.

    Adios!
    Mariolina xxx

  • 08 Juli 2007 - 09:15

    Yvette Rogier:

    He Nicole,

    Wat een heerlijke verhalen! En dat Cartagena, die foto zou inderdaad zó in Cuba gemaakt kunnen zijn. Die stad staat nu dus ook op mijn verlanglijstje.. je wordt bedankt :-)

    En nu.. de Galapagos!! Wauw. Voor welke boot heb je geboekt? Als je die prachtige 3 master de Rembrandt van Rijn ziet, denk dan even aan mij, misschien voel ik dan de 'vibe' (altijd fijn als je hier in het druilerige Nl zit te werken). Ik kan de namen van de kroegjes niet meer herinneren maar weet wél dat ik daar op de eilanden wat leuke nachten heb gehad. Mn op San Christobal. Ook het snorkelen was er echt geweldig. Bedenk me nu, we hadden twee groepen gemaakt: de Rambo's en de Mickey Mouse groep..

    Weet nu ineens ook weer een naam van een barretje: de Scuba bar, en er was ook één of andere discotheek/salsa tent, ook leuk. Weet nog dat ze daar van dat jaren 80 blacklight hadden, wat overigens helemaal niet fijn is als je je kleding met de hand wast en er dus heel wat resten waspoeder in je kleren achterblijft. En dát zie je dan weer opeens héél goed in dat blacklight.. Charming!

    Hoe dan ook, héél veel plezier daar en doe Lonesome George (the good old pinta tortoise) de groeten van me!

    X, Yvette

    PS en.. als je toeval in Puerto Villamil (op Isabela)belandt.. het eten bij Pepe is echt meer dan prima.. Voor $5 had je volop inktvis en kreeft, maar goed, de inflatie zal ook daar wel hebben toegeslagen..

  • 09 Juli 2007 - 16:48

    Arjan:

    Hee Nicole,

    We zijn dichter bij elkaar dan we het komende jaar zullen zijn; maar toch nog zoo ver weg! Rachelle en ik zijn vandaag aangekomen in Caracas; 1e indruk; grote drukke en tamelijk betonnerige stad! We gaan het zien en wel van binnen uit want we zijn te gast bij Hans en David! Iniedergeval is Venezuela ons tot op heden zeer goed bevallen; zijn de afgelopen dagen diep het oerwoud in getrokken naar Canaima; mocht je nog tijd/zin hebben een absolute aanrader; maar je zult waarschijnlijk al heel veel oerwoud zien/gaan zien op dit continent. Anyway veel succes en plezier daar in het geboorteland van Timo; pas goed op jezelf meisjes en kusjes vanuit Venezuela! Arjan & Rachelle

  • 09 Juli 2007 - 18:29

    Kiekske:

    Ha Nicole ,toch maar weer een poging wagen om je een berichtje te sturen,het vorige kwam er maar niet op.
    Wat een avontuur ga je aan meid,ik zou zo jaloers op je kunnen worden.
    Wat een lef heb je hiervoor nodig,voorjou ongetwijfeld gewoon maar ik volg je verhalen natuurlijk voor het eerst.En zolang ken ik je natuurlijk nog niet.
    Heel erg leuk om je op zo,n manier te volgen.
    Wat een uithoudingsvermogen heb je nodig,inderdaad de 4daagse is er niks bij.Als we weer iets van je horen dan heb ik de 4daagse er alweer opzitten hoop ik......Daarna nog met Cole een weekje weg maardaarna zal ik zeker weer je avonturen volgen met al die mooie foto,s

    Nou Nicole hou je taaj en groetjes van uit
    Herpen kiek



  • 09 Juli 2007 - 21:10

    Ruud Meijer:

    hoi, Nicole, leuk te zien en te lezen dat je zo veilig en prettig door Colombia bent gegaan en de natuur/kerken/huizen doet mij nog denken aan onze trip, wel 25 jaar geleden.... hou je taai en op naar Ecuador!

  • 14 Juli 2007 - 19:00

    Klaartje:

    Wat een mooie tijd heb je toch weer, fijn dat je het zo naar je zin hebt. Hier nog niets, wachten af in de hitte. Bel je zodra de kleine er is. Dikke kus en voorzichtig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Medellín

Zuid Amerika

Live the dream!!!

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2008

Golden

08 Maart 2008

Van Rio naar Buenos Aires

10 Februari 2008

van Colonia naar Rio de Janeiro

17 Januari 2008

van Iguazu naar Colonia

29 December 2007

van Santiago naar Puerto Iguazu
Nicole

De wereld is geweldig!! En daarom reis ik graag en ontdek ik van alles.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 212519

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 30 Augustus 2011

West Afrika

07 April 2008 - 13 November 2010

allerlei mooie reizen!

07 Juni 2007 - 04 April 2008

Zuid Amerika

31 Januari 2005 - 06 Juni 2007

reisjes tussendoor

02 Januari 2004 - 31 Januari 2005

Oost Afrika, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

Op weg naar een nieuw thuis...

Landen bezocht: