De oudheid van de Romeinen - Reisverslag uit Rome, Italië van Nicole Plas - WaarBenJij.nu De oudheid van de Romeinen - Reisverslag uit Rome, Italië van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

De oudheid van de Romeinen

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

28 September 2009 | Italië, Rome

Altijd heeft Rome al op mijn verlanglijstje gestaan. De oudheid zou hier te vinden zijn... nou dit is zeker het geval! De hele stad is gewoon een groot openluchtmuseum.

Helaas zijn de 2 dagen dat ik er ben geweest veeeeel te kort om alles te van binnen en buiten te bekijken dus ik heb het bij buiten gelaten. Niet alleen vanwege tijdsgebrek maar ook de prijzen zijn hier absurd hoog. € 40 euro entree wordt gewoon zonder blozen door het Vaticaan gevraagd... en rijen dik hoor (geen idee waar die recessie zou moeten zijn:)).

Maar uiteraard alle mooie welbekende plekken bezocht. De paus was helaas op vakantie dus geen zondagsmis voor ons. Maar niet getreurd de via appia was zonder verkeer een zee van rust dus een goed alternatief. Ook zou net dit weekend het weekend van de toerist zijn... nou echt alles stond vol en voorzien van rijen mensen dus waarschijnlijk zal dit wel geklopt hebben.

Het eten was voortreffelijk al was de prijs dit niet altijd. Als je in de stad eet... nou dan trek je portemonnee maar hoor! Maar buiten de stad (en ons hotel lag dat dus) ben je stukken minder kwijt en is het misschien nog wel lekkerder... Maar overal is het ijs geweldig (en niet al te duur) dus dan maar dat als toetje... goh wat had ik het weer slecht. 32 graden in september is toch wel verwennerij!!

Afijn ik kan iedereen een weekendje Rome aanraden al zou ik wel wat langer gaan dan 2 dagen wil je ook dingen van binnen kijken. De Spaanse trappen was echt het enige wat mij een beetje is tegengevallen (misschien door het enthousiasme van Wendy teveel verwacht...). Verder was alles adembenemend mooi. Wel heeel veeel graffiti en aanplakbiljetten (oké niet op de internationale trekpleisters maar wel door heel Rome). Eeuwig zonde!

Rome kan voorlopig dus even van mijn lijstje af maar het is ook zeker een plek waar je nog eens naar terug kunt gaan om alles van de binnenkant te gaan bekijken (maar dan als het wat koeler is... zonde van de zon anders:)).

  • 28 September 2009 - 20:18

    Marloes:

    hi

    Jeetje, jij zit echt niet stil! Wat leuk joh, zoveel reizen, foto's, steden en verhalen. Wat is t volgende?

    groetjes, mrloes

  • 30 September 2009 - 19:40

    Sharon:

    Ha Nicole!

    Altijd weer leuk jouw leuke verslagen te lezen. Ik kan het me meteen helemaal voorstellen! Klinkt goed het tripje aan Rome en leuke foto's!

    Liefs mij

  • 01 Oktober 2009 - 07:25

    Nicole:

    Wauw,iets dichter bij huis dit keer maar zeker niet minder mooi. Brings back memories, ben er
    één keer met Marc geweest, zo mooi en indrukwekkend daar zou ik de Sint Jan wel voor willen inruilen ha ha
    Tot volgende week!
    Doei

    Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

De wereld is geweldig!! En daarom reis ik graag en ontdek ik van alles.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 212721

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 30 Augustus 2011

West Afrika

07 April 2008 - 13 November 2010

allerlei mooie reizen!

07 Juni 2007 - 04 April 2008

Zuid Amerika

31 Januari 2005 - 06 Juni 2007

reisjes tussendoor

02 Januari 2004 - 31 Januari 2005

Oost Afrika, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

Op weg naar een nieuw thuis...

Landen bezocht: