terug naar de beschaving :) - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Nicole Plas - WaarBenJij.nu terug naar de beschaving :) - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

terug naar de beschaving :)

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

29 Maart 2011 | Namibië, Swakopmund

En dan mag ik ’s ochtends vroeg Namibia in… Deze grensovergang heeft het begrepen. Binnen 1 uur ben ik weer onderweg. En zowaar verharde wegen. Wat een verschil!! Het landschap is schitterend en na 1,5 uur rijden zowaar een echte supermarkt met gevulde schappen. Wat een genot!! Na de nodige inkopen weer op pad om dan richting bushcamp te rijden. En daar gaat het “fout”. We rijden ons vast in de modder en na 2 uur ploegen en verplaatsen van rijmatten komt de auto uit de modder en kunnen we eindelijk bushcamp opslaan. En dat terwijl ik dit in alle landen had verwacht, het niet was gekomen, en dan hier in een meer geciviliseerd land gebeurd je dit…. Achteraf zal blijken dat Namibia met de ergste wateroverlast aller tijden te maken zal hebben.

Maar na een goede nachtrust ga ik weer op pad om richting Ethosia national park. Daar loopt een weg doorheen en die geeft enorme mooie uitzichten. Ook de eerste wilde dieren worden gespot. De zebra, giraf en empala’s lopen langs de weg. Na uren rijden en de nodige regen te hebben verwerkt, stuit ik op een rivier die veranderd is in een kolkende massa en waar doorheen rijden geen optie is. Met enkele locale mensen en nog een tweetal toeristen staan we vast en hopen we na een uur verder te kunnen… een van de locale mannen gaat polshoogte nemen en wordt bijna door de stroming meegenomen. Het blijkt wel duidelijk dat we allemaal de nacht hier moeten doorbrengen. Het regenen stopt maar niet dus doorkomen is onmogelijk. Je ziet weer even tijd om jullie bij te typen terwijl ik wederom gestrand bent. Weliswaar op een andere hele mooie spot maar toch… vertragingen moeten duidelijk ingecalculeerd worden…. Wie weet kunnen we morgen de rivier wel oversteken…. Hopelijk komen de olifanten (die hier in grote getale aanwezig zijn) vannacht niet mijn tent bekijken… lijkt me niet echt een geweldig idee…

De locale mensen geven wel heel duidelijk aan dat dit de ergste regen is in jaren. Heb ik weer… en dat terwijl Band Aid zong dat het niet regende in Afrika.. nou dat is vandaag wel heel anders….

Na een nacht zonder regen word ik wakker en zie dat de kolkende rivier veranderd is in een kabbelend beekje… heel bijzonder. Maar na het ontbijt ga ik weer op weg en rijd de rivier zonder moeite door. Via Skeleton Coast (hier zijn diverse schipwrakken te bewonderen) rijd ik richting Swakopmund. Een bushcamp later (in een heel mooi gebied omgeven door kraters) bezoek ik de seals die met duizenden liggen te zonnen, zwemmen en relaxen. Wat een mazzel dat ik verkouden ben en mijn neus dicht zit want ik kan me nog heel goed herinneren dat 7 jaar geleden toen ik hier ook was, de stank behoorlijk doordringend was. Deze keer ruik ik gelukkig niets en geniet ik van de seals. Medio december zijn er heel wat jongen geboren en die zijn zo schattig! Maar na een uurtje heb ik het gezien en vertrek naar Swakopmund. Daar aangekomen waan ik mij volledig in Duitsland. Volop blanken op straat (wat voor mij even een verademing is omdat de locale je niet iets willen verkopen en je direct op je “nek” vliegen) en Duits hoor je hier overal. Ook Afrikaans hoor je hier en dat is voor mij erg grappig. Sommige woorden of uitdrukkingen zijn zo ouderwets of simpel gedacht dat je er wel om moet lachen….

Swakopmund is de adrenaline stad van Namibia. Hier kun je van alles doen. Omdat ik dit reeds gedaan heb 7 jaar geleden en de prijzen zijn behoorlijk te noemen, besluit ik heerlijk te luieren, van het weer te genieten (het is zonnig met een heerlijke bries) en verder heel weinig te doen. En dat alles met een heerlijk bed in een bungalow ipv een matrasje op de vloer in de tent! Daarbij komt ook dat eindelijk mijn kleren ed gewassen kunnen worden in een wasmachine!!! Wat een verademing!!

Geniet weer van de foto’s die te vinden zijn op: https://picasaweb.google.com/nicolevdp/DRCEnAngola?authkey=Gv1sRgCIvFgLa4-OWpTw#

  • 29 Maart 2011 - 17:31

    Ria Kandelaars:

    Hoi Nicole,

    Wat een prachtige reis ben je toch aan het maken! Ik vind het zo leuk om je op je reis op deze manier te kunnen volgen. En ook de foto's zijn geweldig. Als ik die haarspeldbochten zie rijd ik daar zelf al op de motor overheen in gedachten. Wie weet, wordt dit ooit nog eens werkelijkheid. (al zullen we dan zeker een goede all-road motor moeten hebben met alle modder die we dan ook tegen gaan komen....)

    Groetjes Ria Kandelaars

  • 30 Maart 2011 - 06:19

    Klaartje:

    Goed om weer eens even iets van je te horen en dan ook nog zo;n geweldige ervaring weer. Wat een prachtige foto's. Heb net zitten kijken met Tijn en Ties naar de olifanten en giraffen, ze vinden het super (maar denken waarschijnlijk wel dat je in Artis bent). Geniet ervan meid!! Hier alles goed, geen spannend nieuws. Dikke kus

  • 30 Maart 2011 - 17:23

    Franca Lodewijks:

    Hoi Nicole,
    Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Wij zijn pas nog naar Sumatra geweest.
    Wel wat vergane glorie, veel markten, lange reisdagen en jammer genoeg weinig natuur,maar we hebben het gezien en meegemaakt.Spannend was nog of de tsunamie van Japan ook daar nog aan zou doen. Gelukkig niet.
    We volgen je op de voet.
    Veel reisplezier,
    Karel en Franca Lodewijks.

  • 31 Maart 2011 - 08:41

    Nicole:

    Hee Niek,

    Wat een prachtige foto's!!

    Neem je zo'n schattig chocolade bolletje mee naar huis?? Of word het iets anders ha ha

    De lente wil hier nog niet echt doorzetten maar zaterdag word een warme dag voorspeld dus ik ga even bijkleuren op het hockeyveld.

    Tot snel maar weer!

    Groetjes,
    Marc, Nicole & Jill

  • 15 April 2011 - 10:48

    Peet:

    He Nicole

    Wow, wat een mooie avonturen weer. Geniet telkens weer van je verhalen.\
    En nu komt ook een stukje herinnering bij mij naar boven. Over Swakopmund etc. En de seals.
    Mooie foto's weer.

    Hier alles prima. Kamertje bijna klaar. Nog een weekje of 6 werken en dan heerlijk verlof.

    Na ik volg je weer.
    Kus Peet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

De wereld is geweldig!! En daarom reis ik graag en ontdek ik van alles.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 212703

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 30 Augustus 2011

West Afrika

07 April 2008 - 13 November 2010

allerlei mooie reizen!

07 Juni 2007 - 04 April 2008

Zuid Amerika

31 Januari 2005 - 06 Juni 2007

reisjes tussendoor

02 Januari 2004 - 31 Januari 2005

Oost Afrika, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

Op weg naar een nieuw thuis...

Landen bezocht: