wachten op visa's in Abuja - Reisverslag uit Suleja, Nigeria van Nicole Plas - WaarBenJij.nu wachten op visa's in Abuja - Reisverslag uit Suleja, Nigeria van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

wachten op visa's in Abuja

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

07 Februari 2011 | Nigeria, Suleja

Tja ik dacht aan het zwembad te gaan hangen maar er is een 24 uurs filmkanaal op de tv op mijn kamer, met aardige films, wat de airco en de films toch aantrekkelijker maakt dan het zwembad… Maar wat heb ik verder gedaan de dagen in het Sheraton? In de airco gezeten, films op tv gekeken, geinternet, van 5 tot 6 happy hour bezocht (dan kost een drankje maar 2,50 euro en krijg je op zaterdag hapjes en pinda's!) en vooral veel genikst en rondgehangen. Hoe gaat eea hier in het Sheraton in Afrika… je krijgt per kamer per dag 50 minuten internet op hun vaste pc’s in het internetcafé gratis. Je logt in met je kamernummer en een code en hop je kunt 50 minuten internetten. Niet echt bijzonder… maar als je uitlogt en 10 minuten later weer inlogt krijg je weer 50 minuten gratis… en zo kun je de hele dag gratis gebruik maken van internet :) alleen skype is niet geïnstalleerd en kan dus helaas niet gebruikt worden! Want als je wifi op je kamer wilt gebruiken… dan moet je € 5 per 20 minuten betalen!! Tja dat zijn nog eens prijzen…

Verder had ik in eerste instantie mezelf 3 nachten een heerlijke kamer in het Sheraton gegeven maar ik kon het niet weerstaan om maandag en dinsdag bij te boeken… Dus zondag naar de receptie om 2 nachten te verlengen (woensdag vertrek ik nl. zeker omdat dan alle visa binnen zijn). Geen probleem mevrouw maar ivm uw speciale prijs moet u eerst langs reservering. Oké, geen probleem. Ik naar reserveringen. De pc op het kantoor daar werkte niet dus terug naar de receptie (incl. medewerker van reserveringen) en daar werden de 2 nachten geregeld. Toen moest er (dacht ik) betaald worden… maar na 3x vragen of ik moest betalen en 3x het antwoord: “nee, hoor alles is geregeld”, gaf ik het op en geniet ik nu dus van 2 nachten gratis luxe verblijf!! Scheelt weer mooi in mijn budget!!!

Vandaag (maandag 7-2) ook de locale markt bezocht. Wat is alles hier enorm duur!! Zelfs voor toiletpapier betaal je € 0,50 per rol!! Nu maar hopen dat ik geen diaree krijg in Nigeria want dat wordt dan een duur grapje…. Snoep, tassen (moest er eentje hebben als opslag), alles blijkt duur te zijn. Soms zelfs duurder dan thuis… Alleen sigaretten… die zijn onbeschoft goedkoop… en ja, ik beken… ik rook er 1 a 2 per dag (menthol is hier nl. volop te krijgen). Gelukkig nog niet iedere dag maar toch… ik ben weer “begonnen”. En dat voor € 0,30 per pakje!!! Dit is dan ook het enige wat echt goedkoop is. Lunch is niet goedkoop te noemen. En al helemaal niet nu ik een heerlijke, airco, patisserie gevonden heb die Europese prijzen hanteert! Heerlijke milkshakes (met echt goed ijs en melk), heerlijke broodjes enz. slaan een gat in het budget! Het wordt echt tijd dat ik weer verder ga reizen voor het budget zwaar overschreden wordt :).

Wanneer de volgende update plaats kan gaan vinden weet ik nog niet want ik ga nu echt de minder bereisde landen bezoeken. Hier valt al geregeld de elektriciteit uit wie weet hoe dat in de aankomende landen zal zijn… Dus tot ??????

Foto’s worden hier door mij niet gemaakt… een foto van een tv kent tenslotte iedereen wel:):)

  • 08 Februari 2011 - 08:09

    Nicole:

    Ha smoker! Was dat een van je goede voornemens ha ha. Geniet er maar van want daar kan het nog hè. Hier trouwens ook dat wordt nog wat met Carnaval, volgens mij wordt er in elke kroeg weer gewoon gerookt. Schijnt toch moeilijk te zijn in zo'n klein landje, in New York mag je zelfs buiten in openbare parken niet meer roken! Ja je leest het goed. Dat is dan weer het andere uiterste.

    Save journey!

    Doei
    Nicole

  • 08 Februari 2011 - 08:16

    Marjolein:

    Wij hebben van onze ouders geleerd dat als iets heel goedkoop is, moet je daar extra van profiteren. Weet niet zeker of ze daarmee ook sigaretten bedoelden maar ik tel dat zeker goed!! Je bent een grote geluksvogel dat je mooi nog 2 nachten voor nop daar kan verblijven. Geniet er nog maar even van, wellicht wordt het nierna afzien in de landen die volgen! Veel plezier, goed uitkijken en tot mails xxx Lein
    PS. vanavond hebben we kookclubje, wel saai zonder jou hoor :-(

  • 13 Februari 2011 - 13:49

    Peet:

    Een tijdje geen computer gehad. Dus vandaag even de laatste 7 verhalen gelezen. Wat een avonturen weer.
    Enne, weer aan het roken?
    Tjonge,jonge.
    Hier staat de carnaval weer voor de deur. Leuk,leuk.
    Alleen dit jaar dan zonder wijntje.
    Alles gaat goed. Buikje begint al aardig te groeien. En ook ben ik druk met de babykamer. Erg leuk om te doen. Veel werk, want heb allemaal oude meubeltjes om op te knappen. Maar erg leuk.

    Na meid, geniet nog van je avonturen.

    Liefs Peet

  • 13 Februari 2011 - 19:39

    Familie Meijer:

    Hi Nic,

    Zitten hier gezellig bij de Meijertjes op de middenweg jouw avonturen te lezen. Super hoor. Geniet ervan daar.

    Xxxx Ruud, Janet, Timo, Ar en Rachelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

De wereld is geweldig!! En daarom reis ik graag en ontdek ik van alles.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 212584

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 30 Augustus 2011

West Afrika

07 April 2008 - 13 November 2010

allerlei mooie reizen!

07 Juni 2007 - 04 April 2008

Zuid Amerika

31 Januari 2005 - 06 Juni 2007

reisjes tussendoor

02 Januari 2004 - 31 Januari 2005

Oost Afrika, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

Op weg naar een nieuw thuis...

Landen bezocht: