Bogota - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Nicole Plas - WaarBenJij.nu Bogota - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

Bogota

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

12 Juni 2007 | Colombia, Bogotá

Een eerste korte update omdat ik niet verwacht aankomende week te internetten.

De vlucht vanaf Schiphol naar Madrid en door naar Bogota is uiteraard weer goed verlopen. Het vliegveld van Madrid is mega dus de overstaptijd van 2 uur heb je eigenlijk wel nodig om van a naar b te komen... maar in Bogota is het koud!! Vreselijk om NL te verlaten met 30 graden en hier in 8 graden te belanden. Maar de stad is leuk, veilig en het hostel gezellig. Veel leuke mensen ontmoet. Wat je wel veel ziet is dat iedereen vanaf hier naar huis vliegt of bezig zijn aan de laatste loodjes. Echte starters zoals ik zijn er weinig maar dat maakt het er niet minder leuk op.

De eerste nacht een vreselijk jetlag.. welke nu nog een beetje aanwezig is. Hopelijk niet al te lang meer... maar het feit dat je hier op iets van 2000 meter zit helpt denk ik ook niet echt mee. De volgende ochtend de stad verkent en het goudmuseum opgezocht. Heel indrukwekkend wat een verzameling ze hier hebben! Daarna nog een museum bezocht en door de stad geslenterd. Op zondag wordt de hoofdstraat nl. afgesloten voor verkeer en mogen er alleen maar fietsers, joggers enz. komen. Super leuk om te zien.

´s avonds met enkele leuke mensen uit het hostel wezen eten en het nachtleven bezocht. Was gezellig maar niet al te druk omdat ook maandag een feestdag was hier en veel mensen dus weg waren uit de stad. Maar toch pas om 3 uur het bed ingerold dus geen klachten.

De volgende ochtend (op de feestdag waarvan de locale bevolking niet weet wat ze vieren) de stad in gegaan. Echter bleek echt alles gesloten te zijn. Tja wat dan... in het hostel gehangen (weer was niet al te best) en tegen het einde van de middag naar het noorden van Bogota met de snelbus gegaan. Nou daar zitten de centen!! wat een verschil met hier centrum hier. Daar alles luxe hier niets daarvan te koop... We zijn naar Shrek 3 gegaan. Engels gesproken en spaans ondertiteld.. een super de luxe bios alleen iets te dicht op het scherm want we waren aan de late kant en de film zat nogal vol (er waren meer mensen op het idee van de film gekomen denk ik). Daarna wat gegeten en geklets in hostel.

Dadelijk uitchecken om rond 15.00 uur de nachtbus naar Santa Marta te nemen. Deze busreis gaat ongeveer 16 uur duren... ben heel benieuwd hoe het hier daaraan toe gaat. Ik hoor van iedereen dat het oke is dus zal alles wel meevallen. In Santa Marta wil ik een hike gaan doen voor 6 dagen dus verwacht eerder geen teken van leven. Alles onder controle hier. Colombia is echt super. De mensen zijn heel vriendelijk en behulpzaam. Je ziet overal politie dus je voelt je echt veilig. Heb nog van niemand vernomen dat zij Colombia maar niets vinden. iedereen is er erg enthousiast over.. ben benieuwd.

Wordt weer vervolgd!!

• 12 Juni 2007 - 15:16

Klaartje:

Goed om te lezen dat je je nu alweer vermaakt. Genieten! Veel liefs.

• 12 Juni 2007 - 15:57

Janneke En Joost:

HoOi Allerliefste Tante!
    Wij hopen dat je het daar erg leuk hebt!(in je bericht te lezen is het daar super gezellig) Wij wensen jou nog veel plezier! Dikke Kuzz en een Knuffel Janneke en Joost (papa en mama)

• 12 Juni 2007 - 16:07

Peet:

Heej Nicole
    Super om je avonturen te lezen. Alles goed gedaan dus onderweg. Da's altijd fijn. Na, wij gaan weer gewoon lekker werken morgen.
    Heel veel plezier nog.

Groetjes Peet

• 12 Juni 2007 - 20:38

Petera:

He PWR, Geweldig weer om te lezen dat je het goed hebt, maar ja, ik had ook niks anders verwacht van mijn PWR !!!
    Veel plezier in Santa Marta.
    Dikke kus,
    je PWR

• 13 Juni 2007 - 18:51

Albert O.L.C:

Nicole,
    Geniet er maar van. al een beetje indruk van je verre reis succes en de groetjes uit Herpen.

• 14 Juni 2007 - 07:17

Nicole (van Jill):

Hee meid,

leuk om te lezen dat je goed bent aangekomen, en je vermaakt je meteen weer prima! Wat heb je al weer veel gedaan in een paar dagen tijd. Dat wordt weer een mega fotoboek!
    Geniet ervan en pas goed op jezelf.

Groetjes,
    Nicole
    PS: Jill zit 's avonds op haar wereldbol te kijken waar je nu weer uithangt, lachen en ze wil elk land van de wereld gaan bezoeken (globetrotter in de dop)voordat ze een oud omatje is.....

• 17 Juni 2007 - 11:20

Neeltje:

Hola Nicole,

Dat wordt een dikke trui aan doen als ik over nog geen 5 weekjes in Quito aan kom.... Erg goed om te lezen dat het daar prima toeven is, je weet toch maar nooit... Colombia. Hoe was de hike? Ik mail je snel!

Groetjes Neeltje

• 18 Juni 2007 - 14:19

Wendy:

He kleine,

Je weet het, van het bakmeel afblijven en verder zie ik dat je overal al aankomt en bent geweest, de prive dingen stuur ik je via hotmail en take care lieve schat! Heb de 1e week van december al gepland en ik mis je enorm! Dikke kus van mamaloe!

• 20 Juni 2007 - 07:25

Sharon :

Ha Nicole,
    Wauw, je hebt gewoon alweer stapmaatjes gevonden! Dat kunnen we wel aan jou overlaten! Hoe was de busreis van 16 uur? Een zitkont gekregen? Hier alles helemaal geweldig. Senn wordt steeds grappiger en lacht steeds meer met geluid. Morgen krijgt hij zijn eerste inenting, dus ben benieuwd. Papa gaat me, dus dat is wel relaxed. Verder ben ik bezig om mezelf en Senn op te geven voor babymassage. Lijkt me wel leuk.
    Afgelopen weekend hebben we een nieuwe tuinset gekocht! Het is er dan toch van gekomen! We hebben een tafel met granieten blad en 6 grijze gevlochten stoelen. Kei mooi! Vrijdagavond gaan we ze bij Intratuin halen.
    Verder geniet ik nog steeds heerlijk van mijn verlof en van het heerlijke weer. Al is het de laatste week wel om en om zonnig en regenachtig. Maar ook dat is niet erg, want ik heb binnen nog van alles te doen, zoals kaarten inplakken, digitaal fotoboek maken etc. Maar eerst gaan we vanmiddag een paar kleine boodschappen doen! Naar buiten gaan is toch leuker.
    Aankomend weekend gaan we in Den Bosch uiteten met een zakenrelatie van Jeroen en verder hebben we nog een verjaardag. Verder plannen we geen kraamvisites meer in het weekend, want het bevalt ons veel te goed zo! Lekker genieten met z'n drietjes!
    Nou Niek, heel veel fun daar en tot snel op de mail!

We missen je nu al!

Liefs Jeroen, Senn en Sharon

• 30 Juli 2007 - 07:50

Fam. Vd Plas:

Hoi Nicole.
    GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!
    Hier in nederland is het heel slecht weer. Het regent de hele dag. We hebben nog 2 weken vakantie en dan moeten we naar school toe. Ik hoop dat jij het daar ook naar je zin hebt. Nogmaals gefeliciteerd ook namens papa en mama.

Dikke kus Janneke en Joost