Bijna 2012 - Reisverslag uit Santa Pola, Spanje van Nicole Plas - WaarBenJij.nu Bijna 2012 - Reisverslag uit Santa Pola, Spanje van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

Bijna 2012

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

30 December 2011 | Spanje, Santa Pola

De tijd vliegt hier voorbij. De zon is nog volop aanwezig overdag al koelt het ’s avonds dusdanig af dat ook ik niet meer zonder een “verwarming” kan ’s avonds. Dus de kachel dan maar aan.

In de afgelopen weken is weer van alles gebeurd. Zo is de laatste Spaanse les van 2011 geweest. Vele klasgenoten houden het nu voor gezien. En een enkeling komt, net als ik, na de vakantie van 3 weken weer terug in de hoop het toch echt onder de knie te krijgen. Ik kan me goed redden hoor maar als er problemen zijn (en die zijn er soms echt…) valt het niet mee uit te leggen wat je nu precies wilt. Maar voor alles komt een oplossing. Na de laatste les mochten we kennis maken met de traditionele lekkerheden voor de Spanjaarden met de kerst. Ik heb het geproefd en kan zeggen dat het niet mijn smaak is. Alles is mierzoet en vreemd van structuur. Altijd fijn dat je dat weet voordat je het koopt... Maar de afsluiting was wel erg gezellig!

De laatste week was er ook nog een andere Nederlandse vrouw waar ik een dag door Alicante mee ben geslenterd. Echt van een kerstsfeer kan ik niet spreken hier want voor ons is kerst toch heel anders dan voor de Spanjaarden. Het is al vreemd dat het zo’n heerlijk weer is! Maar er is wel volop kerstverlichting aanwezig en de grote warenhuizen hebben de gevels mooi versierd. Het is ook drukker in de winkels al kan ik niet zeggen dat men met tassen vol naar buitenkomt. Wat wel heel handig is is dat de huisgenoten van de Nederlandse vrouw van alles hadden achtergelaten. Van eten tot badhanddoeken (van goede kwaliteit!) en zij kon ze niet meenemen naar NL.. nou ik wel naar huis. Dus zo gezegd zo gedaan. Na een goede wasbeurt kunnen ze gewoon weer gebruikt worden!

Maar als je internet het hier niet doet dan heb je een probleem. Heb je net je prepaid internet opgewaardeerd wordt je geblokkeerd… de eerste keer willen ze je nog wel helpen in de winkel maar daarna is het met de service gedaan. Behulpzaam heb ik ze niet kunnen noemen en dan zit er niets anders op dan een ander telefoonnummer voor internet aan te schaffen. Tja geduld is dan echt een schone zaak. Maar zonder internet is het opzetten van de villa helemaal geen doen, en de website zou eindelijk de lucht in gaan (www.villacarpediemcalpe.com) dus geen internet is geen optie meer.

Ook mijn ouders zijn een weekje overgekomen en hebben kunnen ervaren hoe heerlijk het weer hier in de winter is. We zijn heerlijk 2 dagen naar Valencia geweest en daar was de hele stad volop versierd met kerstverlichting! Ook de stad zelf is meer dan een bezoek waard! Veel mooie oude gebouwen en gezellige brede straten. Wel vind ik de gemoedelijke sfeer in Alicante gezelliger. Maar dat zal wel komen omdat Valencia vele malen groter is. Maar de dagen daar waren top! Verder hebben mijn ouders de villa bewonderd (waren gelukkig ook zeer enthousiast!), zijn we op het strand geweest en hebben met de kerst de markt bezocht in Alicante. 1e kerstdag hebben we ’s avonds heerlijk gegeten in een restaurant hier om de hoek dat wordt gerund door Nederlanders. Het publiek bestond dan ook voor 90% uit Nederlanders. Toch altijd weer bijzonder… Maar met live muziek vloog de tijd om. Hier kennen ze maar 1 kerstdag dus maandag was het weer “gewoon”. Niet dat je veel voor elkaar kan krijgen de week tussen kerst en oud op nieuw maar het is officieel geen kerst meer.

Nou waren mijn ouders nog niet weg of het water werd afgesloten (gelukkig niet tijdens hun bezoek!). Waarom… geen idee. Dus ik op naar het verhuurkantoor. Ook daar wisten ze van niets. Ik en het meisje van het verhuurbedrijf op zoek naar de watermeter. De eigenaar van dit huisje had het nummer van de meter die op zijn rekening stond doorgegeven. Zowaar vonden we de meter echter aan de hele andere kant van de urbanisatie. Vonden wij al vreemd. Maar de kraan stond open dus zou ik water moeten hebben… maar dat had ik niet. Dus bellen naar het waterbedrijf. En tot onze grote verbazing stond er een monteur een uur later op de stoep. Blijkt dat de juiste meter gewoon naast het huis zit (met nog vele andere) en dat deze was afgesloten door hen. Zo kom je er hier dus achter dat de eigenaar al heel lang voor een verkeerde meter betaald! Nou denk je… dat gaat problemen geven om het water weer aangesloten te krijgen… ben je mal. De monteur belt naar het bedrijf, praat wat (veel te snel voor mij dus niet te volgen) en de verzegeling wordt er gewoon direct afgehaald. Ben benieuwd hoe lang ik water heb :) Wel denk ik direct… dat zou in NL heel anders gaan…

Verder gebeuren hier de dagelijkse dingen. Niet veel bijzonders wat dat betreft. Ik heb nog wel heerlijk een week vakantie en zal dan weer volop aan de bak moeten met Spaanse les. Dan krijg ik ook 5 weken 5x per week 1 uur privé conversatie les want lezen en schrijven dat gaat vele malen beter dan praten. Hopelijk helpt het want hier praat ik maar heel weinig Spaans. Overwegend Engels en Nederlands… heel bijzonder.

Ik wens iedereen een goed uiteinde van 2011 en een goed, leuk, gezond en vakantievol 2012! Wie weet zie ik jullie in de villa!!

  • 30 December 2011 - 12:43

    Peet:

    Lieve Nicole

    Wat leuk om te lezen hoe je het leven in Spanje ervaart. Wat heerlijk zeg dat weer. Ook hier is het niet slecht. Gelukkig nog geen sneeuw enzo.
    Ook voor jouw een heel goed 2012. Een jaar met allemaal nieuwe dingen. Heel veel geluk.

    Liefs Peet, Knuffel van Tijl

  • 01 Januari 2012 - 16:50

    Paulien:

    Lieve Nicole, Gelukkig 2012!
    Gezellig dat je ouders over waren met kerst. Hier in Namibië zijn we ook niet echt in kerst en oud&nieuw sferen, bij 30 graden klopt het gewoon niet! Al zagen we een kerstman met een surfshort aan in het winkelcentrum.
    X Paulien

  • 01 Januari 2012 - 21:31

    Sharon:

    Hoi, hoi!
    Wat een leuk verhaal! Op de een of andere manier maak jij het altijd weer mee! Grappig hoor.
    Liefs mij

  • 09 Januari 2012 - 11:38

    Nicole:

    Hee Niek,

    ook drukke feestdagen gehad lees ik. Ik heb het weerbericht van Calpe in mijn telefoon gezet, kan ik af en toe kijken hoe jij met 18 graden vrolijk zonder jas buiten loopt ha ha

    Nog bedankt voor je lieve verjaardagskaarten, dat je eraan gedacht hebt, erg lief!

    Tot zover maar weer, ik duik nu in de nieuwe software, nieuwe compters etc. etc. wat een warm welkom weer op kantoor ha ha

    Doei

    Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santa Pola

Nicole

De wereld is geweldig!! En daarom reis ik graag en ontdek ik van alles.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 803
Totaal aantal bezoekers 212784

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 30 Augustus 2011

West Afrika

07 April 2008 - 13 November 2010

allerlei mooie reizen!

07 Juni 2007 - 04 April 2008

Zuid Amerika

31 Januari 2005 - 06 Juni 2007

reisjes tussendoor

02 Januari 2004 - 31 Januari 2005

Oost Afrika, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

Op weg naar een nieuw thuis...

Landen bezocht: