3 jaar later - Reisverslag uit Benidoleig, Spanje van Nicole Plas - WaarBenJij.nu 3 jaar later - Reisverslag uit Benidoleig, Spanje van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

3 jaar later

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

29 Maart 2019 | Spanje, Benidoleig

Mijn god dan is er zomaar meer dan 3 jaar voorbij! Waar blijft de tijd… Zo ben je op reis en zo ben je 3 jaar ouder, 3 banen en 3 adressen verder en dat allemaal in 3 jaar! Zou het aan het getal liggen… Nee, ik ben nog steeds woonachtig in mooi Spanje! Alleen nu een dorp verderop. De villa die ik verhuurde is opgezegd omdat er zoveel regels kwamen kijken bij verhuren iedere keer maar weer dat het financieel echt geen voordelen meer heeft onderhand en de privacy was minimaal dus dan maar volledig stoppen dacht ik... Dus vertrokken naar een tussentijdse woning want ik wilde op zoek naar een koophuis waarin ik mij, hopelijk! want dat weet je bij mij nooit, voor langere tijd kan vestigen. Na veel kijken en bekijken viel mijn oog op een huis, in een superleuk dorp, op internet. Helaas alleen foto’s van de buitenkant. Dat houdt hier vaak in dat de binnenkant heel slecht is en dat er meestal een mega vochtprobleem is… Maar toch bleef het huis mij maar aantrekken dus samen met vrienden de stoute schoenen aangetrokken om een afspraak te maken om te gaan kijken. En wat bleek, oke binnen was echt niks (geen keuken, geen goede badkamer, geen trap binnendoor voor naar de slaapkamers etc) de ruimte was prima! En (voor zover wij konden ruiken en zien) geen mega vochtprobleem. Kijk bijna alle huizen hier in de buurt hebben een strijd met vocht. Dat komt omdat een fundering aanleggen hier (bijna) nooit gebeurt. Er wordt direct op de rotsen gebouwd. Daardoor heeft vocht alle kansen om het huis binnen te treden. Het huis bleek van de bank te zijn wat hier meestal inhoudt dat de vorige eigenaar vertrokken is met grote schulden. Het voordeel voor de koper is dat bijna al deze schulden betaald zijn door de bank en je dus niet voor onverwachte lijken uit de kast komt te staan (wat hier in Spanje meer regel dan uitzondering is). Maar ik vond de prijs toch te hoog… Ik dacht ik doe een heel raar bod 50% van de vraagprijs… En zowaar… de bank ging akkoord… Nou wat wil je dan nog meer… Het verbouwen kon gaan beginnen na de overdracht! Ondertussen werkte ik in de meubelwinkel en alles zo zijn gangetje… De meubelwinkel veranderde in aannemersbedrijf dus mijn functie hield op te bestaan… Ook fijn! Sta je ineens weer op straat zonder baan maar met een huis volop in de verbouwing en wonend in een huurhuis… De noodgreep werd gedaan en ik verhuisde naar de bouwplaats. Gelukkig hadden ze wel al veel af maar douchen en koken kon nog even niet dus dat werd iedere dag bij iemand anders aanschuiven voor het eten en een warme douche! Superfijne vrienden hier bleek wel op dat moment. Maar wat voor werk ga ik dan toch weer doen? Afijn ik vond een freelance job als recruiter bij Recruit4.work wat ik nog steeds doe. Een superleuke baan waarin ik andere Europeanen kan helpen hun droom uit te laten komen! Wat is er nou leuker dan daar een handje bij te helpen door het vinden van een leuke baan in het buitenland (of Nederland). Daarbij is het vanuit huis wat ook nog eens zeer relaxt is. Al is het soms, omdat de bouw nu nog niet af is…., wel even schipperen met de herrie… Tja verbouwen in Spanje is niet altijd even fijn. Je geduld wordt heel erg op de proef gesteld maar gelukkig ben ik wel super blij met het resultaat wat ook wel eens anders kan zijn hier in Spanje! Hopelijk is het nog maximaal 14 dagen doorbijten en dan moet het na onderhand een jaar toch wel af zijn… Verder is alles zo zijn gangetje gegaan afgelopen jaren en is er ook nog eens 2x carnaval gevierd door mij in mooi Oeteldonk. Superfijn om iedereen weer te zien en te spreken maar ook blij weer thuis te zijn. Daarom kan ik na al die jaren echt zeggen.. Spanje is mijn thuisland geworden!

  • 29 Maart 2019 - 16:48

    Peet:

    Lieve Nicole
    Wat ontzettend leuk om weer eens een berichtje te lezen.
    Heel veel succes nog met je huisje. Maar vooral ook veel woonplezier gewenst.

    Tja en die carnaval

  • 29 Maart 2019 - 16:49

    Peet:

    Die is natuurlijk kei leuk

  • 01 April 2019 - 05:35

    Marjolein:

    Hey Nicole, superleuk dat je hier nog een keer een bericht op plaatst! Heel veel groeten, Marjolein

  • 01 April 2019 - 08:31

    Ad.noij:

    Nicole, ik ben nog steeds geinteresserd in je levensverhaal. Erg interessant en ben blij dat het goed met je gaat. met ons gaat het ook goed en zijn nog steeds gezond. heel veel goeds met je gezondheid en geniet van leven. (geen twijfel)

    Groetjes van Ad en Riky.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Benidoleig

Nicole

De wereld is geweldig!! En daarom reis ik graag en ontdek ik van alles.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 5244
Totaal aantal bezoekers 212535

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 30 Augustus 2011

West Afrika

07 April 2008 - 13 November 2010

allerlei mooie reizen!

07 Juni 2007 - 04 April 2008

Zuid Amerika

31 Januari 2005 - 06 Juni 2007

reisjes tussendoor

02 Januari 2004 - 31 Januari 2005

Oost Afrika, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

Op weg naar een nieuw thuis...

Landen bezocht: