Nieuwe ronden nieuwe kansen - Reisverslag uit Granada, Spanje van Nicole Plas - WaarBenJij.nu Nieuwe ronden nieuwe kansen - Reisverslag uit Granada, Spanje van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

Nieuwe ronden nieuwe kansen

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

04 Februari 2013 | Spanje, Granada

En dan is het schip gaan varen… Na diverse pogingen om in Calpe een baantje te vinden heb ik de horizon verbreed en ben uiteindelijk in La Zubia (dorpje naast Granada) terecht gekomen… Vandaag de eerste werkdag in Granada gehad… lange dag met veel informatie en weinig actie.. zal wel Spaans zijn… Maar even terug…

De maanden september t/m januari ben ik goed, weinig uitvoerend, doorgekomen. Genoten van de zon, bezoekjes van vrienden en familie en vooral veel theeleuten bij de lieve buurtjes. 1 week (herfstvakantie in NL) was de gehele villa verhuurd aan familie en vrienden en heb ik voor de eerste en laatste keer heerlijk aan het zwembad gelegen (nee, ik ben het zwembad nooit in geweest… tis wat). Gezellig met zijn alle gegeten en genoten van het samenzijn en de zon! Wat is dat toch altijd weer leuk en gezellig als er mensen uit NL over zijn. Het voordeel van het wonen in de villa was dan zeker dat je alle tijd hebt/had om mee te gaan naar leuke plekjes. Dat zal hier wel wat veranderen ben ik bang want hier is het gewoon iedere dag werken.. (oké m.u.v. de weekenden en feestdagen…).

De eigenaren van de villa zijn nog in druk overleg met deze en gene om te kijken wie de villa gaat “overnemen”. We zullen wel zien wat daaruit gaat komen. Ik ga in ieder geval 1-3 de sleutels overdragen en dan zoeken ze het maar verder uit…

In december ben ik de kant van Granada al een weekje op gegaan om een huis te zoeken. Granada zelf is behoorlijk aan de prijzige kant en de salarissen liggen hier (vergeleken met NL) heel erg laag.. Ik zit al aan de bovengrens maar in NL zou ik er mijn bed niet voor uitkomen… Nou is het levensonderhoud hier zeker goedkoper (de bus kost bv € 0,96 enkele reis waar kom je dat in NL nog tegen?) maar toch het is (nog) geen vetpot maar goed te doen.. snel maar promotie maken denk ik… Maar in een dorpje bij Granada (La Zubia) een heel leuk en groot huis gevonden voor een redelijke prijs… En zo onspaans!! Laminaat op de vloer (hebben hier alleen de rijken), behang op de wand (hebben hier alleen de rijken) maar wel leuke houten deuren, houten luiken voor de ramen en een chille kamer met een tegelwerk op de muur… een mengelmoesje dus. Maar heerlijk groot (5!!! slaapkamers), 2 terrassen en super aardige, jonge, eigenaren! Warm water en de centrale verwarming gaan op stookolie (ja soms ga je echt terug in de tijd…) maar ik heb wel weer een fijne afwasmachine (hihi)). Wat wil een mens nog meer… nou dat het verhuizen wat minder vermoeiend zou zijn??

Denk je dat je niet veel spullen in een appartement van 50m2 kunt krijgen… nou onbegrijpelijk waar alles vandaan komt.. maar op deze 150m2 heb ik geen extra meubels ed nodig… deze 150m2 zijn goed gevuld met de spullen uit het appartement…. Wat kan een mens stapelen… 47 verhuisdozen en 12 doorzichtige opbergboxen verder kan ik zeggen dat het huis “vol” genoeg is.

Afgelopen dagen La Zubia doorgeslenterd, wifi en tv geregeld en genoten van het (nog steeds!!) heerlijke weer. Ook is het mooi om te zien dat je vanuit La Zubia zo op de skipistes van de Sierra Nevada kijkt. Daar ga ik volgende week ook maar eens een kijkje nemen… zo kun je zelf heerlijk kiezen voor zon, zee strand of zon, sneeuw, skiën… wat kan het leven toch mooi zijn :) !!

  • 05 Februari 2013 - 08:38

    Nicole:

    Hey Niek,

    Wauw! dat klinkt inderdaad als een super uitvalsbasis! Heel veel succes met je nieuwe baan, maak er wat moois van daar!

    Tot snel

    Alaaf!!

    Nicole

  • 05 Februari 2013 - 13:14

    Peet:

    He Nicole

    Dat klinkt heerlijk zeg. Zon,zee,strand,sneeuw.
    Fijn dat je een heerlijk huisje hebt.
    Hier druk met de voorbereidingen van CARNAVAL. Zin in. Mis je dat niet?
    Alleen dit jaar maar weer zonder wijntjes. Ach volgend jaar weer. Hi hi.
    Verder gaat het prima. Tijl groeit als kool.
    Ook mijn buik is al flink aan het groeien. Al over de helft.

    Na geniet ervan he.
    Liefs Peet

  • 05 Februari 2013 - 15:34

    Paulien :

    Hoi Nicole,

    Het begint alvast goed. Heerlijk dat je een fijn huis hebt gevonden. En een baan natuurlijk!

    Het klinkt als een heel mooi plekje en een leuke stad. Ben heel benieuwd hoe het je hier verder gaat bevallen.

    XXX
    Paulien

  • 18 Februari 2013 - 18:31

    Jos Moes:

    Hoi Nicole, was je adres n beetje kwijt, en deze kwam ik toevallig tegen,en uit de rest (Petra begreep ik dat dit de juiste was)Hoe gaat je ?met mij goed heb veel gereisd de laatste tijd maar ben het nu hartstikke zat , en dan t grote nieuws ben sinds 12 october oma van n kleindochter!!! nooit verwacht!!Wil je de groeten aan Petra doen?Juli j.l. was mijn computer gecrasht.En oja heb contact met Gerard (Amfibie)gehad heeft tegenwoordig iets nieuws (Tayari Safari) veel liefs Jos

  • 26 Februari 2013 - 12:49

    Sharon:

    Ha Nicole, ik ben trots op je dat je de stap gezet hebt om iets anders te gaan doen! Ga maar vast leuke plekjes bezoeken om met ons te gaan doen, want wij komen je met het kookclubje zeker opzoeken dit jaar!

    Dikke kus mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Nicole

De wereld is geweldig!! En daarom reis ik graag en ontdek ik van alles.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1605
Totaal aantal bezoekers 212499

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 30 Augustus 2011

West Afrika

07 April 2008 - 13 November 2010

allerlei mooie reizen!

07 Juni 2007 - 04 April 2008

Zuid Amerika

31 Januari 2005 - 06 Juni 2007

reisjes tussendoor

02 Januari 2004 - 31 Januari 2005

Oost Afrika, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

Op weg naar een nieuw thuis...

Landen bezocht: