5 daagjes Frankrijk.... - Reisverslag uit Crouay, Frankrijk van Nicole Plas - WaarBenJij.nu 5 daagjes Frankrijk.... - Reisverslag uit Crouay, Frankrijk van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

5 daagjes Frankrijk....

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

06 Oktober 2011 | Frankrijk, Crouay

Terwijl ik wacht tot de receptie opengaat even een update…
Na een gezellige tapas avond in Den Bosch en een leuk afscheid van alle vriendinnen (en vrienden) vertrok ik de volgende ochtend (1-10) dan toch echt richting Frankrijk. De eerste stop zou Lille worden. Omdat ik met een tent reis zal het wel in de buurt van Lille worden. En inderdaad na enkele uurtjes rijden kwam ik aan bij een kleine leuke camping. Heerlijk beschut onder de appelboom zette ik mijn tent en stoel neer en genoot van het geweldige uitzicht. Omdat ik niet al te vroeg vetrokken was en nu nog naar Lille rijden niet echt zin had nam ik mijn boek en las heerlijk de tijd weg. Nog even een bezoekje aan het stadje en dan vliegt de tijd al weer om.

Zondag zou een mooie, zonnige dag in Lille worden. Het voordeel van zondag in Lille is dat het parkeren gratis is maar ook dat er een markt zou zijn. Heerlijk rondgestruind over de markt en door de mooie straten van Lille. Er staan heel wat mooie gebouwen die zeker een bezoekje waard zijn! Na enkele uren rondgelopen te hebben weer terug op weg naar de camping. Aldaar heerlijk genoten van wederom een mooie zonsondergang! Je kunt heel ver weg kijken.. al word je ’s ochtends wel wakker van de schoten van de jagers! Maar ach het blijkt jachtseizoen te zijn dus dat is hier normaal!

De volgende ochtend de auto in om via een hele mooie route langs de kust uit te komen bij Fecamp. Dit plaatjes is gelegen aan de kust en loopt tegen de bergen op. Zo ook de camping! Mooi uitzicht over de zee vanaf een klif! Het is nog steeds heerlijk weer met een heerlijke breeze! Het dorp/stadje verkend en wederom genoten van een hele mooie zonsondergang! ’s Nachts is de breeze wat harder wat niet echt fijn is in een tentje open en bloot… maar hij blijkt sterk genoeg te zijn voor deze harde wind! Ook hoor ik wat regen en inderdaad… ik sta op en de zon is ver te zoeken. Ik besluit dan ook mijn spullen te pakken en vandaag op weg te gaan naar de normandische stranden die bekend staan als D-day stranden. Hopelijk klaart het weer op!

Tot op heden is Frankrijk erg mooi maar ook erg aan de prijs. Ik verwacht dan ook sneller richting Spanje te gaan dan verwacht… het budget raakt immers sneller op:)

Nou het weer is inderdaad wat beter geworden. De stranden van Normandië zijn erg mooi al vind ik oprecht dat de Fransen een onwijze slag slaan uit het D-day feit. Voor alles moet entree betaald worden (muv het bezoek aan de begraafplaats van de Amerikanen) en niet te weinig ook. Maar toch wil ik uiteraard eea weten dus bezoek ik bijzonder interessante sites en kijk met veel respect naar de verhalen van de jongens die voor onze vrijheid vochten!

’s Avonds vind ik een mooie camping bij een melkveehouderij. Op advies van een Franse vrouw die hier permanent een vakantiecaravan heeft, ga ik op weg naar een supermarkt (het zou de veiligste weg zijn die kant op) en dan gebeurd opeens iets wat alles in de war zal schoppen.

Terwijl ik netjes sta te wachten om voorrang te verlenen rijdt een tractor met 2 grote pinnen aan de voorkant, zo mijn auto binnen... Het lijkt wel of hij mijn auto probeert op te tillen:) Dat lukt niet maar hij maakt wel behoorlijk wat schade! Tja en dan komt de bestuurder zenuwachtig en geschrokken de tractor uit. Sta ik daar zonder enige kennis van de Franse taal (buiten dan de vraag of hij Engels spreekt…) en hij zonder enige kennis van het Engels… dan wordt het moeilijk communiceren! Maar met veel handen en voeten werk wordt afgesproken dat hij om 7 uur ’s avonds naar de camping zal komen. Tja hij blijkt niets bij zich te hebben van waarde wat mij de zekerheid biedt dat hij inderdaad zal komen maar na een half uur aanklooien denk ik toe maar ik zie het wel… en zowaar om half 8 verschijnt zijn werkgever en worden netjes de formulieren ingevuld. Wat een opluchting!

Ondertussen voelde de adviseuse van de “veilige” weg zich wel erg schuldig en nodigde mij uit om bij haar te komen eten (en heerlijk wijn te komen drinken). Al met al een leuke afsluiting. Na uitvoerig overleg met de verzekering blijkt dat het laten maken in Frankrijk van mijn Suzuki geen optie is. Dat kan wel minimaal 3 weken duren in de buurt van Parijs… tja als je een Franse auto zou rijden zou dat heel snel gemaakt kunnen worden zei de man van de garage nog. Ik was bij hem langsgereden om te vragen of rijden nog wel verantwoord was. En gelukkig rijden zou geen problemen opleveren.

Na nog een dagje genieten van de geneugten van Normandië (eten van heerlijke verse, goedkope vis en de heerlijke wijn, maar ook het bezoeken van leuke dorpjes…) besluit ik de volgende dag vroeg te vertrekken om dan toch maar weer terug te rijden naar Nederland… Tja Heintje Davids is er niets bij! Hopelijk ben ik over een kleine 2 weekjes dan toch echt onderweg. Frankrijk zal ik alleen nog maar doorheen rijden. Ik heb nl. besloten om dan maar direct naar Alicante te rijden. Het weer was nl. de laatste 2 dagen bar en boos (volop regen en harde wind) en dan is kamperen ook niet echt een pretje meer… dus hopelijk tot over 2 weekjes!!

  • 07 Oktober 2011 - 09:45

    Maup:

    Je kunt ons gewoon niet missen Nicole! Het is gewoon een teken van boven, die vrouw de je die weg adviseerde was waarschijnlijk gewoon een engel.

  • 07 Oktober 2011 - 14:01

    Maurits:

    Hi Nicole,

    wat een avontuur al of is het gewoon een valse start geweest? Ik ga je digitaal volgen.

    Succes.

  • 10 Oktober 2011 - 06:58

    Nicole:

    Hee Niek,

    we wisten al dat Frankrijk niet echt jouw is land, maar dit slaat alles!

    Was het wel een leuke boer??

    Hopelijk wordt het snel opgelost!!

    Tot snel
    Doei

    Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Crouay

Nicole

De wereld is geweldig!! En daarom reis ik graag en ontdek ik van alles.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 212825

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 30 Augustus 2011

West Afrika

07 April 2008 - 13 November 2010

allerlei mooie reizen!

07 Juni 2007 - 04 April 2008

Zuid Amerika

31 Januari 2005 - 06 Juni 2007

reisjes tussendoor

02 Januari 2004 - 31 Januari 2005

Oost Afrika, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

Op weg naar een nieuw thuis...

Landen bezocht: