Van Quito naar Tena - Reisverslag uit Tena, Ecuador van Nicole Plas - WaarBenJij.nu Van Quito naar Tena - Reisverslag uit Tena, Ecuador van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

Van Quito naar Tena

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

12 Augustus 2007 | Ecuador, Tena

Na nog 2 dagen spaanse les waren de lessen voorbij. Het was zeker leerzaam maar ook wel heel vermoeiend. Woensdag avond zijn we zowaar met een groep naar lady´s night geweest. Dit betekend van 7 tot 10 uur gratis drinken (incl Cuba Libre) en vanaf 10 uur mogen dan de heren binnen die al vanaf half 10 voor de deur hangen!! Dronken engelse meiden voor de ecuadoriaanse mannen. Nou wij waren om 5 voor 10 naar de volgende tent!! Donderdag avond een heerlijke fondue avond gehad in swisshotel!! Voor 11 dollar pp 3 soorten fondue. Kaas, vlees en.... chocolade!! Echt geweldig! Wij werden er door de locale bus voor de deur afgezet (de bus stopt hier nl. precies waar jij dat wenst op zijn route welliswaar maar toch. Bushaltes kennen ze wel, ze zijn er ook , maar worden niet of nauwelijks gebruikt). Je had de gasten van het luxe hotel moeten zien kijken. 10 van die backpackers die uitstappen en hun hotel inlopen!! Wij hebben er in ieder geval hartelijk om gelachen!

Afijn na al die lessen vonden we dan ook dat we rust verdient hadden! Met 4 meiden op zaterdag richting Papallacta. Na een 2,5 duurende busreis aangekomen in een dorp wat misschien 100 woningen heeft maar ook warmwaterbronnen. En daar kwamen wij nou net voor!!

Heerlijk de duurdere (17 dollar voor een hele dag!! de andere optie was 6 dollar maar veel drukker bezocht) optie genomen en gerelaxt. Ondanks dat het een klein beetje regende was het een super heerlijke dag. Na al dat gerelax weer 2,5 uur met de bus terug naar Quito. Om de laatste nacht en avond daar door te brengen. Gezellig met een groep pizza gaan eten en wat coctails gedronken.

Zondag vroeg op om om 9 uur de bus naar Lago Argio te nemen. Na 10 uur hobbelen eindelijk daar aangekomen. Het dorp is echt een saai gebeuren maar vanaf hier zou maandag de jungle tour beginnen voor 5 dagen.

Dus maandag weer op tijd op om me te melden voor de tour. Na 3 uur bus en 4 uur op de boot (lees een grote uitgeholde boomstam) kwamen we dan aan in het resort. Voor mij was het luxer dan verwacht. Eigen kamers (oke alleen wanden ertussen maar toch), eigen badkamer (deed het pas op dag 3 maar toch ook weer luxe) en een leuke algemene eet, hangmat en ¨zit¨ gelegenheid.

Wat we zoal gedaan hebben... nou veel gewandeld door het regenwoud wat enorm gaaf was. De locale gids van een of andere stam uit het regenwoud kon veel over de planten en dieren (insecten zoals spinnen, slangen enz. maar ook vogels, aapjes ed.) vertellen wat uiteraard heel interressant is. Naast deze gids hadden we ook nog een ¨gids¨(lees vertaler) die engels sprak. Maar zowaar kon ik de locale (spaanstalige) gids goed volgen en kon ook nog wel eens als tolk optreden. Jawel de spaanse lessen hebben nut gehad!!

Ook hebben we op piranja´s gevist en gevangen. Daarna uiteraard ´s avonds heerlijk opgegeten. Ze zijn lekkerder dan verwacht!! Ook aardig wat uurtjes in de boot doorgebracht om de omgeving te bekijken, naar de plaatsen waar we de wandelingen zouden gaan maken en met peddelbootjes (lees klein, hele kleine, uitgeholde boomstammen) rond te peddelen en te vissen. Het programma was vol maar leuk. Om half 6 opstaan en rond 11 uur ´s avonds was het gedaan met de avonturen.

Weer heel veel geleerd en genoten over en van al het mooie groen!! Ondanks dat het regenwoud was viel de hitte me heel erg mee (altijd fijn!!). De douches waren grappig. Je kon zwemmen in de rivier of douchen. De douche was ook met rivierwater dus.... maakte het niet uit. Alleen douchen kon naakt en zwemmen niet... Ook de toilet, wasbakken, ed kwamen op de rivier uit dus je snapt... alles loopt via die rivier. Soms niet al te veel bij stilstaan want dan ga je rare dingen denken!!

Vrijdag weer de hele reis teruggemaakt op de boot en bus. Daarna een buskaartje gekocht richting Tena. Dit zou een busreis van 7 uur worden. De bus vertrok pas ´s avonds dus het dorpje maar ingegaan om wat te eten en te drinken. De bus om half 8 weer in om om 3 uur ´s nachts aan te komen in Tena. Op zoek naar een slaapplaats.... nou de enige mogelijkheid was beduidend slechter dan de jungle!! Maar afijn toch nog wat geslapen daar. Gisteren een ander mooier hotel gevonden (incl. tv met engelstalige films!!), het stadje rondgelopen, gegeten, gedronken en tv gekeken. Gisteren is het begonnen met regenen en zo ook nog vandaag!! Balen maar het is niet anders. Vandaag ga ik weinig doen. Site bijwerken, eten, drinken, tv kijken enz. Een echte zondag dus!! Morgen richting Banos. Hopelijk is het daar beter weer. Maar eerst weer 5 uur die bus in!! Tja ik heb er al aardig wat uurtje bussen opzitten. Niet dat de bussen hier zo comfortabel zijn maar ach het nog altijd beter dan lopen!!

Hasta luego!

• 13 Augustus 2007 - 15:07

Ad.noij:

nicole,heel veel plezier,ik volg je reis met heel veel interesse.doe voorzichtig groetjes Ad.

• 13 Augustus 2007 - 19:11

Sandra Van Erp:

Hoi Nicole,

Ik ga weer een poging wagen kijken of het nu gaat lukken.
    Ik lees in ieder geval nog steeds dat je het goed maakt, gelukkig.
    Hier is alles heel goed. Ik ga dit berichtje nu eerst verzenden en kijken of het nu wel gaat, want ik heb computer problemen. Ik mail je op je andere adres. Groetjes Sandra, Carlo en Roos
    Veel plezier!!!

• 14 Augustus 2007 - 02:26

Neeltje:

Tja het reizen gaat ons goed af en we gaan nog wel zien wie er gaat winnen met kaarten!!! Succes!

• 14 Augustus 2007 - 15:27

Jasper:

Dit is Jasper, producer van radio 3FM. Zondag 26 augustus staat Bring it On, het radioprogramma van Barbara Karel op 3FM, waarvoor ik werk, in het teken van Latijns-Amerika. Graag zou Barbara iemand live in de show bellen met een vlotte babbel die daar zit en mooie verhalen van aldaar kan vertellen. Het gesprek duurt 5 minuten en moet plaats vinden rond 19:30 NL tijd.

Vind je het leuk om hier aan mee te werken? En heb je een nummer/mail waarop ik je direct kan bereiken?

Ik hoor graag van je!

Groet, Jasper
    Jasper.smit@ncrv.nl

• 14 Augustus 2007 - 18:41

Wanda:

Hee Nicole,

Wat leuk dat ik nu ook eens wat op jouw site kan zetten. Wij zijn inmiddels alweer ruim een maand terug. Nieuwe baan, nieuw huis en trouwplannen!! Leuke vooruitzichten dus. En...is je spaans nu helemaal perfect?? Geniet nog van al je andere reisplannen, voor je het weet is het voorbij!! Gr Wanda

• 15 Augustus 2007 - 21:25

Evelien:

Hey Nicole,
    Gezellig dat we elkaar weer zijn tegen gekomen!!
    Veel plezier op je reis verder en ik ga je volgen als ik weer terug ben.... :-(
    Evelien

• 16 Augustus 2007 - 07:12

Urs:

He hallo,

Lees net je site pas. Super heb je het daar. Erg leuk om alles te lezen en te zien!!! Mis je wel hoor.
    Heel veel liefs.
    xx

Urs.

• 16 Augustus 2007 - 20:33

Maup En Diana:

Hoi Nicole, fijn dat je het zo naar je zin hebt. Nou moeten we nog bijna een jaar zonder jou uit eten gaan, maar we doen ons best.Blijven je avonturen 'Nicole in zuid-Amerika'natuurlijk volgen.
    Hasta Luego, Maup en Diana

• 17 Augustus 2007 - 14:44

Peet:

He Nicole

Zo te lezen gaat het goed met je. Vind het echt super om je avonturen te lezen.
    Oh, wat heb ik ook een zin om weer te gaan. Maarja, nog ff door sparen.

Komt helemaal goed.

Nog veel reis plezier.

groetjes Peet

• 19 Augustus 2007 - 19:48

Robin En Judith:

He nicole,
    Klinkt super leuk die jungle daar en je hebt nog een hoop leuke dingen voor de boeg. Met ons nu ook alles prima. We waren in Ica tijdens de aardbeving, was erg heftig, maar zijn nu al in Cusco. Vanavond gaan we eten met charles! Veel plezier nog!

Grs Judith en Robin

• 21 Augustus 2007 - 13:16

Arjan:

He reislustige nicht Nicole,

Alles kits daaroh; heb je de aarbeving overleefd? Denk toch wel; Equador is toch wel een endje weg van het epischcentrum; hoewel we hebben al een tijdje geen teken van leven meer van je ontvangen, dus SOS -- NICOLE -- SOS -- Leef je nog: gaarne bericht!? Volgens het nieuws was er wel het een en ander voelbaar daar..benieuwd naar je bevindingen en of jij dr nog wat van ervaren hebt...hoewel je roommate in de dormetorie onder je dacht waarschijnlijk gewoon dat jij het was die boven lag te rommelen.

Voor de rest gaat alles gewoon z'n gangetje hier; ik aan het werk; Rachelle doet verwoedde pogingen haar scriptie af te ronden, weer niet echt top, in iedergeval zeker niet zomers. Niemand zwanger; geen trouwplannen; Timo nog niet aan de vrouw, maar als we een nieuwtje hebben ben je een van de eerste die het hoort.

Anyway; veel succes daar en laat snel wat van je horen; we volgen je!

Succes en tot laterz!

Arjan

• 22 Augustus 2007 - 19:31

Natasja:

Ha Nicole,

Hoe is het met je? Zo te lezen heel goed ;-) Super leuk om je verhalen te lezen!! Geniet ervan! Liefs Natasja en een dikke knuffel van Dahné

• 23 Augustus 2007 - 17:54

Judith:

He lieve Nicole,

Eindelijk!!! Ik heb het gevonden. Ik had je al gemaild dat ik het adres van je site niet meer wist. Ik heb werkelijk alles geprobeerd, maar het is me uiteindelijk dus gelukt! Ik heb een uitgebreide mail gestuurd naar je e-mailadres. Nou, ik hoop snel weer wat van je te lezen. Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.

xxx
    Juut