van Potosi naar Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Nicole Plas - WaarBenJij.nu van Potosi naar Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

van Potosi naar Buenos Aires

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

23 November 2007 | Argentinië, Buenos Aires

Het is al weer even geleden maar ik was gebleven bij 2 november (de dag van de doden).... Nou die was uiterst indrukwekkend te noemen. Met zijn viertjes naar de begraafplaats gegaan waar het zo druk was dat je amper kon lopen. Super emotioneel hoe de mensen daar muziek staan te maken bij de graven. Ondanks dat het een bedroevende gebeurtenis is en blijft ziet men het hier ook als een samenkomst van familie en vrienden.. dus gelukkig werd er ook gelachen.

´s avonds naar een wijk in Potosi gegaan om daar een avond "sessie" bij te mogen wonen. Nou men zuipt over het algemeen... en wij moesten ook daaraan geloven... niet wetende wat we dronken konden we na een uurtje meedoen gelukkig gedag zeggen (met goed fatsoen..). Wel heel indrukwekkend maar ook vreemd...

Afijn de volgende dag weer 7 uur de bus in om richting Uyuni te gaan. Daar aangekomen (na een super mooie weg... welliswaar onverhard maar oke, de omgeving was geweldig) direct een toer voor de volgende dag geboekt... 3 dagen in een 4x4 jeep op weg naar San Pedro de Atacama in Chili...

De volgende ochtend dan ook vertrokken. De groep, 7 man/vrouw groot, was super te noemen. Het eten was waardeloos, de slaapplaatsen misschien nog wel slechter, de jeep begaf het op dag 3 maar de stemming bleef er goed in!! De 1e dag zouden we de salar the uyuni bezoeken. Dit is een giga zoutvlakte!! Heel spectaculair om te mogen zien. Zover je kon kijken zag je alleen maar zout. Hier zijn dan ook volop huizen van gebouwd waar de locale bevolking inwoont. Ook zijn er enkele hotels van gebouwd maar die zijn zoooo koud en ook erggg basic dat we kozen voor om naar een "hostal" in het dorp door te rijden.. nou hostal mag het niet genoemd worden... paardenstal zou meer op zijn plaats zijn...

De volgende dag de ene na de andere mooie plek bezocht. De omgeving is er geweldig!! Oke je hobbelt 7 a 8 uur in een auto maar dat is detail en daar wen je wel aan.... De 3e dag moesten we al vroeg uit de veren om de geijser te bewonderen... nou het was onwijs koud!! Maar de geijsers waren het wel waard. Voor het eerst mijn muts, das en handschoenen aangehad...

Om 11 uur stonden we alweer aan de grens met Chili... tja en daar mag je geen zaden, vruchten ed mee over de grens nemen.... Ik (in uiterste vertrouwen) overal aangegeven niets bij me te hebben.. vraagt de douanier; heeft u souveniers.. uiteraard heb ik die.. mag ik die even zien.. geen probleem....aha.. wat is dit...o,o een souvenier voor Joost (2 maanden geleden gekocht)... dit zijn zaden en dat mag niet.. en u heeft hier ingevuld niets te hebben.. u en ik hebben een probleem.. leve mijn spaanse les!!! Na 5 minuten kletsen moest ik het souvenier achterlaten, een nieuw formulier invullen en kon ook ik de grens over... Sorry Joost dit souvenier zul je dus nooit zien (het was een muziekinstrument wat ze in Peru veel gebruiken). Afijn net over de grens in Chili kun je ze ook kopen maar dan 4x zo duur... en ik ga nog een aantal malen de grens over dus die gok neem ik maar niet meer...

In San Pedro een super hostel gevonden met 2 andere van de toergroep. Daar 3 dagen niets, maar dan ook niets, gedaan. Veel gelachen en ´s avonds zelf gekookt. Oke ik niet maar de italiaan die onder ons was wel en ik waste af. Daar ook de locale kroegen bezocht al sloten die wel heeeeel vroeg. Om half 1 werd ons dringend verzocht de tent te verlaten want de politie stond al buiten te controleren of alles om 1 uur gesloten was!!

Toen kwam de dag dat ik de 24 urige busrit naar Santiago ging maken. Tenslotte zou Jenny maandag de 12e al vroeg op het vliegveld staan.... Na 24 lange, lange, uren kwam ik dan eindelijk aan in Santiago. Een super leuke stad!! Mooi weer dus wat wilde ik nog meer. Zondag´s weinig of eigenlijk niets gedaan dan in de zon een boekje zitten lezen en wat rondgelopen... en daar kwam dan de maandag!! Eindelijk bezoek uit Nederland!!!

Ik vroeg uit de veren om maar niet te laat te zijn op het vliegveld.. en druk dat het werd... volop film- en fotoploegen... en ik maar denken.. dat zal wel voor Jenny zijn ;);) maar nee helaas een of andere celeb arriveerde net voor Jenny. Maar daar kwam ze dan eindelijk door de gate... moe van de lange reis. Direct richting hostel gegaan om de spullen te lozen.

Daarna uiteraard bij zitten kletsen op de plaza the armas (die heeft iedere stad hier in Zuid Amerika!!) en volop zitten lachen om alles wat er rondloopt... zondag had ik niet veel gespot maar nu Jen in het land is .... travestieten, hoeren, opgemaakte mannen enz.

In Santiago hebben we eigenlijk niet zo heel veel uitgevoerd. We zijn de berg opgegaan met een treintje om een geweldig uitzicht te hebben over de stad. We hebben heel wat rondgelopen in de stad en ´s avonds gezellig op terrasjes gegeten en gezeten.

Tja om nou terug te gaan naar San Pedro (dat was de planning...) leek me niet echt de moeite dus de plannen werden gewijzigd en we gingen op weg naar Mendoza in Argentinie!!

Na een mooie rit van 7-8 uur in de bus kwamen we aan in het land van wijn en steak.... Maar een goed hostel vinden bleek moeilijker dan gedacht... na 15 pogingen vonden we dan eindelijk een betaalbaar en leuk hotelletje....En de steaks....Nou de eerste avond was de steak niet optimaal zullen we maar zeggen... de 2e avond was hij geweldig!! Dit was nog een biefstuk!!

Mendoza is een geweldige stad met brede lanen, veel pleinen en een goede atmosfeer!! We hebben dan ook behoorlijk wat rondgelopen en genoten van de zon. Ook een meer dan geweldige italiaan werd door ons bezocht... verse pasta!!! geweldig te noemen!! De 2 medetoerleden van de Uyuni toer waren ook in Mendoza en daar hebben we dan ook 2 avonden mee gegeten en de zondag in het park mee doorgebracht. Een enorm park!!! Wij hadden wijn gekregen bij het hotel en die hadden we mee naar het park genomen maar die was echt niet te drinken.....viel effe tegen maar ja kunt niet alles hebben he!!

Zondag de bus weer in om 12 uur later in Buenos Aires uit te stappen. Tjeetje wat een geweldige stad!!! Groot, druk maar wel erg gezellig. Alleen die uitlaatgassen... daar moeten ze echt iets aan doen!!

Om het fiasco van Mendoza niet te herhalen hadden we reeds een hostel geboekt. Wij erop af... nou leuk hostel, erg schoon en rustig maar die bedden!!! De matrassen zijn zo dun dat je dus eerder op de planken ligt dan op het matras.... maar ach dat mag de pret niet drukken.

Ook in Buenos Aires hebben ze (gelukkig!!) veel mooie parken dus die worden veelvuldig door ons bezocht om van de zon te genieten!! Ook het graf van Evita Peron is door ons bezocht. Ik heb ook het museum van Evita bezocht terwijl Jenny genoot van nog meer zon.

Ook bleken "oude" bekende van de Galapagos eilanden hier in BA te zijn... En zowaar .. we hebben elkaar getroffen en zijn samen wezen eten wat uiteraard weer erggg gezellig was.

Wat doen we nog meer in BA?? Tja goede vraag! Rondlopen, ons vergapen aan de gebouwen, lezen op de pleinen, ijsjes eten, lunchen, Jen uit de "goot" halen (ze loopt hier op slippers wat nogal een gevaarlijk blijkt te zijn!;), en ´s avonds de stad afzoeken naar een leuk restaurant... nou dat valt dus echt niet mee... Het grotendeel is vreetschuur! Het eten is er zeker goed maar de sfeer is ver te zoeken. Ook terrasjes zoals in Mendoza kunnen we helaas niet vinden. Met uitzondering van het terras voor de lunch... al is daar een ober die vindt dat wij nu vaak genoeg zijn geweest om vrienden van hem te zijn en verwacht dus ook een kus (op de wang!!) bij binnenkomst en vertrek (wat hier overigens meer dan normaal is maar toch...). Jenny lacht zich rot want eerst had hij het alleen op mij voorzien maar helaas.... ook zij komt er nu niet meer onderuit!!

Wat we verder nog gaan uitspoken... ik zou het niet weten. We relaxen en kletsen wat af, lopen de stad rond en genieten van het weer (meestal dan want vandaag is het bewolkt en maar 18 graden!!). Hopelijk schijnt de zon morgen weer!!

Maandag vertrekken we in ieder geval weer richting Santiago en helaas vertrekt dinsdag Jenny alweer naar huis.. tja 2 weken zijn zo om.

Iedereen onwijs bedankt die wat voor mij heeft meegegeven aan Jenny!!! Meer dan leuk om het allemaal te ontvangen. Ik zal het allemaal nog vaak lezen en zeker bij me dragen!!

Hasta Luego y felices fiestas!!!

  • 26 November 2007 - 22:18

    Klaartje:

    Nog steeds ben ik iedere keer jaloers op je. Geniet er maar van! veel plezier week komende weken en we skype.

    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Zuid Amerika

Live the dream!!!

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2008

Golden

08 Maart 2008

Van Rio naar Buenos Aires

10 Februari 2008

van Colonia naar Rio de Janeiro

17 Januari 2008

van Iguazu naar Colonia

29 December 2007

van Santiago naar Puerto Iguazu
Nicole

De wereld is geweldig!! En daarom reis ik graag en ontdek ik van alles.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 212565

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 30 Augustus 2011

West Afrika

07 April 2008 - 13 November 2010

allerlei mooie reizen!

07 Juni 2007 - 04 April 2008

Zuid Amerika

31 Januari 2005 - 06 Juni 2007

reisjes tussendoor

02 Januari 2004 - 31 Januari 2005

Oost Afrika, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

Op weg naar een nieuw thuis...

Landen bezocht: