Van Tena naar Cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Nicole Plas - WaarBenJij.nu Van Tena naar Cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

Van Tena naar Cuenca

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

25 Augustus 2007 | Ecuador, Cuenca

Ik ging op weg naar Banos... maar voordat ik daar kon komen!! Er reden geen bussen vanuit Tena want er werd gestaakt. Waarom wist geen mens maar dat betekende een stukje met de taxi, 1 uur lopen door de stakers heen met een veeeeel te zware rugzak in de hoop dat er op het einde een bus naar Banos zou staan. Nou aan het einde stond een open veewagen waarop ik meekon naar het volgende dorp om de bus te nemen. En gelukkig die stond er!

Banos is een erg relaxt, toeristisch, plaatsje. Ik heb er de watervallen bezocht en rondgehangen. Ook wilde ik nog een wandeling maken van een uurtje of zo maar helaas, zoals wel vaker, verdwaalde ik en ben dus maar dezelfde weg teruggelopen. Maar toch een mooie route hoor!

Van Banos de bus in op naar Riobamba. Nou is er weinig aan in Riobamba maar vanuit hier kun je een trein nemen naar Alausi en vanuit daar ga ja naar the devils nose dus dat leek me wel wat. ´s middags om 2 uur zou de kaart verkoop beginnen op het station. Ik had al van allerlei verhalen gehoord dat de trein niet zou gaan, dat je niet meer op het dak mocht enz. maar ik dacht... ik ga toch en zie wel (eigenwijs ben ik toch al!). Dus om 1 uur zat ik er (ik was niet eens de eerste!) en na 3-4 uur wachten kwam dan eindelijk iemand vertellen dat er geen trein zou gaan de volgende dag en dat we het maar in Alausi moesten proberen!! Nou vraag ik je... maar ik gaf niet op, bleef hangen met nog andere meiden. 1 uit NL sprak vloeiend spaans en kon regelen dat we ´s ochtends om 05.30 uur door de baas van het station in zijn oude taxi naar Alausi gebracht zouden worden en dat hij garandeerde dat we op de eerste trein mee zouden gaan... Wij (4 meiden) vonden dat wel wat maar zeiden pas voor de taxi te betalen als we de kaartjes hadden (gaf wat meer zekerheid dat we niet voor niets zouden gaan). Zo gezegd zo gedaan... en jawel hoor er ging een bus-trein. Een oude bus omgebouwd tot trein! Maar op het dak zou niet meer mogen! Nou ook dat bleek onzin... na 10 minuten rijden mochten voor 1 dollar extra het dak op! Uiteraard gedaan en dat was een geweldige ervaring!!

Afijn na deze spectaculaire rit terug naar saai Riobamba om daar de volgende dag weer een bus te nemen naar Guayaquil alwaar het "noodlot" toesloeg. Je hoort hier vele verhalen over overvallen, berovingen enz. Maar tot nu toe hadden ze alleen 2x in Quito kleine zaken uit het voorzakje gehaald (zakdoekjes, sigaretten enz.) van mijn schoudertas maar nu hebben ze mijn kleine rugzak opgesneden!! Ondanks dat ik hem op slot had en tussen mijn benen geklemd!! Hoe ze het doen.. ik weet het niet maar je voelt er totaal niets!! van. Balen want mijn ipod is dus weg en nog wat zaken (zakmes, gids enz.). 2 maanden zonder muziek is een drama maar ook dat ga ik weer overleven!! Afijn... ik moest dus naar het politiebureau... nou fijne taxi´s!! Word ik door een agent op straat in een taxi gezet met het juiste adres, probeert die eikel me ook nog effe op te lichten voor een aantal dollar. Je snapt... ik was zo boos dat ik dat niet pikte!! En zowaar hij gaf me mijn geld terug! Maar mijn spaans is dus nog steeds fanta want op het bureau kwam ik maar met handen en voeten verder. Gelukkig was er een vrouwtje die op die wijze engels sprak dus lukte het om aangifte te doen.

De stad zelf was niks maar dan ook niks aan. 1 dagje gebleven om een aardig park te bezoeken maar verder is het de moeite niet waard om te blijven dus weer de bus in om op weg te gaan naar Puerto Lopez. Maar ook hier had ik weer pech... 1,5 uur in de bus wachten want er werd ook hier gestaakt en de weg was onbegaanbaar ivm zaken die in brand stonden. Maar na het wachten was de brand klein genoeg geworden om erdoor heen te rijden vond de chauffeur dus... op weg waren we.

Puerto Lopez is een geweldig relaxt vissersplaatsje wat bekend staat om het spotten van walvissen dus na 2 dagen eindelijk de hangmat uitgekomen om met een bootje de zee op te gaan en te kijken of ook wij ze konden spotten. En zowaar.... als op de foto´s!!! Ze waren volop aanwezig en sprongen, doken, maakte salto´s enz. Tja foto´s als bewijs waren ergggg moeilijk te nemen. Maar ik heb er zat van de splets als ze het water in kwamen!! De zee was nl. nogal ruw, het bootje erggg klein dus... maar afijn 1 a 2 zijn de moeite waard dus die bewaar ik zorgvuldig!

De volgende dag weer de bus in om 8 uur later in Cuenca aan te komen. Tja ik bus wat af!! Het jammere is wel dat ik minder mensen die in en uitstappen vertrouw!! Ik wil nl. niet nog meer kwijt raken waar de locale bevolking toch niets aan heeft!! Hoe willen ze nl. een ipod opladen? Men kent dat ding hier niet eens!! Maar afijn ik ben dus in Cuenca aangekomen. Gisteren wezen eten in een gezellig eettent met live muziek. Veel te hard maar ach wat maakt het uit! Vandaag de was weer eens gedaan, internetten, rondlopen in het plaatsje (heb je na een uurtje of 4 rondlopen wel gezien) en verder zie ik wel weer. Morgen naar 3 markten in kleine dorpjes om maandag naar Vilcabamba te bussen (weer 8!! uur). Dit moet een geweldig dorpje zijn waar de meeste reizigers langer blijven hangen dan verwacht... nou ik boek een hostel met zwembad dus laat maar komen!! Ook wil ik gaan proberen de omgeving te ontdekken te paard (jawel OLC jullie lezen dit goed!! Ik wil als volwaardig lid terugkomen!!). Maar daarover meer volgende keer.

Kan effe duren want ik wil ook een site gaan bezoeken in Peru wat echt in het niets ligt dus daar zal wel geen internet zijn. Maak je geen zorgen... ik vermaak me geweldig goed, heb het reuze naar mijn zin en kom leuke mensen tegen!!

Hasta luego

  • 27 Augustus 2007 - 08:07

    Nicole:

    Ha Niek, jeetje wat balen van je i-pod (dat gedeelte van de reis zal ik maar niet vertellen aan Jill, is ze meteen genezen, ik hoor het haar al helemaal zeggen: dat mensen zoiets doen hè...)
    Een i-pod is bij ons thuis al zo'n beetje heilig dus ik kan me het heel goed voorstellen dat je baalt als een stekker. Kop op meid, ben maar blij dat ze van jou zijn afgebleven!!

    Anyway, weer schitterende foto's genomen, vergeet niet jezelf er soms ook op te zetten (met eventueel lokale stud!)

    Gaat de rest van de reis nog volgens planning?? Jill vroeg zich af of jij na de aardbeving in Peru nog in Zuid-Amerika blijft. Ik heb ze gerust gesteld, jij laat je niet zo maar kisten natuurlijk!

    Veel plezier nog en pas goed op jezelf.

    Groetjes,

    Nicole & Jill.

  • 05 September 2007 - 15:10

    Klaartje:

    He Nicole,
    Goed om je van de week weer even gesproken te hebben en veel plezier weer komende weken. dikke kus en heel veel liefs.

  • 08 September 2007 - 08:24

    Janneke En Joost:

    Haaii Nicole!
    Ik heb gehoord (en gelezen in de berichtjes hieronder) dat je ipod is gestolen! en nou moet opa een nieuwe kopen en alle liedjes erop zetten! Ik zal jou mailen en daarin mijn e-mail adres zetten oke? Dat zal ik vandaag doen. Nog HEEL VEEL plezier!
    Een hele dikke Kus van Janneke en Joost (Ook van papa en mama)

    O,ja ik had laatst gehoord dat je had gebeld alleen Joost en ik lagen al op bed! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Cuenca

Zuid Amerika

Live the dream!!!

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2008

Golden

08 Maart 2008

Van Rio naar Buenos Aires

10 Februari 2008

van Colonia naar Rio de Janeiro

17 Januari 2008

van Iguazu naar Colonia

29 December 2007

van Santiago naar Puerto Iguazu
Nicole

De wereld is geweldig!! En daarom reis ik graag en ontdek ik van alles.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 212803

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 30 Augustus 2011

West Afrika

07 April 2008 - 13 November 2010

allerlei mooie reizen!

07 Juni 2007 - 04 April 2008

Zuid Amerika

31 Januari 2005 - 06 Juni 2007

reisjes tussendoor

02 Januari 2004 - 31 Januari 2005

Oost Afrika, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

Op weg naar een nieuw thuis...

Landen bezocht: