De droom komt steeds dichterbij - Reisverslag uit Santa Pola, Spanje van Nicole Plas - WaarBenJij.nu De droom komt steeds dichterbij - Reisverslag uit Santa Pola, Spanje van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

De droom komt steeds dichterbij

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

08 December 2011 | Spanje, Santa Pola

Het is alweer even geleden dat ik jullie op de hoogte heb gebracht van mijn dagelijkse beslommeringen. Er is in de tussentijd behoorlijk wat gebeurd.. waar zal ik starten…

Nadat Wendy teruggegaan is naar Nederland kwam er de kans voorbij waar ik op gehoopt had. Via via kwam ik in contact met eigenaren van een villa die bestaat uit 4 appartementen voor de verhuur en 1 klein (nog te realiseren) appartement om zelf in te wonen. Na enkele B&B ,die te huur waren, te hebben gezien was dit een verademing! Geen onwijs achterstallig onderhoud en mooie grote appartementen waar iedereen een fijne vakantie zou kunnen hebben… dit is absoluut een buitenkans die ik dan ook met beide handen aan heb gegrepen.

Dit houd wel direct in dat het regelen is begonnen! Gelukkig neem ik het pas per 1 maart 2012 over dus kan ik me nu nog storten op het maken van de website (www.villacarpdiemcalpe.com), het inkopen van nu nog niet aanwezige spullen en het adverteren van de villa… een hele klus maar wel een enorme uitdaging! Vorig jaar is hij wel regelmatig verhuurd maar veel aan adverteren ed is er niet gedaan tot op heden… mooie klus voor mij!

Verder ben ik heel druk met school. Iedere ochtend ga ik netjes met de bus naar school om na 4 uur intensieve Spaanse les de bus weer terug naar huis te nemen en daar me te storten op het huiswerk en het leren van woordjes. Wat ik wel al weet dat er heel veel verschillende woorden voor 1 artikel of activiteit zijn. Valt wel even tegen hoor… maar ik vind het nog steeds leuk, de taal is mooi en de lerares legt heel goed uit dus hopelijk word het nog eens wat met mij :) Ook organiseert school van alles. Aan veel neem ik geen deel maar wel aan de internationale lunch. Iedereen die deelneemt maakt iets wat echt uit hun land komt. Zo heb ik drop meegenomen, nam een fransman franse kazen mee en maakte de leraren tortilla en sangria. Maar ook Russisch, Zweeds, Duits en Oostenrijks eten was vertegenwoordigd. Echt super leuk om alles eens te proeven en ik moet bekennen allemaal even lekker…

Jenny en Marjolein zijn ook gezellig op bezoek geweest. Met beide naar het kasteel geweest. Het weer is hier subliem te noemen. Volgens de Spanjaarden is de zon wel altijd aanwezig zoals nu maar is de temperatuur nu toch echt 3 tot 4 graden warmer… nou je hoort mij niet klagen! Al moet ik wel zeggen dat als het regent het ook enorm regent! Zo ben ik werkelijk door de rivieren die ontstonden in de straten moeten lopen om naar de bushalte te komen. En dan nog 6 uur nat zitten wezen… tja dan krijg je het echt koud! Maar afijn, op de mooie dagen, zoals beide dagen op het kasteel, is het uitzicht adem benemend! Je kunt heel ver kijken en ziet hoe mooi, groot en uitgestrekt Alicante is. Ook de mooie bergen op de achtergrond zijn goed te bewonderen.

Alicante zelf is ook doorgestruind al zijn alle winkels van 1 tot 5 uur gesloten. Tja werken hebben de Spanjaarden echt niet uitgevonden! Als je al wilt shoppen kun je vanaf 10-11 uur terecht tot 1 uur en dan van 5 tot een uurtje of 9. Langer echt niet… En er maar moeilijk aan personeel te komen dat wit wil werken… tja daar gaat de euro :) Als je dan toch op zoek gaat naar een oplossing… hier zit misschien iets in? De straten van Alicante zijn heel divers. Zo heb je een oud gedeelte, een mooi aangelegde boulevard bij het strand, een mooie haven en een nieuw gedeelte. Het oude gedeelte kent mooie gebouwen het nieuwe niet zo. Maar de stad heeft wel alles te bieden! Zon, zee, strand en shoppen (oké wel met de tijdsbeperking…).

Ook zijn we naar Calpe gereden om de villa te bewonderen. Gelukkig vond zowel Jenny als Marjolein het super! Toch altijd leuk om te horen dat je niet de enige enthousiasteling bent… Met Jenny was het weer pet. De regen zette in dus na een cola op het terras (onder het zonnescherm) weer terug naar Alicante. Met Marjolein had ik meer geluk. Stralende zon. Na een heerlijke lunch (wat hier echt nog goed te betalen is!) de gehele boulevard afgelopen! Onwijs mooi aangelegd met mooie uitzichten en op het einde (of het begin. Ligt eraan waar je begint) de haven. Niet met enorme boten zoals in Alicante, daar is de haven te klein voor, maar toch leuk om te zien.

Tevens ben ik lang bezig geweest om een restaurant te vinden dat op 1e kerstdag open is zodat ik met mijn ouders, die dan overkomen, kan genieten van een kerstdiner… nou dat is niet zo gemakkelijk! Alle Spaanse restaurants zijn gesloten (zelfs de restaurants van hotels)!!! Maar nadat Marjolein me had getrakteerd op een dinertje hier in Gran Alacant trok ik maar weer eens de stoute schoenen aan om te vragen of zij misschien open waren op 1e kerstdag… de eigenaren zijn tenslotte Nederlanders. En zowaar… ze waren open alleen wel vol! Al vanaf september… tja het gaat slecht met de economie!! Maar er kon nog wel wat geschoven worden… dus ik gelijk geboekt en betaald… kan maar geregeld zijn. Wederom voor mij een bewijs dat de Spanjaarden liever thuis zitten dan er te zijn voor de toerist… want waar moeten toeristen in hemelsnaam eten met de kerst???

Zo zie je maar… ik heb het druk met niets en alledaagse dingen zoals iedereen overal. Maar ik heb nog zeker geen spijt van mijn move! Daarbij heb ik onwijs zin in het nieuwe avontuur vanaf 1-3… Wat ook met zich meebrengt dat ik na ruim 1,5 jaar mijn spullen uit de opslag kan halen en eindelijk weer tussen mijn eigen spullen kan gaan leven… wat is het leven toch mooi :)

  • 08 December 2011 - 09:03

    Marjolein:

    Hey Nicole, ja het leuke is dat ik (en voor Jenny is dat net zo) de appartementen al heb gezien en dus ook weet waar je het over hebt, inderdaad supermooie appartementen, mooie omgeving, mega zwembad, en met jouw goede zorgen en gastvrijheid kan dat haast niet anders dan een succes worden!! Nogmaals bedankt voor de fijne dagen, en het zonnetje was heerlijk! Succes met al het geregel de komende maanden en goed opletten in de klas! Lein xxx

  • 08 December 2011 - 09:04

    Marloes:

    hi Nicole,

    Dat klinkt allemaal heel goed en positief. LEUK! Klopt het dat de website nog niet in de lucht is? Houdt ons op de hoogte, spannend allemaal.
    Zitten we een beetje in t zelfde schuitje: www.dromerij.nl

    doeii
    mrloes

  • 08 December 2011 - 10:01

    Nicole:

    Hee Niek,

    Wat leuk dat je ouders komen met Kerst!!

    Het ziet er gaaf uit allemaal, wauw!

    Ik ben niet jaloers hoor dat het zonnetje heerlijk schijnt bij je, hier is het erg koud aan worden brrrr echt de donkere dagen voor Kerst.

    Laat je nog even weten wanneer de Vlugo richting Calpe gaat?

    Veel plezier op school en tot snel.

    Doei

    Nicole
    xxx


  • 08 December 2011 - 19:06

    Paulien Van Der Geest:

    Hoi Nicole,

    Krijg helemaal zin om langs te komen!

  • 12 December 2011 - 15:14

    Anouk:

    Hi Nicole,

    Top gevonden hoor, we willen het met eigen ogen zien!
    Ans en ik gaan een datum zoeken dat we (ws met mannen en kinderen) jou volgend jaar een bezoek gaan brengen.

    Geniet ervan!
    Liefs Anouk

  • 17 December 2011 - 21:02

    Peet:

    Wat leuk om te horen hoe goed het met je gaat. Leuk,leuk allemaal.

    Het ziet er allemaal super uit. Heb de link van de villa al door gestuurd naar geinteresseerde vrienden.

    Alvast hele fijne feestdagen.

    Liefs Peet en Tijl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santa Pola

Nicole

De wereld is geweldig!! En daarom reis ik graag en ontdek ik van alles.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 689
Totaal aantal bezoekers 212831

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 30 Augustus 2011

West Afrika

07 April 2008 - 13 November 2010

allerlei mooie reizen!

07 Juni 2007 - 04 April 2008

Zuid Amerika

31 Januari 2005 - 06 Juni 2007

reisjes tussendoor

02 Januari 2004 - 31 Januari 2005

Oost Afrika, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

Op weg naar een nieuw thuis...

Landen bezocht: