Bobo de meest relaxte stad van Burkina Faso? - Reisverslag uit Bobo-Dioulasso, Burkina Faso van Nicole Plas - WaarBenJij.nu Bobo de meest relaxte stad van Burkina Faso? - Reisverslag uit Bobo-Dioulasso, Burkina Faso van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

Bobo de meest relaxte stad van Burkina Faso?

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

02 Januari 2011 | Burkina Faso, Bobo-Dioulasso

10 km voor de grens wordt het bushcamp opgeslagen. Niet wetend waar de custumer service is bij de grens lijkt dit het beste plan. ’s Ochtends vroeg rond 8 uur staan we al voor de grens en zowaar binnen 1,5 uur zijn we in Burkino Faso en zijn we 2 grensposten gepasseerd!!! Op naar Bobo. De weg is prima en Bobo wordt dan ook tegen lunchtijd bereikt. Helaas geen camping voor onze tenten beschikbaar dus zullen we oud op nieuw in de bush vieren…. Voordat we camp opslaan ga ik Bobo in en lunch bij een restaurant wat door nonnen wordt gerund. Heel grappig… er is een kerstal aanwezig en kerstmuziek wordt gedraaid. Dat is al weer even geleden.. tenslotte reis ik al even door landen die worden overheerst door de islam (incl. hun moskeen en ochtendgebeden!!)…

Na wat rondslenteren door de straten en inkopen voor oud op nieuw (Pepsi max wordt door mij zowaar gescoord!!). Na dit alles op weg naar bush camp waar we verrast worden op een heerlijk oudejaarsmaaltijd (steak, brood, echte boter, rollade). Alleen is het merendeel al voor het eten zo dronken dat ik rond 10 uur besluit naar mijn tent te gaan, mijn boek te lezen en slapend het nieuwe jaar in te gaan. ’s Ochtends blijkt dat ik niets gemist heb… het vuurwerk was reeds voor het eten afgestoken. Gelukkig voor vele was het ontbijt voor bushcamp doen laat (8 uur) en kon men direct aanschuiven. Tenslotte was ik al vroeg wakker en had het merendeel van de ontbijttafel al klaargezet. Opruimen en op weg naar de watervallen een paar uur rijden van Bobo af. Want bushcamps zijn prima. Altijd rustig en mooie locaties maar helaas geen gelegenheid tot wassen/douchen. En dan zijn watervallen een welkome afwisseling!! Na de lunch dan ook op weg (met de doekjes van Marlous en Annabel, welke zeer handig zijn gebleken voor dit soort gelegenheden!!) naar de waterval. Nou is er een “pad” naar boven (het gedeelte waar je in kan poedelen) maar deze werd uiteraard door mij niet direct gezien en via en enorme omweg door onbegaanbaar gebied (op slippers!!) dan toch het einde van het pad gevonden om mezelf te wassen in de watervallen en om te genieten van het mooie uitzicht. Vanavond zal hier het camp worden opgeslagen en wat we daarna gaan ondernemen… ach wie zal het zeggen:) Tot later!

Vanochtend vroeg vertrokken om op tijd weer in Bobo terug te zijn. Hier moet de was en inkopen gedaan worden want tot ergens in Ghana zal het waarschijnlijk alleen maar bushcamp zijn… nou niet voor mij! Ik ga de truck verlaten in Ouagadougou voor een paar dagen… heb het even gehad.. daarna stap ik wel weer op om verder te gaan maar even uit de groep is wel prettig dacht ik zo. Vanochtend dus Bobo wederom bezocht en inkopen gedaan en nu achter een ergggg traag wifi internet verbinding… maar beter iets dan niets is het motto hier in Afrika…

Tot later en de foto’s zijn weer te vinden op: http://picasaweb.google.com/nicolevdp/MaliEnBurkinoFaso?authkey=Gv1sRgCIqQ5vSx-YuKKA

  • 02 Januari 2011 - 14:38

    Paulien Van Der Gees:

    Gelukkig Nieuwjaar Nicole!
    Bij jou is het elke dag feest, dus een verplicht feestje overslaan is geen probleem...

  • 02 Januari 2011 - 16:04

    Peet:

    Ook voor jouw een kei goed 2011. Maar dat zal zeker goed komen.
    Geniet van je avonturen. Ik lees ze graag.
    Liefs Peet

  • 03 Januari 2011 - 10:02

    Ria Kandelaars:

    Hoi Nicole,
    Ik wil je een heel gelukkig 2011 wensen!! Dat je nog maar heel veel moois mag meemaken op je reis. Van hieruit geniet ik in ieder geval door je verhalen erg mee!

    Groetjes Ria

  • 04 Januari 2011 - 15:05

    Mien En Peter,rest:

    hoi nicolle
    als eerste willen wij jouw een fijn 2011 toewensen !!!!!het is voor ons nu de eerste keer dat we kijken waar jij nu bent !!!!????we zien wel dat je erg bezig bent en al veel hebt gezien we blijven je volgen
    groetjes rest de hooghe clock

  • 10 Januari 2011 - 08:30

    Nicole:

    Hee Niek,

    zo'n relaxte Oud op Nieuw heb je volgens mij nog nooit gehad ha ha, en het klinkt goed!
    Mooie foto's van de kids, je zou ze zo mee willen nemen toch?
    Jij ook nog de allerbeste wensen voor 2011, maar er wat moois van daar!!
    En nog bedankt namens Jill voor je sms-je, helemaal te gek dat je daaraan gedacht hebt.
    Sneeuw is weer weg hier, verhuizing in gang gezet, op naar het voorjaar!

    Doei
    Nicole & Jill
    xxx


  • 10 Januari 2011 - 21:47

    Annie Van Der Ven:

    Ha Nicole,
    Leuk je verslagen te lezen en te zien dat je het prima maakt! geweldig en houden zo!

  • 11 Januari 2011 - 02:29

    Monica:

    Ha Nicole, wat een mooie foto's!!!!
    Om jaloers op te worden! Wat een reis zeg, tjonge! Veel genieten en ook wel wat sterkte gewenst! liefs, Monica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

De wereld is geweldig!! En daarom reis ik graag en ontdek ik van alles.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 212580

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 30 Augustus 2011

West Afrika

07 April 2008 - 13 November 2010

allerlei mooie reizen!

07 Juni 2007 - 04 April 2008

Zuid Amerika

31 Januari 2005 - 06 Juni 2007

reisjes tussendoor

02 Januari 2004 - 31 Januari 2005

Oost Afrika, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

Op weg naar een nieuw thuis...

Landen bezocht: