De laatste dagen in Mexico - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Nicole Plas - WaarBenJij.nu De laatste dagen in Mexico - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

De laatste dagen in Mexico

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

18 December 2009 | Mexico, Cancún

Na weer een aantal uren bussen en het oversteken van de grens aangekomen in Tulum (badplaats in Mexico). Vanuit hier zou ik Chitzen Itza gaan bewonderen.

Donderdag dan ook de bus gepakt om 3 uur later uit te stappen bij 1 van de 7 wereldwonderen... Nou viel dat even behoorlijk tegen!! Had ik hier nou 3 uur voor in de bus gezeten?? Vele hadden mij al gewaarschuwd dat het tegen zou vallen aangezien ik Tikal en Palenque al bezocht had. Maar je kan deze site niet overslaan als je zo ¨dichtbij¨ bent dacht ik... zonde van mijn tijd achteraf... maar ik kan zeggen dat ik er geweest ben en het gezien heb... maar waarom dit een wereldwonder is?? Ik heb vele mooiere wonderen bekeken....

Het is een beetje een Euro Disney gevoel wat ik had. Alles is wel mooi maar helemaal opgeknapt. Daardoor lijkt het minder echt. Daarbij word je horendol van alle verkopers en ook van de honderden bezoekers die er samen met jou lopen... Beklimmen mag je niets meer en de site is ook niet echt groot of in een mooie omgeving. Nee dat was wel even anders dan verwacht. Maar ´s avonds weer de bus in om 3 uur later weer terug te keren in Tulum.

Daar gezellig de avond doorgebracht met andere reizigers welke ik in de bus op weg naar Tulum had leren kennen. De nacht werd lang....

Maar vanochtend moest ik dan toch echt mijn een na laatste busreis gaan maken (de laatste is naar het vliegveld...). Op naar Cancun. Wat een nietszeggende stad! Had ik de hele reis geen kamer gereserveerd... voor de laatste nacht had ik mezelf een puike kamer cadeau gedaan (dacht ik...). Blijkt het hotel gesloten te zijn (en dat ondanks een bevestiging)!!!! Daar kom je dan pas achter na ongeveer een half uur zoeken met een rugzak van 20 kilo op je rug in de hitte van de zon... nou ik was even niet vrolijk kan ik jullie vertellen...

Rugzak neergezet, gids erbij en op zoek naar een andere slaapplaats... afijn dan maar weer een hostel in want echt alles is hier ongebruikelijk duur!! Voor een kamer betaal je zo 30 euro... lijkt weinig maar is voor hier heel veel! En ik pas me graag aan aan de goede prijzen :)

Wat Cancun me verder te bieden heeft weet ik nog niet dat ga ik dadelijk maar eens bekijken maar veel verwacht ik er eigenlijk niet van. Hetgeen ik nu gezien heb is niet veelbelovend maar ach het is maar 1 nachtje... Morgen al weer vroeg uit de veren om het vliegtuig naar NL te gaan halen.... Zondag zal ik weer terugkomen in het koude Nederland.. of ik daar naar uitkijk?? Tja met gemengde gevoelens...

Wat ik wel weet nu is dat de bevolking klein van stuk is maar groot van hart. Super vriendelijke, lieve mensen! De landen zijn mooi en relaxt. Gelukkig ben ik ver weg gebleven van wat dan ook voor narigheid dus ik heb alleen maar goede ervaringen van deze 3 landen! Zet ze dus op je lijstje om te bezoeken want dat zijn ze zeker waard!!

Hasta luega en Holanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

De wereld is geweldig!! En daarom reis ik graag en ontdek ik van alles.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 212548

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 30 Augustus 2011

West Afrika

07 April 2008 - 13 November 2010

allerlei mooie reizen!

07 Juni 2007 - 04 April 2008

Zuid Amerika

31 Januari 2005 - 06 Juni 2007

reisjes tussendoor

02 Januari 2004 - 31 Januari 2005

Oost Afrika, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

Op weg naar een nieuw thuis...

Landen bezocht: