van Cuenca naar Huanchaco - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Nicole Plas - WaarBenJij.nu van Cuenca naar Huanchaco - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

van Cuenca naar Huanchaco

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

07 September 2007 | Peru, Huanchaco

Tja de drie marktjes... nou die vielen wat tegen. Het waren niet echt markten maar meer winkels die op zondag open waren. De Panama hoeden die in een van de dorpjes gemaakt zouden worden waren er wel maar helaas zag je niet hoe ze gemaakt werden. Dus de bus weer in om op te gaan naar het volgende dorpje... sieraden... echt zilver? Volgens de verkopers wel, volgens mij niet... 5 km gelopen naar het laatste dorpje... daar was nagenoeg helemaal niets te beleven dus de bus maar weer in op weg naar Cuenca. Afijn Cuenca is geheel dood op zondag. Alles is dicht dus dat was zoeken voor eten... De pizzaria was de enige optie.. tis wat..

Maandag de bus weer in om op weg te gaan naar Vilcabamba... het staat bekend als een dorpje wat zeer relaxt is en weinig tot geen regen kent. Nou relaxt is het zeker! Na negen uur is alles dicht! De avond van aankomst ben ik de berg opgegaan waar een mooi en duur hostel zit. Hier zouden bekende verblijven. Dat deden ze ook en dus samen de bar onveilig gemaakt. Toen ik vroeg of er (om 22.30 uur!!) misschien een taxi voor mij gebeld kon worden kreeg ik als antwoord... maar die rijden na 20.00 uur niet meer!! Nou vraag ik je.. hoe dan naar mijn hostel te komen... nou lopend... ahhhh geen licht langs de weg en te onveilig... hoe dan... nou er waren nog een paar locale jongeren met een auto en die zouden over een uurtje mij wel kunnen brengen... afijn het werd nog gezelliger en om half 2 stond ik voor een gesloten hostel... hoe kom ik daar weer in?? Na lang roepen, kloppen ed vonden we een mogelijkheid om de deur te openen.. Eind goed al goed...

De volgende dag ... wat denk je... regen!! De hele dag!! En dat terwijl er bijna nooit regen zou zijn! Maar je moet het ermee doen he. Dus ´s middags met zijn alle in het hostel waar ik in verbleef de jaccuzi in en een film gekeken (jawel luxe alom voor 8 us dollar!!). Daarna in het dorp wat gegeten maar de rest moest met een taxi omhoog dus echt gezellig natafelen is er dan niet bij... (als je ook nog eens 1 uur op je eten moet wachten wordt het toch wel opletten of de taxis er nog wel zijn...).

Ook de volgende dag stond ik op met regen dus het besluit was snel genomen... vanavond de bus weer in om richting Peru te gaan... Uiteindelijk die dag ook nog film gekeken (tenslotte ga je niet voor je lol in de regen zitten) en ´s avonds de bus in. Met een groep van 9 reizigers de reis voortgezet en ´s ochtends bij aankomst in Peru direct weer de bus in om 3 uur later in Chiclayo uit te komen.

´s middags rondgelopen over de markt (was weer heel kleurrijk) waar je door veel locale mensen wordt aangesproken. Ze zijn daar niet gewend aan buitenlanders omdat veel reizigers het noorden van Peru overslaan. Het noorden is dan ook behoorlijk woestijnachtig en deed me erg terugdenken aan Afrika. Maar absoluut een bezoek waard!!

De volgende ochtend heerlijk in mijn eentje de markt nogmaals bezocht en ´s middags met zijn 3e naar het museum. Erg indrukwekkend hoe men hier vroeger leefde en wat men allemaal gevonden heeft. Vooral heel veel goud!!. Maar ook deze avond werd weer een busnacht genomen om naar Chachapoyas te gaan. Daar heb je een ruïne site van de Inca´s wat na de Machu picchu de meest mooie zou moeten zijn.....

De nachtrit was niet zonder gedoe (stinkende plee, kotsende meisjes...) maar we kwamen moe en heel aan en boekte een kamer... tja de prijs... daar moest nog even over onderhandeld worden. Men had telefonisch 50 sol gezegd (dat is ongeveer 11,50 euro) voor een kamer maar nu werd het 60 sol per kamer... En als je op budget reist wil je hierover (2,50 euro per nacht) nog wel eens vallen... tenslotte zouden we hier 3 nachten verblijven... Afijn hun akkoord voor 50 sol was rond maar om half 9 (toen iedereen net effe een tukkie lag te doen) werd er weer op de deur geklopt.. het was toch 60 sol.... nou moe maar zeker niet gek zei ik dus 50 of we gaan (9 man sterk he) dus toch weer akkoord met 50 maar ondertussen was wel mijn tukkie over.... Die ochtend om half 10 met een groepje op zoek gegaan naar een leuke toer voor die middag en de toer naar Kuelap voor de volgende dag... We vonden een leuke, betaalbare middag. We bezochten verschillende bijzondere sites, maakte mooie wandelingen (al was het weer berg op!!) en kwamen moe en voldaan om 8 uur terug in het dorp... En die avond zou er karaoke en dansen zijn... of wij hieraan mee wilde doen... ach waarom niet! Nou dat hebben die peruanen geweten!! Geen van ons kon zingen maar luidkeels hebben we meegezongen met de engelstalige nummers (al waren die maar weinig aanwezig) maar ook met de spaanstalige nummers... niet wetende wat je zingt!!

De volgende ochtend weer vroeg op om 3 uur in de bus te zitten om uit te komen bij Kuelap. Een stoffige tocht (de weg is nl. niet geasfalteerd) maar zeker de moeite waard! 2 uurtjes op de site een rondleiding gehad en daarna weer 3 uur de bus in om terug naar het dorp te gaan. Daar afscheid van diverse medereizigers genomen zij gingen nl. al de kant van Trujillo op. Ik ben nog een dagje langer gebleven om rond te hangen!! De volgende avond weer de nachtbus in om op weg te gaan naar Trujillo. Dit is een stad waar diverse mooie sites bij te vinden zijn. Maar om niet in de stad te hoeven hangen ben ik 20 minuten verderop in een hostel aan het strand beland in het dorp Huanchaco. Zeer relaxt!!

De eerste dag rondgehangen en geluierd. Na al die busritten van 12 uur of meer ben je het effe zat... maar de volgende dag toch weer fris en monter de bus in voor 15 minuutjes om Chan Chan te bezoeken. Dit is een van de grootste leem sites van Peru... Erg indrukwekkend allemaal. Ook een museum en andere sites bezocht.

De volgende dag weer betijds op om de piramides (ja je leest het goed. Dat hebben ze hier ook) van de zon en de maan te bezoeken. Erg mooi en indrukwekkend om te zien. Op deze sites zijn ze nog steeds aan het zoeken en vinden nog geregeld nieuwe spullen en aanwijzingen. Je kunt de archeologen dan ook nog volop aan het werk zien wat een extra demensie geeft aan je bezoek! Na het bezoek heerlijk gerelaxt in een tentje van een nederlands stel. Daar ook en heerlijke, op nederlandse wijze, gebakken appeltaart genomen!! Voelde effe weer als thuis!!

Vanochtend begonnen met een heerlijke massage. Je ziet ik heb het vreselijk zwaar ;);) en nu dus jullie op de hoogte brengen van mijn "avonturen". Morgen ga ik weer 11 uur de bus in op weg naar Huaraz om daar volop te wandelen en mooie natuur te bewonderen. Ik neem de dagbus omdat de rit erggg mooi moet zijn!

Jullie gaan weer van me horen. Maak je om mij vooral geen zorgen!

Hasta pronto!!

  • 07 September 2007 - 18:44

    Peet:

    Oh, gaaf man. Die sites enzo, heb ik ook zo ongeveer gezien in midden-amerika. Wel erg mooi en indrukwekkend. Alleen na een aantal van die sites had ik het wel vort gezien.
    Maar blijft bijzonder.

    Hier word het echt al een beetje herfst. Koud,regen, vroeg donker. Gewoon ... weer.

    Ach ja, zijn altijd mensen die het beter hebben. Hi hi.

    Geniet nog maar lekker.

    Groetjes peet

  • 10 September 2007 - 08:43

    Nicole:

    Haa Niek, leuk om jou weer eens zelf op een foto te zien ha ha.

    Wat een mooie dingen heb je allemaal bezocht, en dan die natuur super, nee dan is mijn uitzicht vanuit kantoorraampje echt niet saai...

    Anyway de reis gaat volgens mij nog helemaal volgens planning en die regenbuitjes zijn er om jou af en toe aan Nederland te herinneren ha ha. Hier wordt het hopelijk deze week nog lekker weer maar de winterlaarzen voor Jill zijn al gescoord..

    Veel plezier nog en tot de volgende keer.

    Doei

    Nicole & Jill

  • 11 September 2007 - 11:37

    Sharon:

    Ha Niekus,
    Wat een verhaal toch weer. Moet lachen om je sarcasme! Dat mis ik wel hoor! Gelukkig ben je nog steeds jezelf (zie het stuk over het onderhandelen van de prijs!), de mensen zullen weten dat je geweest bent.
    Tof om de foto's te zien. Geeft een goede indruk van jouw indrukken (hoe poëtisch toch weer).
    Nou vrouwke, veel plezier maar weer!
    Liefs mij en een kusje van Senn
    p.s. Ik ben nu op het werk, maar stuur vanuit thuis weer nieuwe foto's. Blijf je op de hoogte van zijn groeispurt. Hij is zelfs vorige week een half uur lang melig geweest. Wist niet dat dat met baby's kon. Alles wat mijn vader zei was grappig. Heel aandoenlijk. Moest er van huilen............... zo mooi was het!

  • 12 September 2007 - 15:42

    Marjolein:

    Ben echt KEI jaloers op jou. Meer kan ik eigenlijk niet verzinnen.

    Dikke kus Lein x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Huanchaco

Zuid Amerika

Live the dream!!!

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2008

Golden

08 Maart 2008

Van Rio naar Buenos Aires

10 Februari 2008

van Colonia naar Rio de Janeiro

17 Januari 2008

van Iguazu naar Colonia

29 December 2007

van Santiago naar Puerto Iguazu
Nicole

De wereld is geweldig!! En daarom reis ik graag en ontdek ik van alles.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 212782

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 30 Augustus 2011

West Afrika

07 April 2008 - 13 November 2010

allerlei mooie reizen!

07 Juni 2007 - 04 April 2008

Zuid Amerika

31 Januari 2005 - 06 Juni 2007

reisjes tussendoor

02 Januari 2004 - 31 Januari 2005

Oost Afrika, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

Op weg naar een nieuw thuis...

Landen bezocht: