op weg naar mijn favorieten land!! - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Nicole Plas - WaarBenJij.nu op weg naar mijn favorieten land!! - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

op weg naar mijn favorieten land!!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

23 December 2010 | Senegal, Dakar

Na enig verder oponthoud mochten we toch langer in Senegal blijven… heel bijzonder hier. De regel is dat iedere auto binnen 48 uur Senegal moet hebben verlaten of je moet verlenging aanvragen… nou moet je altijd verlenging aanvragen want binnen 48 uur Senegal verlaten is echt onmogelijk vanwege de staat van de wegen… maar we mochten zowaar 2-3 dagen extra blijven… Hoe maakt een land zijn toerisme lam??

’s Ochtends weer vroeg vertrokken om 2 stoffige dagen later bij de grens aan te komen. Senegal uit was niet zo moeilijk alleen weer langdurig.. Mali in dat duurder nog langer. Maar op, om en overal rond deze grens zijn 2 dorpjes gebouwd wat het nodige vermaak heeft gegeven. Ook moest er gezocht worden naar water. Na 2 dagen bush camp bij een graadje of 40 gaat het water snel op. Jezelf wassen is dan ook niet toegestaan maar lang leve de baby doekjes uit Marokko en NL!! Zowaar water gevonden bij een gezin met een leuk huisje met mooie binnenplaats. Dat men het huis ed samen met geiten, kippen enz. deelt acht dat hoort erbij.

Na zo’n kleine 4 uur waren de grenszaken weer rond en worden we verwelkomt door Malinezen.. terug in het land wat tot op heden mijn grote favoriet is!