van oost naar west (50 km) - Reisverslag uit Lomé, Togo van Nicole Plas - WaarBenJij.nu van oost naar west (50 km) - Reisverslag uit Lomé, Togo van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

van oost naar west (50 km)

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

25 Januari 2011 | Togo, Lomé

Togo is maar 50 km breed en heeft 1 lange weg (ze noemen het geasfalteerd maar of dat zo genoemd mag worden… er zitten aardig wat grote! gaten in het asfalt)langs het strand. Het strand is erg onaantrekkelijk te noemen. Veel afval en stank. In chez Alice tent opgeslagen. Dit is een guesthouse/camping van een of andere Zwitserse ma flodder… Eerst wilde ik een kamer (waren erg goedkoop te noemen). Maar na het zien van het matras, laken en muskietennet heb ik bedankt en mijn tentje opgeslagen. Niet wetende dat de honden hier gewoon tegenaan plassen!!! Tis maar goed dat het net uit te wassen is!

Wat hier wel erggg prettig is zijn de fans in de bar/restaurant ruimte. Alles is hier oud en vol stof. Zo ook de fans. Maar deze worden zo veel gebruikt dat de stof geen tijd heeft om erop te vallen :) Ook het menu is enorm verbluffend te noemen. Wienerschnitzel, rösti, goede frieten, gemende salade a la Oostenrijk enz. staan allemaal op het menu (en zijn aanwezig!!) dus ik eet al enkele dagen heerlijk tijdens de lunch… avondeten doe ik niet echt ivm de hitte. ’s Ochtends is het goed te doen maar vanaf 12 uur moet je echt siesta houden want het is hier enorm warm en zweterig! Ook hier moeten visa geregeld worden. Dit omdat het hier sneller gaat maar ook omdat het vele malen goedkoper is. Dus op naar de ambassade van DRC. Na ruim een uur koken in een taxi werd de ambassade gevonden. Formulieren invullen en dan begint het wachten. Tijdens het wachten vallen alle medewerkers op de comfi banken in slaap (en snurken!!). Na 3 uur komt mijn paspoort met visum terug! Zo snel is het hier nog niet gegaan… dus op naar de ambassade van Gabon. Gaat ook prima. Vandaag gebracht morgen halen…

Hier in Lome is een fetisch markt.. dat moet bezocht worden vind ik. Na aankomst klampen direct gidsen je aan. Je moet betalen voor de rondleiding en voor de foto’s maken. Zo wordt er nog wat verdiend denk ik want echt veel klanten zie ik niet. De ene na de andere verbazing komt voorbij. Gedroogde uilen, apenkoppen, hagedissen, ratten enz. worden tentoongesteld en verkocht. Ook worden we bij een medicijnenman uitgenodigd en wordt eea uitgelegd. Uiteraard kun je eea kopen maar wel eerst aangeven wat je wilt kopen en dan pas hoor je de prijs… nou wilde ik wel 2 talismannen kopen… nou dat was dan € 50!! Dat is wel erg aan de prijs vond ik… na enig onderhandelen en verschillende keren schelpen werpen mocht ik ze voor € 5 kopen (incl. zegeningen…). Dus pakte ik ze in en nu maar hopen dat het helpt!!

Verder kom ik tot heeeel weinig met dit weer. Onder de fan internetten is nog goed te doen maar kom niet onder de fan vandaan want dan ga je zeker zweten! Morgen op naar Togoville in de ochtend en dan op weg naar Benin… Togo is tenslotte maar een heel smal land en het noorden is voor nu niet prio…

Foto’s zijn te vinden op (let op: de beelden kunnen voor sommige dierenliefhebbers schokkend zijn!!): http://picasaweb.google.com/nicolevdp/GhanaEnTogo?authkey=Gv1sRgCPCG0fT4hL6QQQ#

  • 25 Januari 2011 - 18:50

    Paulien:

    Oh oh Nicole waar ben je nu toch beland: huwelijksaanzoeken van het dorpshoofd, medicijnmannen, geesten, talismannen... en wienerschnitzels niet te vergeten..

  • 27 Januari 2011 - 14:17

    Klaartje:

    is weer een leuk verhaal om te lezen maar die foto's van al die poten zien er maar eng uit, mag dat dan nog allemaal daar? Jakkes.
    Hier alles goed, jongste 2 liggen in bed en Tijn is bij vriendje spelen, moeder even rust!!
    Zal je snel weer via FB mailen.
    Dikke kus, geniet ervan en voorzichtig zijn he.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

De wereld is geweldig!! En daarom reis ik graag en ontdek ik van alles.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 212859

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 30 Augustus 2011

West Afrika

07 April 2008 - 13 November 2010

allerlei mooie reizen!

07 Juni 2007 - 04 April 2008

Zuid Amerika

31 Januari 2005 - 06 Juni 2007

reisjes tussendoor

02 Januari 2004 - 31 Januari 2005

Oost Afrika, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

Op weg naar een nieuw thuis...

Landen bezocht: