Terug naar de parel van Afrika - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Nicole Plas - WaarBenJij.nu Terug naar de parel van Afrika - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

Terug naar de parel van Afrika

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

10 Januari 2009 | Oeganda, Entebbe

Na een vlotte grensovergang op naar het laatste park wat door mij bezocht zou worden... lake Mburo NP. Een mooi park met een mooi meer als uitgangspunt. Hier stond ik met mijn tentje aan het meer met een grazende pumba en hipo naast de tent!! Zonder stroom maar met een kaarsje en een kampvuurtje....

's middags viel helaas de boottocht wat tegen... te kort vond ik maar wel mooie hipo's gespot en wederom heel veeel vogels... Uganda heeft zoveel vogels dat of je het nu wil of niet... je wordt een beetje een vogelaar :) Maar ze zijn dan ook allemaal mooi van kleur!

Na een heerlijke nachtrust op naar de laatste gamedrive voor dit bezoek aan Uganda... Ook in dit park zitten veel beesten. Gelukkig voor Uganda hebben zij op tijd beseft dat deze beesten belangrijk zouden kunnen zijn voor hun land...
Zebra's, diverse hertensoorten, aapjes enz. het was allemaal aanwezig!!! Helaas komt aan al dit moois een keer een einde... dus op naar Entebbe!

Maar gelukkig vandaag toch nog beestjes.... Ik ben nl. 's ochtends naar Ngamba eiland geweest. Op dit eiland worden chimpansees opgevangen in hun natuurlijke omgeving. Deze chimps zijn uit handen gered van stropers, verkopers of mensen die ze thuis als huisdieren wilde houden... Op het eiland leven 45 chimps. Ze hebben helaas niet genoeg te eten in het woud dus worden ze bijgevoerd. Tja en dat mocht ik ook meemaken!! Wat een geweldig gezicht! Net mensen!! Ongeloofelijk hoe wij op chimps lijken... Na 3 uur genieten maar de boot op om terug te keren naar Entebbe....

Nu (na veel zoeken!!) een internet gevonden die werkt! Oke internet is hier wel... maar of de pc werkt niet, of er is geen stroom zeg het maar... maar dat is nou echt Afrika!!

Morgen nog een gospel mis bijwonen (als ik er eentje kan vinden) en dan maandag op weg naar de Ssese eilanden om te gaan relaxen en genieten. Deze avonturen zullen waarschijnlijk vanuit NL bijgewerkt worden maar beter dan dan helemaal niet zullen wel maar zeggen!!!

In ieder geval ben ik al wel zover dat ik kan zeggen... Uganda is met recht de parel van Afrika. Het geeft je alles wat je maar wensen wilt... Super vriendelijke bevolking, mooie parken met van alles aan wildsoorten en mooie natuur. En belangrijk... nog niet verpest door toerisme!!!!

Tot snel!!

  • 10 Januari 2009 - 14:19

    Peet:

    He Nicole

    Tjee, wat een avonturen weer. Echt helemaal super.
    En van alles wat zo te lezen.
    Leuke groep?

    Na fijne reis nog en tot snel een keertje.

    X Peet

  • 11 Januari 2009 - 21:04

    Maup:

    weer volop aan t genieten zie ik wel.
    groeten , maup.

  • 12 Januari 2009 - 08:52

    Cole:

    Ha Nic,
    Moet een geweldige trip zijn!! Ben heel erg benieuwd naar de foto's!!
    Zie je snel weer, geniet er nog van!!
    x cole

  • 12 Januari 2009 - 09:59

    Nicole:

    Hoi Nic,

    Wat gaaf dat je zoveel verschillende dieren in het "eggië" hebt gezien. Zie in mijn agenda dat je deze zondag alweer thuis komt. Jeetje, wat vliegt de tijd. Geniet er nog maar lekker van.

    Ik weet niet of je het mee hebt gekregen, maar Nederland is al weken in de ban van het schaatsen. Echt iedereen is op het ijs, zelfs rondom ons huis kan geschaatst worden. Dat is een gaaf gezicht. Heb uiteraard foto's voor je gemaakt ha ha.

    Dikke kus van Nicole & jill.

  • 13 Januari 2009 - 22:05

    Jenny:

    He vrouwke,

    Ik vroeg me al af waar je verhalen bleven!!!! Krijg ze nu pas binnen.

    Geniet er nog maar ff van!!!

    Liefs ik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

De wereld is geweldig!! En daarom reis ik graag en ontdek ik van alles.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 212817

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 30 Augustus 2011

West Afrika

07 April 2008 - 13 November 2010

allerlei mooie reizen!

07 Juni 2007 - 04 April 2008

Zuid Amerika

31 Januari 2005 - 06 Juni 2007

reisjes tussendoor

02 Januari 2004 - 31 Januari 2005

Oost Afrika, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

Op weg naar een nieuw thuis...

Landen bezocht: