Struisvogelpolitiek??? - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Nicole Plas - WaarBenJij.nu Struisvogelpolitiek??? - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Nicole Plas - WaarBenJij.nu

Struisvogelpolitiek???

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

18 April 2011 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Onverwachts blijk ik gratis wifi te hebben bij de receptie… kan ik jullie mooi even updaten (en vreselijk koude voeten krijgen) :)

Jeffrey's Bay… wat valt er over te vertellen… het is een leuk rustig (schijnt met Pasen anders te worden…) dorp met leuke cafeetjes, restaurants en een Billebong (Australies surf merk) overkill. Maar tijdens de heerlijke lunch de eerste dag in een heel leuk, aan de zee gelegen, restaurant was het uitzicht fenomenaal. De branding lag nl. vol zwemmende dolfijnen! Ze schijnen geregeld de branding op te zoeken en zeker niet mensen schuw te zijn. Als je zou gaan surfen (of zwemmen) vergezellen ze je volgens de ervaringen van de ober… Ik geloof hem op zijn woord want zwemmen… daar had ik geen zin in. Maar het schouwspel was erg leuk om naar te kijken!

Ook was er een outlet (naast alle gewone winkels) van Billebong en daar heb ik maar eens even een nieuwe tas gekocht en diverse (niet nader te noemen) cadeaus voor de lease kids thuis…. Verder niet veel meer gedaan dan heerlijk gerelaxt, gegeten (de verse vis was hier meer dan heerlijk!), gedronken en dat was het dan…

De dag van vertrek kwam en ik ging op weg naar Storm River. Dit plaatsje (is niet eens echt zo te noemen) ligt aan een national park. Het bestaat uit een oude pastorie (omgebouwd tot een mooi hotel complex), 6 restaurants, 1 supermarkt, 1 informatie, vele outdoor organisaties en verder enkele hotels… veel is er dus niet te ontdekken. Wel is er 1 restaurant geheel aan Elvis en Marylin Monroe gewijd. Met 4 grote cadelacs (roze, paars, rood en wit) in de zaak oogt het de jaren 60… het eten is er zeker niet van de jaren 60 en het is er heerlijk op een terras zitten. Al is de dag van aankomst koud en erg nat. Het hostel steekt zelfs de kachel aan! Het enige wat ik kan doen is hopen op een mooie dag om te wandelen morgen anders is er niets maar dan ook niets te doen want zondags is hier meestal maar bar weinig open. Maar bij het opstaan schijnt de zon al heerlijk en het beloofd een hele mooie dag te worden.

Om niet op het heetst van de dag nog rond te lopen start ik rond 09.00 uur met lopen naar het national park. Daar moet je jezelf inschrijven, een permit en een route kaartje meenemen. Nou dat routekaartje heeft me niet echt geholpen. Uiteraard mis ik de afslag voor de 5 kilometer en beland op de 8 kilometer. Niet erg denk ik maar het blijkt niet de vlakke route te zijn maar de enige route met een steile beklimming… Maar het bos (want het lijkt wel heel erg op de bossen thuis!) is erg mooi, niemand te bekennen (is mij in NL nog nooit overkomen….) en heerlijk in de schaduw! Na het heerlijke lopen plof ik op het terras van de Elvis zaak en bestel een heerlijke lunch. Na enkele uren stap ik maar eens op. Lichtelijk stijf loop ik terug naar het hostel. Ondertussen is het behoorlijk afgekoeld. De dagen kunnen hier heerlijk zonnig en warm zijn maar de nachten zijn onvoorstelbaar koud! Alleen mijn slaapzak is niet voldoende! Ik moet een fleeze deken over de slaapzak heen leggen wil ik ’s nachts niet wakker worden van de kou! Maar zolang de dagen maar zonnig en warm blijven vind ik het (voor nu…) prima.

De dag erna vertrek ik naar Oudtshoorn. Een enorme mooie route naar George maar daarna wordt de route nog mooier! Ik moet een pas over waar het ene vergezicht nog mooier is dan de andere. Wel doet het me denken aan Oostenrijk in de zomer. Oudtshoorn is DE plek om een Struisvogelfarm te bezoeken en zo ook Caves… Dat staat dus morgen op het programma. Helaas het berijden van een Struisvogel zit er voor mij niet in. Je mag nl. niet meer dan 75 kilo wegen… en 2 tegelijkertijd berijden is geen optie (zouden toch max 150 kilo moeten kunnen dragen….). Dan maar kijken of ik een stuk ei kan proberen (er passen 22 gewone kippeneieren in 1 Struisvogelei!! Dus een hele eten is geen goed idee denk ik zo. Meer hierover na mijn bezoeken…

De foto's staan weer op: https://picasaweb.google.com/nicolevdp/NamibiaEnZuidAfrika?authkey=Gv1sRgCM2opdTOnJD-Wg (let op ze staan bij de foto's van vorige keer... er is iets niet helemaal goed gegaan:))

  • 18 April 2011 - 20:57

    Neeltje:

    A joh, gewoon zo'n struisvogelei bewaren voor Pasen ;-) Heerlijk om je verhalen te lezen. Nog steeds ;-)
    Ik heb bijna vakantie.... Joepie! De planning is om een beetje door NL te cruisen en hier en daar wat nachtjes te blijven bij enkele mensen. Lekker relaxen dus!!
    Liefs

  • 19 April 2011 - 09:26

    Leintje:

    Hee Nicole, ga je ook nog richting de Drakensberg? Wat echt superleuk is om te doen: met de quad de Sani-pass gaan rijden, je gaat dan de grens over naar Lesotho alwaar je bij de hoogste pub ter wereld een lekker biertje kan drinken (en wie wil dat nu niet). Echt een aanrader! Hebben wij toen gedaan, volgens mij vanuit Underberg of Himeville ofzo. Veel plezier nog daar!!! Lein xxx

  • 19 April 2011 - 09:38

    Nicole:

    Hee Niek,

    wat ben je sportief bezig zeg, ik zal aan je denken als we binnenkort weer de avond 4-daagse gaan lopen (moet voor jou een eitje zijn)!

    Paar vrije dagen mèt mooi weer in het vooruitzicht, jippie!!

    Doei

    Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

De wereld is geweldig!! En daarom reis ik graag en ontdek ik van alles.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 212808

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 30 Augustus 2011

West Afrika

07 April 2008 - 13 November 2010

allerlei mooie reizen!

07 Juni 2007 - 04 April 2008

Zuid Amerika

31 Januari 2005 - 06 Juni 2007

reisjes tussendoor

02 Januari 2004 - 31 Januari 2005

Oost Afrika, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

Op weg naar een nieuw thuis...

Landen bezocht: