Carnaval in Sevilla?? - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Nicole Plas - WaarBenJij.nu Carnaval in Sevilla?? - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

Carnaval in Sevilla??

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

16 Februari 2010 | Spanje, Sevilla

Nou carnaval kennen ze hier niet maar regen des te beter! Het komt er met bakken uit. Het lijkt erop dat Sevilla in tijden niet zoveel regen gehad heeft (had ik dat al niet vaker op reis??) want de straten staan in mum van tijd blank en je schoenen blijven dus echt niet droog...

Maar Sevilla blijkt een super mooie, gezellige en knusse stad. Als ook maar even de zon doorbreekt ziet de stad er heel anders uit. Overal pleintjes, kleine straatjes en grote avenues. Van alles is aanwezig. Wat me wel opvalt is dat er veel zwervers langs de straten zitten in de hoop wat euro´s te scoren. De crisis heeft hier denk ik erg hard toegeslagen. Twee van hen maken er een geintje van en plaatsen diverse bordjes. Je kunt je geld geven voor Wiskey, bier, rum enz. mag je zelf kiezen...

De stad is gemakkelijk te bewandelen (met droge en natte schoenen) ook al rijdt er een soort metro, bussen enz. Alleen vanaf het vliegveld neem ik de bus en metro maar verder zal ik alles te voet aflegggen. Heel wat uurtjes in de benen dus. Maar alles is dan ook even mooi en groots. Ik zie veel invloeden uit Marokko (of heeft Marokko veel invloeden uit Spanje??) in de vorm van keramiek maar ook veel mergel werd gebruikt om mooie kastelen, kerken en een giga kathadraal te bouwen. Wat jammer is dat, ook al ben je katholiek, je toch moet betalen om de kathadraal in te mogen (hebben ze vast van het Vaticaan afgekeken). Of het echt de moeite waard is... nou ik vind als echte Bossche de Sint Jan er niet voor onder doen. Oke het is veel groter en heeft veel pracht en praal maar sfeer... nou niet helemaal. Wel een mooie toren die je kunt beklimmen wat je een heel mooi en goed uitzicht geeft op de stad. Daarnaast loop je even een uurtje droog...

Zo blijken diverse huizen voorzien te zijn van een dak met zwembad. Heel gaaf! Veel staat in de steigers (bijna overal de afgelopen 2 jaar waar ik kom is men aan het restaureren geslagen. Zou dit een teken zijn??) en is niet goed zichtbaar. Plaza de Espana is maar voor een deel te bewonderen. Groots opgezet voor de expo van 1992... En dat park eromheen, echt super gaaf. Jammer dat het zitten op een bankje en mensen kijken er deze keer niet in zit.

Het museum is dicht (had ik kunnen weten want het blijkt dat bijna alles op maandag dicht is hier) dus dat heb ik gemist. Maar ik ben wel een paar huizen wezen bekijken welke tot museum benoemd zijn. Nou het huis van mijn ouders zou niet in dit rijtje mis staan. Het lijkt wel of ik bij hen op visite kom. Een en al porselein en oude schilderen. Ook de stoelen zijn van dezelfde periode alleen hier zitten ze vol stof.... Wel een grappige constatering...

Ondanks of dankzij de regen weet ik nu alle leuke tapas barren en starbucksen te vinden in Sevilla. Wat de nodige innerlijke natheid op peil houdt. Ik ben niet de enige die hier probeert te drogen en te schuilen want overal hangt het de benen buiten. Geen carnaval dus maar wel gezellige drukte!!

  • 16 Februari 2010 - 11:56

    Peet:

    Heej Nicole

    Oh, wat lekker weer op reis. Zo te lezen vermaak je je weer prima. Ondanks de regen dan.
    Ik ben druk aan het carnavallen. Ook kei gezellig.

    Na veel plezier nog en tot snel.

    X Peet

  • 17 Februari 2010 - 20:27

    Sharona:

    Ha Nicolletje!

    Klinkt goed je tripje. Inderdaad jammer van de regen. Misschien toch een teken dat je beter in Nederland kunt blijven....... Tot snel!

    Liefs mij

  • 22 Februari 2010 - 10:53

    Nicole:

    16 graden en regen hè, nou hier zijn mijn vingers eraf gevroren tijdens de optocht. Jeetje wat was het koud met Carnaval, domper!
    Veel binnen gevierd en voor de rest lekker niks! Uitslapen, lezen en films kijken.
    Tot snel.
    Doei

    Nicole

  • 09 Maart 2010 - 11:06

    Sonja Van Gils:

    Hoi Nicole,

    Ik las dat je in 2008 in New York bent geweest en een gospelmis hebt bijgewoond. Weet jij nog de locatie daarvan? We gaan in mei nl naar NY en willen deze ook bijwonen. groetjes Sonja

  • 09 Maart 2010 - 11:07

    Sonja Van Gils:

    Mijn email is sonjavangils@home.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

De wereld is geweldig!! En daarom reis ik graag en ontdek ik van alles.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 943
Totaal aantal bezoekers 212717

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 30 Augustus 2011

West Afrika

07 April 2008 - 13 November 2010

allerlei mooie reizen!

07 Juni 2007 - 04 April 2008

Zuid Amerika

31 Januari 2005 - 06 Juni 2007

reisjes tussendoor

02 Januari 2004 - 31 Januari 2005

Oost Afrika, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

Op weg naar een nieuw thuis...

Landen bezocht: