Kun je echt alleen maar shoppen in Milaan? - Reisverslag uit Milaan, Italië van Nicole Plas - WaarBenJij.nu Kun je echt alleen maar shoppen in Milaan? - Reisverslag uit Milaan, Italië van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

Kun je echt alleen maar shoppen in Milaan?

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

21 Juni 2009 | Italië, Milaan

Na veel berichten over het mooie Milaan vond ik het tijd om de stad zelf maar eens te gaan bezoeken. En ik moet zeggen… een aanrader!! Ondanks dat iedereen zei.. alleen maar shoppen hebben wij dat echt minimaal gedaan! Er is zoveel ander moois te zien.

Mooie oude gebouwen, inwoners die zich helemaal optutten om naar het theater te gaan, een begraafplaats waarbij die in Parijs in het niet valt, een geweldige kerk met daaromheen hele mooie straatjes en een geweldig plein. Het is allemaal aanwezig!!

Ondanks dat we geen verse pasta konden vinden en het overige eten toch wel tegenviel (we hadden misschien hier teveel van verwacht?) was het heerlijke Italiaanse ijs alom vertegenwoordigt en hebben wij hier dan ook heerlijk van genoten. Ook het weer was meer dan fantastisch! 30 graden en vaak een heerlijke bries door de straten.

Wat je echt niet mag missen is het beklimmen van de Duomo. Deze dom zijn ze nog steeds aan het restaureren maar je kan met de lift of met trappen, letterlijk het dak op. Een geweldig uitzicht!! De binnenkant is een bezoek waard. Maar wat ik de knaller van deze trip vond was toch eigenlijk wel de begraafplaats. Na enig zoeken (de wegen waren opengebroken…) stonden we voor een enorme ingang. En wat daar achter verborgen ligt!! 4 uur later besloten we het achter ons te laten en maar weer eens iets anders te gaan bekijken… diep onder de indruk verlieten we de rustende Milanezen.

Maar ook op een bankje mensen spotten die zich volledig hebben opgedoft om naar het theater te gaan is een lust voor het oog. Gaan wij in vrijetijdskleding…. In Milaan is dat not done! Heel knap dat al die vrouwen op zulke hoge hakken kunnen lopen!! Wanneer je op een doordeweekse dag de mensen bewondert lopen ze ook op zulke hakken!! Wat een kunst… maar hier kun je wel de nieuwste modetrends spotten. Ook de Prada, Gucci en Lois Vutton winkels zijn goed aanwezig. Hier nog totaal geen recessie want de winkels zijn druk bezocht en menig bezoeker komt met een aankoop (incl. mooie draagtas) naar buiten. Wij helaas niet. Ons budget is daarvoor niet toereikend!! Maar geshopt hebben we wel. Eindelijk is door mij een mooie wereldbol gekocht!! Maar ook andere zaken werden aangeschaft onder de noemer… hebben wij in Nederland niet:):)

Na een super bezoek aan Milaan kan ik iedereen aanraden deze mooie, oude, bruisende stad te bezoeken. Kijk verder dan de winkels! Er is zoveel moois te bewonderen!!

• 24 Juni 2009 - 21:18

Sharon:

Ha Nicole, wat een leuk stukje tekst! Goed bezig vrouwke! Heb nu alweer heimwee.

Doeiiiiiiiiiiii

• 18 Augustus 2009 - 15:24

Neeltje:

Hmm, moet Milaan en Barcelona ook maar eens gaan bezoeken... heb ik gelijk een stukje Italie en Spanje gezien, want tot mijn grote schaamte ben ik in geen van beide landen geweest... wel in een heleboel andere ;-)
    Tot volgende week zaterdag! Je bent ten alle tijde welkom!

Liefs Neeltje