van Havana naar Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van Nicole Plas - WaarBenJij.nu van Havana naar Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

van Havana naar Havana

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

31 December 2005 | Cuba, Havana

2 heerlijke dagen rondgezworven door Havana. Het is een oude stad met veel sfeer maar heeft hoognodig een verfje, stucadoors enz. nodig. Fidel laat de boel wel heel erg verwaarlozen! Zal hem eens even bellen van de week!!

Nadat Elke ook was gearriveerd zijn we op kerstavond in het meest luxe hotel van Havana wezen eten. Echt goed kun je het eten hier niet noemen (volgens mij leeft er na ons bezoek geen kip meer want dat is iedere dag het vlees!) maar het vult (en het is een goede ondergrond). Na het eten nog een borrel wezen halen in de stad. Altijd gezellig met salsa muziek.

De volgende dag afscheid genomen van de groep. Zij vertrokken naar NL en wij (na een busrit van 5,5 uur) zijn richting Trinidad gegaan. Op advies van de reisleidster een super casa particular gevonden. Een hele lieve familie die uitstekend voor ons hebben gezorgd. Eindelijk heerlijk gegeten al was het wederom kip....

De dag van aankomst regende het pijpenstelen. Na een heerlijke douche wilde Elke haar haren fohnen. Nou toen viel de stroom uit in het hele dorp en omstreken. En Elke maar denken dat het door haar fohn kwam. Dubbel gelegen natuurlijk. ´s avonds toch de slippers aangetrokken om door de waterzee naar casa de la trova te gaan. Daar weer de salsa volop beoefend en direct een prive dansles voor de volgende dag besproken.

Zo gezegd zo gedaan. Om half 12 was het zover. Michel (een belg die we ontmoet hadden) en Elke kregen ieder hun eerste les en ik... jawel een gevorderde prive les. Jezus geen wonder dat men hier slank blijft. het is een topsport! Na 1 uur intensief les en vele liters water weer wat verder in de salsa...´s middags gedrieen naar het strand getrokken om uit te rusten!

En wat denk je... ´s avonds naar casa de la musica om de lessen in de praktijk te brengen. De rum vloeide rijkelijk en de avond duurde dan ook lang. Onwijs veel lol gehad en volop gedanst met weet ik veel wie. Echt alle cubanen komen gewoon vragen of je wilt dansen. Het probleem is echter dat zij vele malen beter zijn dan wij dus hilarische momenten doen zich constant voor!

Na een behoorlijke natte (rum) avond het bed in en de volgende dag Trinidad bekeken. Een leuk plaatsje maar niet echt super veel te zien. De mensen zijn er wel heel aardig en iedereen herkent je nog van de avond ervoor dus dat ik hola en kussen aldoor. ´s avonds de trappen bij casa de la musica maar weer opgezocht en de bekende cuba libres laten doorkomen.

De volgende dag weer de bus genomen om richting cienfuegos te gaan. ´s ochtends had Antonia van onze casa gebeld en een kamer gereserveerd (dachten we dan he). Daar aangekomen bleek alles vol te zitten!! Na minimaal 30 casas beprobeerd te hebben vonden we eindelijk (een uur of wat later)bij een oud echtpaar een leuke kamer. Heerlijk in de schommelstoelen gerelaxt en genoten van de locale drank!

De volgende dag ´s ochtends het plaatsje bekeken maar ook hier was je binnen een ochtend wel rondgelopen. Dus ´s middags (heel vervelend!) een taxi naar het strand genomen en daar verder gerelaxt.

Opi (zo noemde we de man des huizes omdat hij een super opa was in pyama) hield ons ´s avonds gezelschap in de schommelstoelen.

Vanochtend weer 4 uur de bus in om terug te keren naar Havana. We hadden gelukkig al een kamer in het hotel waar we vorige keer ook verbleven geboekt want alles hier is vol. Beloofd wat voor morgen! Net even de stad weer in geweest. Super sfeertje hangt hier! Iedereen is al aan het oefenen voor het feest van morgen..... ben benieuwd wat het gaat brengen!

Morgen gaan we de stad weer eens onveilig maken. Nog een aantal bezienswaardigheden van ons lijstje bezoeken en ´s avonds storten wij ons in het feest gedruis! Hopelijk niet al te veel vuurwerk want ongeveer 2 weken geleden in Remedios hebben we de hele nacht hier al van genoten (niet minder dan 6 uur knallen)! Ik weet in ieder geval dat vele van mijn euro´s daar aan op gaan!!

Hopelijk is het bij jullie ook zo warm (gna gna) en is jullie oud op nieuw ook zo rumvol!

Voor iedereen.... feliz neuve anos en tot in het sneeuwvolle Nederland!!

Nicole

  • 31 December 2005 - 09:58

    Peet:

    He Nicole
    Fijn om te horen dat het zo goed met je gaat. Goed zeg van dat salsadansen. Toch wel een beetje jaloers nu ik al die leuke verhalen lees.

    He, voor vanavond een knallend nieuwjaar en tot mails.
    Peet

  • 31 December 2005 - 10:59

    Fernando:

    Dag Elke en Nicole. Ben blij dat jullie het zo leuk hebben . Salsa go on... Alvast een GELUKKIG NIEUWJAAR.

  • 31 December 2005 - 23:33

    Janneke En Joost:

    heeeeeey!!!
    hoe is ie ???
    we hebben net vuurwerk afgestoken (ik heb net vuurwerk afgestoken joost durvde niet zo goed.)nog een gelukkig 2006!
    we zijn nu bij vrienden.ik vroeg ff of ik op de computer mogt om jou te schrijven.
    het is half 1 . o ja mijn msn is jmvdplas@hotmail.com
    doei xxxjes janneke en joost

  • 05 Januari 2006 - 11:13

    Gerry:

    Hoi Nicole, vanaf mijn werkplek wens ik je een heel reislustig, gezellig en goed jaar toe. Je bent nu waarschijnlijk ook al terug.. als alles goed ging en is het ook voor jou weer lekker koud. Leuk om je bericht te lezen, even uit de sleur en terug op vakantie te zijn, groet en tot ziens, (losse)Gerry

  • 05 Januari 2006 - 11:36

    Janneke:

    heey !!
    ik hoorde dat je al terug was.jippie!!!!!!we gaan nu lekker bij het sportion schaatsen met marlous en annabel en joost en opa en oma.ik ben een beetje ziek maar ja iedereen heeft dat een keertje.en ik ga gewoon lekker schaatsen.
    vorige week vrijdag zijn wij ook met opa en oma naar de efteling geweest.ben wel 5 keer in de bobslee geweest.ik ging de eerste keer in de bobslee en toen vond ik het nog een beetje eng maar daarna zei ik alleen nog maar nog een keer nog een keer!!!en ik wou in de vogelrok maar dat durvde ik echt niet.toen ging marlous maar met opa.annabel was een beetje ziek.dus die heeft maar bij de schaatsbaan gezeten.in iedergeval het was erg gezelie!ik ga nu stoppen doeg janneke

  • 12 Februari 2006 - 12:20

    Deb En Bas:

    Hi Nicole,

    Tjemig, wat een reis...!!! We hadden je adres van de site niet meer, maar we hebben 'm weer gevonden. Je bent weer terug in NL? En hoe bevalt het weer? We zijn nu 1,5 jaar terug en hebben het weer aardig opgepakt. Bas weer in zijn oude baan en ik deeltijd PABO-studente! Lijkt ons leuk om weer eens af te spreken (en je slaapzak terug te geven...).

    Liefs,

    Debby en Bas
    (debpacking@yahoo.com)

  • 13 Juni 2006 - 15:54

    Janneke:

    heej nicole!!
    ik heb je berichtje op mijn site gelezen!leuk dat je vaker op mijn site kijkt.ik heb nog veel meer site`s zoals www.imonline.nl/kattekwaad-best-friends (van mijn beste vriendin en ik)en www.imonline.nl/floortje_raffaela doei -xxx- janneke p.s als ik je niet meer zie veel plezier in turkijke !(daar ga ik ook heen in de grote vakantie)

  • 07 November 2006 - 23:11

    Jolanda Cekic:

    Nicole je bent nog altijd iemand die van veel avontuur houdt! Mooie website en overigens ben je,in die al weer vier en een half jaar, niets veranderd. Veel reisplezier in Afrika enne..je website heb ik aan mijn favorieten toegevoegd dus met enige regelmaat ga ik deze natuurlijk bekijken! Hartelijke groetjes en 20 januari 2007 staat de koffie klaar of..was het nu thee?

  • 19 November 2006 - 16:20

    Jenny:

    He vrouwke, ik dacht vanavond; ik zal je site alvast bekijken. Wat schetst mijn verbazing!! Deze is nog niet "bijgewerkt"!!! Maar ach, mag de pret niet drukken. Ik wist je emailadres effe niet meer dus ik laat hier maar berichtje voor je achter. Hoop dat je goed bent aangekomen. Waarschijnlijk heb je het nu al je eerst nachtje achter boom 3 erop zitten. Hier is het weer vandaag helemaal waardeloos. Ga er vanuit dat het bij jou heel wat beter is en je al een rood kleurtje hebt!! Ik lees het wel. Greetingssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Havana

Nicole

De wereld is geweldig!! En daarom reis ik graag en ontdek ik van alles.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 212551

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 30 Augustus 2011

West Afrika

07 April 2008 - 13 November 2010

allerlei mooie reizen!

07 Juni 2007 - 04 April 2008

Zuid Amerika

31 Januari 2005 - 06 Juni 2007

reisjes tussendoor

02 Januari 2004 - 31 Januari 2005

Oost Afrika, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

Op weg naar een nieuw thuis...

Landen bezocht: