het land van Dakar... - Reisverslag uit Saint-Louis, Senegal van Nicole Plas - WaarBenJij.nu het land van Dakar... - Reisverslag uit Saint-Louis, Senegal van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

het land van Dakar...

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

17 December 2010 | Senegal, Saint-Louis

Eindelijk mogen we weer onze weblog updaten… Tijdens onze rit door Western Sahara en Mauritanië was dit niet toegestaan. Blijkbaar lezen rebellen facebook, weblogs enz. om zo toeristen te lokaliseren en daar hun “activiteiten” op los te laten. Maar iedereen heeft zich blijkbaar netjes aan het verzoek gehouden want we zijn goed en geheel in Senegal aangekomen:)

Van de start van het nieuwe moslim jaar heb ik weinig gezien of gemerkt. Oke niets was open maar dat is het dan ook… ’s ochtends ben ik met een boot door het nationale park gevaren. Altijd leuk om te doen en het heerlijke briesje is dan uiterst welkom! De temperaturen zijn behoorlijk gestegen… tot een graadje of 35 denk ik zo…

Mede vanwege de warmte wordt er ’s middags door mij maar heel weinig gedaan. Zelf mijn boek lezen is niet echt gelukt… wel moest ik helaas mijn slaapmatje maken want een door van de geweldige Acasiaboom (mijn vijand van alle Afrika reizen blijkt wel weer!) heeft mijn matje doorboord. Maar dat was dan ook wel zo’n beetje de werkzaamheden van die dag. Maar volop genoten van het mooie weer!! Na een nacht op het herstelde matje blijkt dat er nog een gaatje in moet zitten want vanochtend was het matje weer leeg… onder de douche gekeken of ik het gaatje kon vinden maar helaas ik moest echt afwasmiddel gebruiken om het gaatje aan de andere kant te vinden… De naald was behoorlijk lang denk ik want hij heeft echt het hele matje doorboord!! En dat al na een kleine 5 weken…

Vanochtend al vroeg op pad om naar Saint Louis. Een kleine 20 km van de campsite. Oke wel gelijk een uurtje rijden maar dat komt vanwege de weg… Het is een geweldig leuk plaatsje waar je duidelijk de Franse invloeden ziet en voelt. Het is dan ook de eerst Franse nederzetting van West Afrika geweest. Dat hebben ze goed weten te behouden! De sfeer is enorm leuk en prettig. Veel minder verkopers die je de oren van je hoofd blijven zeuren. Eenmaal “no” is voldoende hier. Een verademing voor nu! Verder is er weinig te doen. Veel souvenirs winkels maar met allemaal dezelfde artikelen… dan maar op zoek naar iets met internet/wifi en jawel gevonden! Een restaurant uitkijkend over het water.. alleen nu werkt de connectie nog even niet en zijn alle obers druk in de weer om dat te herstellen.. dus hopelijk tot zo!!

Helaas bij het restaurant werkte wifi niet.. ben dus verhuisd naar een salon de thé (met een hotel….) en hier werkt het optimaal… veel lees en kijk plezier.


foto's zijn weer te vinden op: http://picasaweb.google.com/nicolevdp/WesternSahara?authkey=Gv1sRgCNvr34GYh5CKmgE#

  • 20 December 2010 - 10:18

    Nicole:

    Hee Niek,

    wat een heerlijk relaxed verhaal weer, jij komt echt bij na Marokko volgens mij.

    En de natuur is prachtig, ik kijk op dit moment uit over een parkeerplaats vol met sneeuw, echt veel gevallen vannacht super mooi om te zien (klote om te rijden).

    Een hele fijne, warme Kerst en ik ben benieuwd waar je uithangt met Oud&Nieuw.

    Doei
    Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

De wereld is geweldig!! En daarom reis ik graag en ontdek ik van alles.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 212820

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 30 Augustus 2011

West Afrika

07 April 2008 - 13 November 2010

allerlei mooie reizen!

07 Juni 2007 - 04 April 2008

Zuid Amerika

31 Januari 2005 - 06 Juni 2007

reisjes tussendoor

02 Januari 2004 - 31 Januari 2005

Oost Afrika, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

Op weg naar een nieuw thuis...

Landen bezocht: