kan ik op een safari in Gabon? - Reisverslag uit Lambaréné, Gabon van Nicole Plas - WaarBenJij.nu kan ik op een safari in Gabon? - Reisverslag uit Lambaréné, Gabon van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

kan ik op een safari in Gabon?

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

14 Maart 2011 | Gabon, Lambaréné

3,5 dag rijden door Gabon, met de adem benemende uitzichten, leert al snel dat Gabon heel weinig inwoners heeft (1,45 miljoen) maar gezegend is met heel veel mooi regenwoud. Helaas zie je ook hier dat dit aan het verdwijnen is. Neemt niet weg dat het landschap nog steeds onwijs mooi is. Hoe blijft het zo groen vraag je jezelf af. Nou dat komt door de vele regen die er kan vallen! En wel als je net je tentje op wilt zetten of af wilt breken… en in 2 minuten ben je dan door en door nat! Maar gelukkig is het niet koud en droog je snel op wanneer de regen stopt. Niet dat ik de regen kan waarderen maar je moet iets over hebben voor mooi uitzicht…

Aangekomen in Lope national park blijkt dat er heel wat rijke der aarde zich laten invliegen voor het bezoeken van de gorilla’s in Gabon… helaas dat ga ik deze keer niet doen. Ik wil een tocht op een boot… ook helaas… de boot is defect… misschien morgen? Echt op zijn Afrikaans dus. Maar de zon schijnt, er moet was gedaan worden want na aankomende 2 nachten zijn er minimaal 7 bush camp te verwachten (dus geen douche. Al heb ik wel 8 liter water gekocht om me toch te kunnen wassen want zelf vind ik dat wel zo fijn al zijn er enkele medereizigers die zichzelf niet ruiken maar ik des te meer!!) en ik ben bezig in een goed boek…. Dus ik ga maar eens wat doen. Hopelijk kan ik morgen meer vertellen over de trip op de boot….

Helaas de boot was nog steeds defect… een jeep safari dan?? Helaas ook de jeep was stuk… tja dan blijft er niet veel over.. het dorpje dan maar verkennen. Wel dat nam niet al te veel tijd in beslag. 3 restaurants/bars, een 10 tal huizen (of hutjes het is maar hoe je het ziet) en zowaar een treinstation! Het grappige was dat op het treinstation de aankomst en vertrektijden theoretisch waren aangegeven. Echt Afrikaans dus. Echte tijden geven ze hier niet af (wij hebben de klok, zij hebben de tijd). Na een drankje in een van de bars had ik het wel gezien en snakte ik naar een douche aangezien het dorpje vol in de zon lag en deze dan ook volop aanwezig was. Wat wel weer gunstig was voor de was die hing te drogen.

Aangezien er niet veel verder te doen was werden de spullen weer gepakt en vertrok ik richting Congo. Onderweg belande ik in Lambarene waar zowaar een boottocht over de rivier gemaakt kon worden. Zo gezegd zo gedaan. Een enorme mooie omgeving! De zon deed zijn werk en rood van huidskleur zette ik weer voet op vaste land. Maar ik had de bootreis dan toch gemaakt in Gabon al was dit niet in het national park. De omgeving was er niet minder mooi om (alleen weinig tot geen dieren te spotten) Hierna zou binnen 3 dagen zou de grens bereikt worden. De avond voor de grens regende het pijpenstelen maar werd het bushcamp op een hele bijzondere plaats opgeslagen. Nl. op een echte europees ogende picknick plek met aan de overkant van de snelweg een waterval. Tja na 2 dagen geen douche en wel vieze kleren werd er volop gebruik gemaakt van de waterval en de regen om lijf en kleding te wassen… Ook het muskietennet hing ik op onder een picknick spot (het dak zou echter blijken te lekken!!) in de hoop droog te liggen en wat koelte te krijgen. De groene tent is fijn en waterdicht maar erggggg warm.

Gedurende de nacht bleef het volop regenen en moest ik echt zoeken naar een droog plekje… niet de beste nachtrust dus maar ach je kunt niet alles verwachten in 1 dag :) De volgende dag kwam de grens weer in zicht. Dit is zo tijdrovend. Het kost je bijna een hele dag om van het ene naar het andere land te komen. Daarbij lagen de grenzen deze keer ook nog eens 48 km uit elkaar… Maar aan het einde van de dag was het arriveren in Congo dan toch een feit.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

De wereld is geweldig!! En daarom reis ik graag en ontdek ik van alles.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 859
Totaal aantal bezoekers 212531

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 30 Augustus 2011

West Afrika

07 April 2008 - 13 November 2010

allerlei mooie reizen!

07 Juni 2007 - 04 April 2008

Zuid Amerika

31 Januari 2005 - 06 Juni 2007

reisjes tussendoor

02 Januari 2004 - 31 Januari 2005

Oost Afrika, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

Op weg naar een nieuw thuis...

Landen bezocht: